• Najnowsze

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 43/2018

2018-10-24

Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio

2021-01-16
Fiat, Peugeot, PSA

Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona

2021-01-16

Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!

2021-01-16

Peugeot 5008 dla francuskiej żandarmerii

2021-01-16

Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch

2021-01-16

Citroën XM 3.0 V6 Tecnic z przebiegiem 40 tys. kilometrów na sprzedaż

2021-01-16
Citroen Xantia

Citroën Xantia: Ile kosztuje renowacja lakieru i blacharki w 20 letnim samochodzie?

2021-01-16

Renault Trucks D Wide Z.E. wyposażony w panele słoneczne

2021-01-16

Portugalczycy już ósmy rok z rzędu uhonorowali Peugeot tytułem „Marka numer 1 – wybór konsumentów”

2021-01-15

Citroen prezentuje model e-Berlingo Van. Debiut rynkowy w II połowie 2021 roku

2021-01-15
sobota, 16 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 43/2018

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2018-10-24
w Przeglad Prasy
Czas czytania5min czytania
13 1
46
12
UDOSTĘPNIEŃ
39
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Samochody niemieckie kontra francuskie, włoskie i japońskie. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 01/2021

Mamy dużo do czytania! Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 01-02/2021

Nowy Citroën C4 to ciekawy samochód. AUTO MOTOR I SPORT nr 01/2021

Na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT pojawiła się Dacia Duster oraz Peugeot 308. Reszta, to samochody zdecydowanie mniej nas interesujące. Jeśli chodzi o 308-kę, to stanęła ona w szranki z Kią Ceed oraz Oplem Astrą i coś mi mówi, że będzie to mecz do jednej bramki…

 

AUTO ŚWIAT nr 43 (1194) z 22.X.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C4, C4, C5, DS3, DS4, DS5, Jumper, Jumpy, SpaceTourer, 208, 2008, 308, 3008, 5008, Boxer, Expert, Partner, Traveller, Duster

 

I ów mecz jest pierwszym tekstem, w którym pojawia się auto francuskie. Aby go znaleźć, zajrzyjcie na strony 14-19 tygodnika AUTO ŚWIAT. Porównano kompakty napędzane silnikami wysokoprężnymi o pojemności 1.5-1.6 i mocy 130-136 KM. Materiał pochodzi najwyraźniej z niemieckiego Auto Bilda.

Niestety od początku widać konserwatyzm testujących. Przejawia się on choćby w słowach odnoszących się do Peugeota: choć mieliśmy z nim do czynienia już wielokrotnie, nadal nie jesteśmy przekonani do małej kierownicy, wysoko umieszczonych ekranów i obsługi niemal wszystkich funkcji na wolno reagującym ekranie dotykowym. Gwoli ścisłości – ekran jest jeden, niezbyt wysoko zlokalizowany i pewnie chodziło o zegary. Naturalnie – co jest normą w motogazetkach – w samochodzie francuskim ergonomia kuleje. I tak, pamiętamy klakson w manetce. Całkiem fajne rozwiązanie. A to, że dziś w tym miejscu znajduje się aktywator obsługi głosowej? I co z tego? Świat idzie do przodu! Kiedyś nie było klimy, dziś oczekujemy jej nawet w miejskich autkach. A sterowanie głosowe w Peugeotach aktywowało się – o ile auto było w nie wyposażone – w tym miejscu już na początku XXI wieku!

Skrytykowano przestronność Peugeota, choć przy okazji pochwalono spory bagażnik. Zauważalnie większy, niż u rywali. Pochwalono za to nową jednostkę napędową 1.5 BlueHDi – za kulturę pracy, oszczędne gospodarowanie paliwem i cichą pracę. Cóż z tego, skoro zaraz skrytykowano skrzynię, która nie lubi szybkiego przełączania przełożeń. Nawet zawieszenie zachowuje się nerwowo na nierównościach. Ja zachowuję się nerwowo, kiedy czytam takie teksty! Ale idźmy dalej: po zjechaniu z dróg szybkiego ruchu karoseria zaczyna pracować we wszystkich kierunkach i kierownicą trzeba ciągle korygować tor jazdy. Kurczę, chyba napiszę do niemieckiego importera, żeby dawał Auto Bildowi samochody z parku prasowego, żeby nie musieli brać powypadkowych ze złomowiska.

Czy może dziwić bardzo słaby wynik Peugeota w tabelce z punktami? Nie, skoro ten samochód aż tak skrytykowano. W mojej ocenie niezasłużenie. 308-ka uciułała 414 punktów i z kretesem przegrała porównanie. Wygrała Kia z dorobkiem aż 449 punktów, Astra uzbierała ich 440. Peugeot musi być znakomitym samochodem, skoro Niemcy (a za nimi Polacy pod szyldem AUTO ŚWIAT) aż tak się go boją ;-)

Zapis z jazd podczas długodystansowego testu Dacii Duster zamieszczono na stronach 26-27. Ogólnie rumuńsko-francuski SUV okazał się bardzo fajnym samochodem, ale AUTO SWIAT narzeka na wolnossący silnik 1.6. Że nie ma dynamiki. Owszem, pracuje kulturalnie, pali rozsądne ilości benzyny i w mieście jest w porządku, ale poza terenem zabudowanym wykrzesanie z niego wigoru graniczy z cudem. Cóż – jak ktoś potrzebuje więcej dynamiki, to niech popatrzy na inne jednostki napędowe. To proste.

Mam wrażenie, że AUTO ŚWIAT albo wciąż próbuje rozmywać odpowiedzialność VAG-a w oczach swoich czytelników, albo posiada wiedzę, z którą powinien pójść do prokuratury. Jak mam bowiem rozumieć tekst opublikowany w artykule zamieszczonym na stronach 32-34 brzmiący: Od czasu tzw. afery dieslowskiej, która zaczęła się od wykrycia przekrętów w koncernie Volkswagena, powszechnie wiadomo, że w wielu autach montowano układy oczyszczania spalin skonfigurowane tak, żeby działały przede wszystkim podczas oficjalnych badań emisji, a już w czasie normalnej jazdy pracowały tylko „na pół gwizdka” albo niemal wcale. No to ja pytam – o jakie samochody jakich marek Panom Redaktorom chodzi? Albo rzucacie oszczerstwa, albo posiadacie wiedzę, którą MUSICIE podzielić się z organami ścigania. Jak na razie NIKOMU, poza Grupą Volkswagena, nie udowodniono oszukańczych działań, więc przestańcie ten fałszujący koncern wybielać. Chyba, że pod pojęciem „wielu aut” rozumiecie wyłącznie modele koncernu VAG…

W dalszej części tego artykułu wymieniono wiele modeli aut podając pojemność ich zbiorników na AdBlue, bo AUTO ŚWIAT zdaje się sugerować, że im mniejszy zbiornik, tym większe oszustwo, bo mniejsze zużycie tego roztworu mocznika skutkuje większą emisją tlenków azotu. Jak dzieci, normalnie, jak dzieci… To tak, jakby oceniać zużycie paliwa po pojemności baku samochodu. Ale może coś w tym jest, bo Škody mają tylko 13-litrowe zbiorniki na AdBlue, a Volkswageny góra 19-litrowe.

Wymieniono m.in. Citroëny Berlingo, C4, C4, C5, DS 3, DS 4, DS 5, Jumper, Jumpy, SpaceTourer, Peugeoty 208, 2008, 3008, 5008, Boxer, Expert, Partner, Traveller, oraz ogólnie auta marki Renault.

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 200820830083085008Auto ŚwiatBerlingoBoxerC4C5CitroenDaciaDS 3DS 4DS 5DusterExpertJumperJumpyPartnerPeugeotRenaultSpacetourerTraveller
Udostepnij5Tweet3Udostepnij1
Poprzedni

UOKiK: 32 Peugeoty Traveller i Expert do serwisu

Następny

Nowy Peugeot 208 – większy, bardziej nowoczesny i kompletnie odmieniony

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Peugeot 208 - wizualizacja

Nowy Peugeot 208 - większy, bardziej nowoczesny i kompletnie odmieniony

Najdłuższy most na świecie już otwarty! Ma 55 km długości

Citroen Berlingo, Peugeot Rifter i Opel Combo w teście Euro NCAP

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
46 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Gość o Nowe Renault 5 w wersji seryjnej zadebiutuje w 2023 roku (zdjęcia, film, informacje)
    • Tom o Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio
    • Dawid o Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch
    • RAdek o Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Gość o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Gość o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Jozek o Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • ekonomowe o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!
    • Texas910Gus o Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Texas910Gus o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio
    • Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Peugeot 5008 dla francuskiej żandarmerii
    • Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch
    • Citroën XM 3.0 V6 Tecnic z przebiegiem 40 tys. kilometrów na sprzedaż
    • Citroën Xantia: Ile kosztuje renowacja lakieru i blacharki w 20 letnim samochodzie?
    • Renault Trucks D Wide Z.E. wyposażony w panele słoneczne
    • Portugalczycy już ósmy rok z rzędu uhonorowali Peugeot tytułem „Marka numer 1 – wybór konsumentów”
    • Citroen prezentuje model e-Berlingo Van. Debiut rynkowy w II połowie 2021 roku


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    46
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.