Jak ktoś ma niezły wzrok, to z pewnością dostrzeże na okładce aktualnego numeru „Auto Świata” Peugeota 208, choć autko zostało skrzętnie ukryte ;-) Żartuję, oczywiście. Choć faktem jest, że zdjęcie przedstawiające francuskie autko jest malutkie, ale w podobnej roli wystąpiło także cztery inne samochody, w tym Škoda, zwykle pokazywana na dość konkretnych fotkach. Tym razem zaś gwiazdą okładki jest Mazda, co stanowi wreszcie miłą odmianę ;-)
Zapraszamy na przedświąteczny przegląd prasy!
„Auto Świat” nr 13 (914) z 25.III.2013
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 24 (dodatek „Przyjaciel kierowcy”)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: blisko 3,7 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Picasso, C4 Picasso, 205, 208, 308, 309, 508, Clio, Megane, Scenic, Thalia, Twingo, Lodgy, Logan
Zaczniemy od dodatku, żebym potem o nim nie zapomniał, co w moim wieku zaczyna się przytrafiać coraz częściej ;-)
Dacia Logan i Renault Thalia, to przykładowe sedany, o których wspomniano na stronach 10-11 dodatku. Co ciekawe Redakcja sugeruje sprawdzenie poziomu wyposażenia takich samochodów, bo zdarza się, że nie mają np. ABS-u. To prawda (mowa oczywiście o samochodach używanych), ale od kiedy to rodzaj nadwozia determinował obecność tego układu? Jestem pewien, że znajdzie się wiele używanych hatchbacków, którym również brakuje ABS-u.
Thalię przybliżono czytelnikom na stronach 12-15 dodatku. Postraszono trochę dieslami (nieco zasłużenie, trzeba przyznać), pochwalono jednostki benzynowe i funkcjonalność auta, zwrócono uwagę na fakt, że nawet w ASO wiele części ma atrakcyjne ceny, a serwisowanie samochodu nie nastręcza problemów. Spora podaż na rynku wtórnym pozwala na znalezienie egzemplarza w dobrym stanie.
W tekście wspomniano też Clio, a na zdjęciach można dostrzec Renault Twingo oraz Dacię Logan.
Peugeota, jako markę, wspomniano na stronie 4. w tekście poświęconym Mazdzie 3. Kontynuacją tego jest artykuł zamieszczony na stronie 6. poświęcony nowej generacji modelu 308 oczekiwanej na jesieni bieżącego roku. Pokazano dwie wizualizacje, choć trochę za mocno zalatują mi one pewnym niemieckim kompaktem ;-) i wierzę, że styliści Peugeota okażą się bardziej wysublimowani, aniżeli graficy „Auto Bilda”. W tekście wspomniano modele 205, 208, 309, 508 RXH, a także Citroëna C4 Picasso.
O Wojnie Płci, która w zasadzie już się kończy, możecie poczytać na stronie 9.
Dacię Lodgy, Citroëna C4 Picasso i Renault Scenic’a wspomniano w artykule poświęconym Kii Carens zamieszczonym na stronach 12-13
Krótka wzmianka o Sebastienie Loebie i zespole Citroën Racing pojawiła się w lewym dolnym rogu strony 16.
W artykule poświęconym silnikom wykonanym zgodnie z zasadami downsizingu (strony 18-22) pojawił się Peugeot 208 napędzany trzycylindrową jednostką 1.2 VTi. Niestety kiepsko wypadł – Redaktorzy „Auto Świata” spalili nim aż o 33% więcej paliwa, niż deklaruje producent, a to najgorszy wynik spośród pięciu przetestowanych modeli. Najlepsze wyniki osiągnęły Opel Astra i oczywiście Śkoda Rapid. Kiedy jednak wczytacie się w szczegóły, to okazuje się, że ten sam Peugeot 208 potrafi w trasie zejść do 4,2 l/100 km!
Renault Scenic powrócił na chwilę na stronie 27. w tekście poświęconym Chevroletowi Orlando.
Krótki test Citroëna C3 Picasso po jesiennym liftingu opublikowano na stronie 28.
Wzmianka o Renault Twingo w odniesieniu do testu z numeru 11/2013 pojawiła się na stronie 50.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze