„Auto Świat” nr 44 (844) z 31.X.2011
Stron: 52 (z okładką) + 32 (dodatek „AŚ market”)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,3 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: Berlingo, C3, C5, C6, DS, DS3, DS4, DS5, Xsara, 106, i0n, Koleos, Laguna, Megane, Scenic, sportowe
Citroën DS5 HYbrid4 zagościł na stronach 14-15 i został oceniony na maksymalną liczbę pięciu gwiazdek! W artykule wspomniano zarówno legendarną DS-ę z połowy lat pięćdziesiątych XX wieku, jak i nowe modele serii – DS3 i DS4, a także C5 i C6. Oczywiście DS5 nie ma hydropneumatycznego zawieszenia, ale nie jestem przekonany, czy faktycznie aż tak sztywno zestrojono mu zawieszenie, jak to napisano w artykule.
Nowatorski w gamie Citroëna jest napęd – DS5 może być bowiem hybrydą, oczywiście łączącą napęd elektryczny z silnikiem wysokoprężnym. I właśnie tę wersję opisano w tekście. Napęd oceniono bardzo dobrze, podobnie zresztą, jak i zautomatyzowaną skrzynię biegów. I końcowa nota w postaci pięciu gwiazdek jest czymś, co mnie szokuje. Na korzyść ;-)
O zwycięstwie Sebastiena Loeba w Rajdzie Hiszpanii wspomniano na stronie 17. ilustrując ten materiał zdjęciem Citroëna DS3. Szkoda, że zabrakło miejsca na wzmiankę o mistrzowskim tytule dla zespołu Citroëna, który właśnie w Katalonii stał się faktem.
Citroëna C3 pokazano na stronie 27. jako konkurenta dla Kii Soul.
Citroëna Berlingo uwidoczniono na zdjęciu zamieszczonym na stronie 30. Z kolei Peugeota 106 i Renault Scenic’a wprawne oko dostrzeże na fotografii rozpostartej na stronach 30-31.
O drobnostce, która spowodowała akcję serwisową Peugeota 508 pisaliśmy 19.X. a w tym tygodniu wspomniał o tym także „Auto Świat” (strona 37.).
W cyklu omawiania silników w tym tygodniu zaprezentowano dwulitrowego diesla z gamy Renault, który pojawiał się w Megane II i III oraz Lagunach II i III, a także w niektórych Nissanach. To całkiem udana jednostka napędowa, która przy właściwej eksploatacji nie powinna dostarczać problemów ani drenować kieszeni.
Wśród dziesięciu mocnych kompaktów przedstawionych na stronie 46. pojawił się Citroën Xsara VTS. Wypomniano jej oczywiście tylną belkę, ale też korozję nadwozia. Cóż – pewnie tylko w autach po przejściach, ale czy łatwo jest znaleźć nie stukniętego VTS-a?…
O 48-godzinnym teście Renault Koleosa, którym nasza ekipa wyruszyła wokół Polski, wspomniano na I stronie dodatku „AŚ market”. Oczywiście nie wspomniano o naszej redakcji, ale to akurat nie jest problem – w mediach występuje swego rodzaju zmowa milczenia, skierowana nie tylko przeciwko nam, ale chyba ogólnie przeciwko „motoryzacyjnej konkurencji”. Ciekawsze jest to, że w krótkiej notatce wspomniano o tym, iż odwiedzając profil Renault Polska na Facebooku, można wygrać miejsce w Koleosie. Szkoda, że numer ukazał się kilka dni po zakończeniu wyprawy…
Wyniki sprzedaży nowych aut, czy raczej liczbę ich rejestracji w Polsce, zaprezentowano na stronie III dodatku. Wynika z wydrukowanej tam tabelki, że Renault do września włącznie był siódmą najchętniej wybieraną marką w Polsce (12.329 sprzedanych aut), Peugeot zajmował miejsce jedenaste (8.336), tuż przed Citroënem (7.825).
Peugeota i0na i Mitsubishi i-MiEV wspomniano na stronie IV dodatku. Już można takie auta wypożyczyć w Warszawie, za jedyne 359 zł za dobę.
O częściach zamiennych tańszych od oryginalnych, ale stosowanych przez autoryzowane serwisy (m.in. Peugeota i Renault), możecie poczytać na stronie V dodatku.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze