Czas na ostatni datowany na bieżący rok AUTO ŚWIAT. Jego okładka znowu kompletnie ignoruje motoryzację francuską, ale może wewnątrz numeru będzie jakoś lepiej? Sprawdźmy.
AUTO ŚWIAT nr 52-53 (1284) z 21.XII.2020
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką i dodatkiem „Auta używane”)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,9 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C-Elysee, C4 Picasso, 308, Captur, Clio, Kadjar, Kangoo, Megane, R4, R5, Scenic, Talisman, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Crossland X, Grandland X, Mokka, Zafira
Dacia Sandero wzbudza duże zainteresowanie. Na naszych łamach jest to jeden z najczęściej wyszukiwanych modeli, a artykuły na jego temat biją rekordy popularności. AUTO ŚWIAT na stronach 12-13 opublikował materiał z pierwszych jazd trzecią generacją Sandero. Piszą, że do niedawna najtańszy na rynku samochód teraz już najtańszy nie jest. Minimalnie mniej kosztuje bowiem Logan, również w nowej, trzeciej już wersji. AUTO ŚWIAT podkreśla zresztą, ze nawet opcjonalne wyposażenie jest w Dacii tanie. Chwali całkiem dobre materiały wykończeniowe i staranność montażu. Wnętrze, choć oparte generalnie o twarde plastiki, prezentuje się ciekawie i wcale „nie jedzie taniochą”. Pozytywnie oceniono ergonomię. Nowe Sandero jeździ dobrze, bo nie bazuje już na płycie podłogowej z Clio II, a na nowej modułowej platformie CMF, na której powstają aktualne Clio i Captur. Wprawdzie układ kierowniczy uznano za niezbyt precyzyjny, ale za to pochwalono zawieszenie. Po stronie wad pojawił się praktyczny brak systemów asystujących, ale te z reguły mocno podnoszą cenę, za to rzadko są na iście priorytetów wśród klientów Dacii.
Na stronach 20-23 AUTO ŚWIAT opublikował ranking najtańszych modeli w podziale na segmenty. W klasie B najmniej trzeba wydać na Dacię Logan (od 37.900 zł). W segmencie C drugim najtańszym modelem jest Citroën C-Elysee (od 60.900 zł). Najtańszym vanem jest Dacia Lodgy (od 61.800 zł), a kombivanem – Dacia Dokker (od 59.800 zł).. Trzecie miejsce w tym ostatnim segmencie wywalczył Citroën Berlingo dostępny już za 70.500 zł. Najtańszy SUV, to także Dacia – Dustera można kupić już za 42.900 zł.
Renault 4, Renault 5 i Renault Clio wspomniano w krótkiej notatce zamieszczonej na stronie 62. w dziale Z naszego archiwum.
Podsumowanie sprzedaży za 11 miesięcy mijającego roku znajdziecie na stronie 64. Wspomniano tam Dacię Duster i Renault Clio.
W dodatku na stronie III AUTO ŚWIAT informuje o akcji serwisowej ogłoszonej dla Opla Grandlanda X.
Dalej, na stronach IV-XI, AUTO ŚWIAT prezentuje najlepsze i najgorsze silniki benzynowe z turbodoładowaniem. W rankingu pojawiają się jednostki 1.2 PureTech (spotykane m.in. w Oplu Crosslandzie X, czy Peugeocie 308), który jest oceniany neutralnie, czy 1.6 THP pojawiający się choćby w Citroënie Grand C4 Picasso. Ten drugi silnik może się okazać kłopotliwy. Dobrze oceniono silnik 0.9 TCe Grupy Renault (spotykany np. w Dacii Sandero, czy Renault Capturze). Wyraźnie gorszą notę otrzymała jednostka 1.2 TCe napędzająca m.in. Dacie Lodgy, czy Renault Kangoo. Dobrze oceniono z kolei silnik 1.3 TCe, jaki możecie spotkać np. w nowym Dusterze. Jednostka 1.4 TCe została uznana za niegodną polecenia. Znajdziecie ją min. w Renault Megane, czy Scenic’u. Za to spotykany np. w Talimanie, Kadjarze, Clio R.S., czy Megane GT silnik 1.6 TCe jest warty uwagi. Pochwalono też silnik 1.4 Turbo Opla (min. Mokka, czy Zafira)
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w ostatnim tegorocznym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze