„Auto Świat” nr 22 (872) z 28.V.2012
Stron: 52 (z okładką) + 32 (dodatek „AŚ market”)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,3 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, C5, C6, 205, 208, 301, 307, Fluence, Master, Dokker
Za to na okładce właściwego numeru dostrzeżecie Peugeota 208 w zapowiedzi testu porównawczego z Fordem Fiestą, Kią Rio i Seatem Ibizą, oraz Dacię Dokker – najprawdopodobniej kolejny przebój handlowy Grupy Renault.
208-kę wspomniał też we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3. Redaktor Sewastianowicz.
Zdjęcie mocno stuningowanego Renault Clio opublikowano na stronie 4.
Krótki artykuł poświęcony Peugeotowi 301 znajdziecie na stronie 11. Redakcja stwierdziła wprost, że auto to będzie konkurowało na rynku z Renault Fluence’em.
Wnętrze Citroëna C6 widać na zdjęciu przedstawiającym dyrektora generalnego Peugeota i Citroëna w Polsce, Lahouariego Bennaouma, którego wypowiedź na temat Polski przytoczono na stronie 12.
Renault Clio widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 13.
Peugeota 208 pokazano na stronie 14. jako jedno z aut produkowanych we Francji. I choć rozumiem, że w tym kraju produkuje się tez auta innych marek, to przykro, że nie znalazło się tam miejsce dla ani jednego Citroëna i Renault.
208-ka pojawiła się ponownie na stronie 16., gdzie pokrótce omówiono wyniki ostatnich testów zderzeniowych EuroNCAP. Nowość od Peugeota zdobyła tam pięć gwiazdek!
Dacię Dokker zaprezentowano bardzo krótko na stronie 17. W tekście pojawiła się też wzmianka o modelu Lodgy.
Wspomniane wcześniej porównanie czterech aut segmentu B zamieszczono na stronach 20-24. To już drugie takie porównanie, znowu przekalkowane z „Auto Bilda”, ale tym razem w polskiej wersji 208-ka już nie przerżnęła z kretesem mimo zwycięstwa w niemieckiej edycji, choć też o wygranej trudno mówić. Najwięcej punktów w aktualnym teście zdobyła bowiem Kia Rio. Nas cieszy jednak to, że Peugeot 208 pokonał zarówno Forda Fiestę, jak i Seata Ibizę.
Porównano auta napędzane silnikami benzynowymi o mocach rzędu 105-120 KM, przy czym jednostka peugeotowska okazała się tą najmocniejszą w zestawieniu.
Jak oceniono francuskie autko? Nawiązano do 205-tki pisząc, że znowu przyszłość Peugeota zależy od małego samochodu. Nie przesadzałbym – firma radzi sobie całkiem nieźle, choć rzeczywiście przychody z segmentu B są bardzo ważne. Poza tym 208-ka nie jest praprawnukiem, a jedynie prawnukiem – pomiędzy nią, a 205-tką były tylko dwa pokolenia, a nie trzy.
Doceniono w porównaniu przestronność 208-ki i jej niższą od poprzedniego modelu masę własną. Pochwalono jakość, zawieszenie i fotele. Oszczędne gospodarowanie paliwem, to kolejna zaleta miejskiego Peugeota. Skrytykowano ergonomię „wymagającą przyzwyczajenia” i „haczącą skrzynię biegów”, czyli powtórzono to, co pojawia się praktycznie zawsze. A może to z Wami, niemieccy redaktorzy, jest coś nie tak, skoro musicie się przyzwyczajać do tak intuicyjnych rozwiązań, z jakimi my, kochający francuskie samochody, nie mamy nawet cienia problemów? ;-)
Fiat Stilo nie cieszył się w Polsce zbyt dużym zainteresowaniem, choć to naprawdę ciekawe auto. Peugeota 307 kupiło na rynku pierwotnym bardzo wielu klientów. Dziś oba te auta można spotkać na rynku wtórnym, a Peugeotów jest chyba sporo więcej. Porównano je w dziale Używane na stronach 44-45. Wskazanie Redakcji pojawiło się przy modelu francuskim, głównie z uwagi na oferowany komfort i lepszy silnik wysokoprężny (2.0 HDi).
Historię Citroëna 2CV przypomniano na stronach 46-47. Większość tych faktów miłośnicy Marki z pewnością znają, ale i tak warto się zapoznać z tym materiałem.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze