Opel Insignia, Peugeot 508 czy Renault Talisman. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 36/2019

4 428

AUTO ŚWIAT wie, że Škoda Kamiq dobrze jeździ. I że to SUV za 67 tys. zł. OK, nowa kura jest ciut większa od obecnej generacji Renault Captura, ale i ceny Captura startują z poziomu 53,9 tys. zł. Poza tym dla motogazetek każdy produkt VAG, to powód do zamieszczenia jego dominującego zdjęcia na okładce. A test trzech kombi segmentu D, wszystkich produkowanych przez francuskie koncerny, spycha się do dolnej połowy okładki, by ich nie eksponować w punktach sprzedaży prasy.

 

AUTO ŚWIAT nr 36 (1236) z 2.IX.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek „Testy produktów, porady, serwis, prawo”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,9 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, 508, Kangoo, Megane, Talisman, A110, Astra, Crossland X, Insignia

 

Wprawdzie Opel Astra obecnej generacji ma jeszcze relatywnie niewiele wspólnego z konstrukcjami Grupy PSA, ale o francuskim koncernie wspomniano na stronach 8-9.

Kolejny Opel, tym razem Crossland X, pojawił się na stronie 15. Okazją było wprowadzenie do oferty wersji ze 130-konnym benzyniakiem i automatyczną skrzynią.

Na tej samej stronie pojawiła się drobna notatka o tym, że w niektórych sklepach sieci Ikea można wynająć na minuty elektryczne Kangoo.

Wspomniany na wstępie test porównawczy trzech modeli segmentu D w wersjach kombi i z silnikami benzynowymi AUTO ŚWIAT zamieścił na stronach 16-21. W szranki stanęły Opel Insignia, Peugeot 508 i Renault Talisman. Francuskie auta napędzają silniki o mocy 225 KM, w niemiecki pracuje jednostka 200-konna. Opel okazuje się najtańszym autem w porównaniu, ale brakuje mu sporo elementów wyposażenia, które w Talismanie na przykład są. W efekcie to Renault jest najtańszym samochodem w stawce.

AUTO ŚWIAT (de facto to Auto Bild) docenia stylistykę Peugeota, ale chwali też przestronność Opla i silnik Renault, taki, jak w Alpine A110, choć o mniejszej mocy, niż w tym wspaniałym coupe. Ale i zastrzeżeń mają sporo, zwłaszcza do i-Cockpitu w Peugeocie oraz do obsługi Talismana.

Opel wygrał starcie, zaś francuskie kombi zremisowały ze sobą. Różnica punktowa między nimi, a Oplem sięgnęła – to niewiarygodne! – aż 37 punktów! Z całym szacunkiem dla Opla, ale chyba trochę przesadzono.

W dziale Auta Używane na stronach 42-45 AUTO ŚWIAT wyszukał 10 modeli, które mają w sobie to coś i można je kupić za ok. 20.000 zł. W tym gronie znalazły się Citroën C4 I generacji i Renault Megane III. Ale co w tym gronie robi Kia Pro_cee’d czy Audi A3? Co takiego wyjątkowego w sobie mają? Bo jeśli chodzi o auta francuskie, to owszem – są oryginalne. W dodatku za założoną kwotę można kupić dość młode egzemplarze. W obu AUTO ŚWIAT poleca wersje z dwulitrowymi benzyniakami.

W dziale Z naszego archiwum (strona 49.) AUTO ŚWIAT przypomina Renault Kangoo Pampa.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
KarolGodottrw Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
trw
Gość
trw

Dlaczego przesadzono? Nie wspomniał Pan o tym, że w teście to właśnie Opel Insignia wykazał zdecydowanie najlepsze własności jezdne i osiągi – w tym bardzo dobre przyspieszenia i rewelacyjnie wręcz krótką drogę hamowania.

trw
Gość
trw

Z innymi konkurentami w klasie, nie tylko francuskimi, Insignia też radzi sobie dobrze. Tu porównanie z Mondeo i Mazdą 6:
https://www.auto-motor-und-sport.de/test/ford-mondeo-turnier-hybrid-mazda-6-kombi-g194-opel-insignia-st-1-6-di-turbo-kombi-antriebsvergleich/technische-daten/
W rozwinięciu danych technicznych uwagę zwracają znacznie wyższe prędkości, z którymi Insignia pokonuje slalom i ominięcia przeszkody.

Godot
Gość
Godot

Kamiq będzie hitem, ponieważ jest po prostu świetnym autem… Nic na to nie poradzicie.

Karol
Gość
Karol

Haha haha no postanowiłeś mnie do łez, brawo Ty nudna Šzkoda dobrym autem