Niezbyt wiele wzmianek o francuskich samochodach pojawiło się w aktualnym „Motorze”, ale nie przesądzajmy sprawy – dokonajmy przeglądu prasy, pierwszego w tym tygodniu. Ale raczej cudów się spodziewać nie należy opierając się na analizie zawartości okładki pisma. Znowu zignorowała ona całkowicie istnienie nadsekwańskiej motoryzacji.
„Motor” nr 02 (3159) z 07.I.2014
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C2, C4, C4 Cactus, DS3, DS4, DS5, DS 5LS, DS SUV, Saxo, Xantia, 107, 108, 206, 208, 307, 308, 3008, 508, 5008, 5, Clio, Megane, Scenic, Twingo, Zoe
Na stronach 6-13 zaprezentowano najważniejsze – zdaniem „Motoru” – premiery motoryzacyjne rozpoczętego właśnie roku. Na największych zdjęciach zaprezentowano oczywiście modele wiadomego koncernu, ale nie zabrakło wzmianek także o francuskich autach, choć są one w zdecydowanej mniejszości. Wspomniano Renault 5, które – nie wiadomo, czy ze zmianą nazwy – pojawi się w miejsce aktualnego Twingo, oraz Citroëna C4 Cactusa. Nie zabrakło też krótkich informacji o nowym Citroënie C1, SUV-ie z gamy DS, Peugeocie 107/108, a także o liftingu Peugeotów 3008 i 5008. W II kwartale spodziewać się możemy debiutów Peugeota 308 SW i Renault Zoe, a trzy miesiące później liftingu Citroëna DS3 i Peugeota 508.
Z tabelki zamieszczonej na stronie 15. wynika, że trzecim najchętniej wybieranym modelem minionego roku w Europie było Renault Clio, zaś piątym – Peugeot 208.
Na dole tej samej strony pokazano zdjęcie Citroëna DS 5LS, najnowszego modelu prestiżowej gamy Citroëna. Pojawiły się tam wzmianki także o modelach DS4 i DS5.
Peugeota 308, Renault Megane i Citroëna C4 wspomniano w drugiej części testu kompaktów zamieszczonego na stronach 16-23. Z podsumowania wynika, że 308-ka utrzymała trzecie miejsce, ex aequo z Golfem, za to Meganka i C4-ka zostały wyprzedzone przez modele pozaeuropejskie i zamknęły całe zestawienie na miejscach odpowiednio 14. i 15. Nawet mi się tego nie chce komentować…
Citroëny Saxo i Xantię, Peugeoty 206 i 307 oraz Renault Megane i Scenic’a dostrzec można na zdjęciach ilustrujących artykuł „przepisy przysypane śniegiem” zamieszczony na stronach 44-45.
Przeszacowane na rynku wtórnym modele w różnych segmentach zaprezentowano na stronach 48-51. Dziwnym trafem nie pojawiły się tam ani Golf, ani Passat, za to wśród alternatywnych, opłacalnych wyborów wymieniono m.in. Citroëna C2, Renault Twingo oraz Citroëna DS3. Golf pojawił się jako alternatywa dla przeszacowanej Octavii, ale dziwnym trafem wybrano auto z rocznika starszego, niźli wspomniana Škoda…
I to już koniec informacji o francuskich samochodach w pierwszym tegorocznym wydaniu „Motoru”.
Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 02/2014
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze