Na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT, podwójnego oczywiście z uwagi na rozpoczynający się dziś długi weekend, nie ma ani jednego samochodu francuskiego. Z aut nas interesujących widać tylko kawałek Opla Corsy-e. Czy w środku będzie podobnie, czy może wydanie niemal 5 zł jednak jest uzasadnione? Sprawdźmy!
AUTO ŚWIAT nr 16-17 (1332) z 25.IV.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,9 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, ë-Berlingo, ë-C4, ë-Spacetourer, 308, 3008, e-208, e-2008, e-Rifter, e-Traveller, Captur, Megane E-Tech Electric, Zoe, Spring, Combo-e, Corsa-e, Mokka-e, Zafira-e
Nadzwyczaj dużo jest w tym numerze artykułów przygotowanych „we współpracy z”. W efekcie czuję się, jakbym kupił foldery reklamowe producentów zszyte w całość z kilkoma autorskimi artykułami Redakcji. Kurczę, chyba nie za to płaci nabywca pisma?
Samochody produkowane przez francuskie koncerny motoryzacyjne pojawiają się dopiero w materiale opublikowanym na stronach 16-26. To przegląd samochodów elektrycznych dostępnych na polskim rynku. Samochody uszeregowano według klas. Wspomniano Dacię Spring, Fiata 500e, Opla Corsę-e, Peugeota e-208, Renault Zoe, Citroëna ë-C4, Renault Megane E-Tech Electric, Nissana Leafa, Opla Mokkę-e, Peugeota e-2008, Nissana Ariyę, Citroëna ë-Berlingo, Citroëna ë-Spacetourera, Opla Combo-e, Opla Zafirę-e, Peugeota e-Riftera i Peugeota e-Travellera.
Na stronach 48-53 AUTO ŚWIAT zamieścił materiał o poświęcony hybrydom plug-in o największym zasięgu. Niektóre przejechały na prądzie więcej, niż obiecują ich producenci w danych zgodnych z protokołem WLTP! Ale na samym początku opublikowano zestawienie dziesięciu najpopularniejszych marek oraz dziesięciu najpopularniejszych modeli PHEV-ów w Polsce. Peugeot jest pod tym względem siódmą najchętniej wybieraną marką, a model 3008 PHEV zajmuje ósme miejsce w tym drugim rankingu.
Wśród aut tego typu osiągających największe przebiegi na dziewiątym miejscu znalazł się Renault Captur E-Tech. O moich wrażeniach z obcowania z takim samochodem możecie poczytać tutaj.
O platformach, na których powstają samochody elektryczne, traktuje artykuł zamieszczony na stronach 54-58. Znalazły się tam wzmianki także o platformach CMF-EV (Renault, Nissan, Mitsubishi) oraz aVMP (Grupa PSA), która jest tak zmyślna, że dopuszcza napęd spalinowy, hybrydowy i elektryczny, a także napęd na jedną i na obie osie.
Kawałek Nissana Leafa widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 59.
Bardzo dobrze wypadła opono Michelin Primacy 4 w teście opon letnich w rozmiarze 215/55R17 opublikowanym na stronach 64-66.
W dodatku poświęconym samochodom używanym pokazano sześcioletniego Citroëna C3 (strona 69.), zaś w artykule poświęconym porównaniu napędów (benzyna, diesel, czy hybryda) pojawił się – na stronach 74-77 – Peugeot 308 II generacji. Z silnikiem benzynowym, więc można go było skrytykować.
Nissana Leafa wspomniano ponownie na stronie 80. Okazją było trzecie miejsce w ubiegłorocznej sprzedaży aut elektrycznych w Polsce zdobyte przez ten samochód.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze