Dopiero co zaczynał się listopad, a już praktycznie mamy połowę tego miesiąca. To znaczy, że aktualny – znów podwójny – AUTO ŚWIAT coraz bardziej zbliża się do kresu swej ważności. Ostatecznie zdezaktualizuje się w poniedziałkowy ranek, to znaczy, że dzieli nas od tego momentu raptem ze 3,5 doby. Niecałe nawet. Czas na przegląd tego pisma, stronniczy oczywiście.
AUTO ŚWIAT nr 45-46 (1244) z 4.XI.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 68 (z okładką) + 32 (dodatek „Niezbędnik kierowcy”)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 7,3 grosza (licząc bez dodatku, bo jest w małym formacie)
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, 208, 308, 406, Avantime, Clio, Laguna, Megane, Scenic, Twingo, A110, Duster
Dla porządku wspomnę tylko o koncepcyjnym Nissanie Ariya, którego AUTO ŚWIAT pokazał na stronach 10-11. Dla porządku, bo i my o nim pisaliśmy, choć raczej nie ma zbyt wiele wspólnego z Renault poza tym, że Nissan (wciąż) jest w Aliansie z francuskim koncernem.
Za to znacznie bliżej mamy do Warszawy, w której odbyły się niedawno targi Warsaw Motor Show. AUTO ŚWIAT w swojej relacji (strony 14-15) pokazał na zdjęciach drugą generację Peugeota 208, Nowe Clio (V), Dacię Duster oraz Alpine A110.
A skoro już mowa o 208-ce, to na stronach 18-19 AUTO ŚWIAT zamieścił materiał powstały „we współpracy z Peugeot”, czyli może nie klasyczną reklamę, ale na pewno materiał w jakiś sposób sponsorowany. W odróżnieniu od reklam o takich tekstach wspominam w przeglądach prasy. W tekście możecie przeczytać sporo wiadomości na temat drugiej generacji 208-ki, w tym także w jej elektrycznej wersji. Która „załapuje się” na rządowe dotacje do aut elektrycznych. W tekście wspomniano też model 508, do którego 208-ka nawiązuje stylistyką przedniej części nadwozia. Ceny Nowego Peugeota 208 startują z poziomu 53.900 zł. Najdroższa odmiana, elektryczna GT, wyceniana jest na 146.800 zł.
Peugeota 308 CC, Citroëna C3 pierwszej generacji oraz Renault Twingo i Megane można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronach 38-39.
W dziale Porady na stronach 46-47 znajdziecie artykuł poświęcony przepływomierzom. Gdyby przyszło Wam go wymienić w swoim aucie, to ceny zależą od marki i silnika, a de facto od producenta. Podano dziesięć przykładów, w tym Citroëna C4 II 2.0 HDi oraz Renault Grand Scenic’a II 1.9 dCi. Można spokojnie zaryzykować stwierdzenie, że przepływomierze do samochodów japońskich są wyraźnie droższe, niż do europejskich.
W Top 7 (strony 58-61) zaprezentowano kilka aut, które teraz można kupić relatywnie tanio, a ich ceny spadać nie powinny, a może nawet wzrosną. W tym gronie wspomniano Renault Clio R.S. trzeciej generacji. Miało wolnossący silnik, znakomicie jeździło, było dobrze zabezpieczone antykorozyjnie i bardzo dobrze wyposażone. Trzeba tylko szukać samochodu bezwypadkowego.
W dziale Z naszego archiwum wspomniano z kolei wizualizację Laguny, która kompletnie się nie sprawdziła. Znalazła się w nim wzmianka o Renault Avantime. Przypomniano też test Peugeota 406, który z dwulitrowym silnikiem HDi pokonał ponad 1.000 km bez tankowania.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze