AUTO ŚWIAT wie, że Škoda Kamiq dobrze jeździ. I że to SUV za 67 tys. zł. OK, nowa kura jest ciut większa od obecnej generacji Renault Captura, ale i ceny Captura startują z poziomu 53,9 tys. zł. Poza tym dla motogazetek każdy produkt VAG, to powód do zamieszczenia jego dominującego zdjęcia na okładce. A test trzech kombi segmentu D, wszystkich produkowanych przez francuskie koncerny, spycha się do dolnej połowy okładki, by ich nie eksponować w punktach sprzedaży prasy.
AUTO ŚWIAT nr 36 (1236) z 2.IX.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek „Testy produktów, porady, serwis, prawo”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,9 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, 508, Kangoo, Megane, Talisman, A110, Astra, Crossland X, Insignia
Wprawdzie Opel Astra obecnej generacji ma jeszcze relatywnie niewiele wspólnego z konstrukcjami Grupy PSA, ale o francuskim koncernie wspomniano na stronach 8-9.
Kolejny Opel, tym razem Crossland X, pojawił się na stronie 15. Okazją było wprowadzenie do oferty wersji ze 130-konnym benzyniakiem i automatyczną skrzynią.
Na tej samej stronie pojawiła się drobna notatka o tym, że w niektórych sklepach sieci Ikea można wynająć na minuty elektryczne Kangoo.
Wspomniany na wstępie test porównawczy trzech modeli segmentu D w wersjach kombi i z silnikami benzynowymi AUTO ŚWIAT zamieścił na stronach 16-21. W szranki stanęły Opel Insignia, Peugeot 508 i Renault Talisman. Francuskie auta napędzają silniki o mocy 225 KM, w niemiecki pracuje jednostka 200-konna. Opel okazuje się najtańszym autem w porównaniu, ale brakuje mu sporo elementów wyposażenia, które w Talismanie na przykład są. W efekcie to Renault jest najtańszym samochodem w stawce.
AUTO ŚWIAT (de facto to Auto Bild) docenia stylistykę Peugeota, ale chwali też przestronność Opla i silnik Renault, taki, jak w Alpine A110, choć o mniejszej mocy, niż w tym wspaniałym coupe. Ale i zastrzeżeń mają sporo, zwłaszcza do i-Cockpitu w Peugeocie oraz do obsługi Talismana.
Opel wygrał starcie, zaś francuskie kombi zremisowały ze sobą. Różnica punktowa między nimi, a Oplem sięgnęła – to niewiarygodne! – aż 37 punktów! Z całym szacunkiem dla Opla, ale chyba trochę przesadzono.
W dziale Auta Używane na stronach 42-45 AUTO ŚWIAT wyszukał 10 modeli, które mają w sobie to coś i można je kupić za ok. 20.000 zł. W tym gronie znalazły się Citroën C4 I generacji i Renault Megane III. Ale co w tym gronie robi Kia Pro_cee’d czy Audi A3? Co takiego wyjątkowego w sobie mają? Bo jeśli chodzi o auta francuskie, to owszem – są oryginalne. W dodatku za założoną kwotę można kupić dość młode egzemplarze. W obu AUTO ŚWIAT poleca wersje z dwulitrowymi benzyniakami.
W dziale Z naszego archiwum (strona 49.) AUTO ŚWIAT przypomina Renault Kangoo Pampa.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze