Ani jednego samochodu francuskiego nie ma na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Chyba naprawdę nie będę płakał po piśmie, które ma wkrótce zniknąć z rynku prasowego i zostanie tylko w Internecie.
AUTO ŚWIAT nr 49 (1355) z 12.XII.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: 6,65 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Opel, Michelin
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5 X, Xsara, ZX, 205, 308, 3008, 408, Astra-e
Na szczęście w środku coś francuskiego się znalazło. Na stronach 8-9 opublikowano pierwsze wrażenia z jazd Peugeotem 408. To auto w zasadzie bliźniacze z Citroënem C5 X. Jest nastawione na komfort i choć ma „4” na początku oznaczenia, to realnie gra w segmencie D. Tak, jak C5 X. I nie ma tu znaczenia platforma, na której oba auta powstają – jest modularna, więc da się na niej budować samochody z różnych segmentów. A wymiary 408-ki pozycjonują ją w segmencie D.
AUTO ŚWIAT sugeruje, że i Opel należący do Grupy PSA wkrótce wypuści analogiczny model. Czy faktycznie? Technicznie może tak, ale ta stylistyka do Opla nie pasuje, więc sądzę, że design niemieckiej marki będzie zupełnie inny. Ważne, że mimo miękkich zastawów zawieszenia Peugeot 408 prowadzi się bardzo pewnie, jest stabilne, a do tego ma komunikatywny układ kierowniczy! Że też AUTO ŚWIAT pisze takie rzeczy – czy po to, by pozostawić po sobie w naszej pamięci jakieś pozytywne wrażenie? ;-)
Redaktor Sękalski uznał, że hybrydowy zespół napędowy o mocy maksymalnej 225 KM też nie nastraja do jakiejś wyjątkowo ostrej jazdy. Tylko czy moc musi od razu oznaczać wariackie sprinty spod świateł? Myślę, że i Panu Rafałowi nie o to chodziło, ale nie każdy mógł tak jego wypowiedź zrozumieć. 408-ka w sprincie przyspiesza do setki w czasie poniżej 8 sekund, ale AUTO ŚWIAT i tak uważa, że czyni to w sposób ospały. Mimo to uznaje, że praca hybrydowego zespołu napędowego jest bardzo płynna i większych zastrzeżeń nie budzi.
Dobrze wypadło spalanie – wyniosło średnio 5,3 l/100 km, ale oczywiście samochód miał na początku naładowane akumulatory trakcyjne. Bogate wyposażenie testowanej wersji może zachwycić, a jazda oferuje mnóstwo komfortu i jest zwyczajnie przyjemna. Samochód można już zamawiać w Polsce, a aktualne ceny znajdziecie tutaj. Na chwilę obecną startują z poziomu 143.000 zł, ale 225-konna wersja hybrydowa kosztuje co najmniej 202.850 zł.
W tekście wspomniano też Peugeota 3008, a samą 408-kę oceniono na 4,5 z 5 możliwych do zdobycia gwiazdek.
Na stronie 13. znajdziecie wyniki testów zderzeniowych przeprowadzonych przez EuroNCAP kilkunastu aut, w tym także jednego nas interesującego. To Peugeot 308, który uzyskał cztery gwiazdki. Dlaczego tak się stało, możecie przeczytać tutaj.
Tuż pod wynikami crash-testów pojawiła się króciutka wzmianka o elektrycznej wersji Opla Astry. U nas możecie na jego temat przeczytać znacznie więcej.
Wśród najlepszych produktów 2022 roku AUTO ŚWIAT na stronach 34-37 prezentuje oponę Michelin Alpin 6, jako najlepszą oponę zimową.
W dziale Z naszego archiwum AUTO ŚWIAT na stronie 57. przypomina test Citroëna Xsary 1.4 oraz opis używanego Peugeota 205 z przebiegiem 100.000 km. Przy Sarze wspomniano jej poprzednika, czyli Citroëna ZX.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze