czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Citroën C4 kontra Kia Ceed – który lepszy? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 07/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-02-18
w Przeglad Prasy
Czas czytania 7 minut
367 28
11
339
UDOSTĘPNIEŃ
1.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Francuskie nowości. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 08/2022

Używany Peugeot 308 II to dobra propozycja. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 29/2022

Jak żyć z autem elektrycznym? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 30/2022

MOTOR w tym tygodniu, podobnie zresztą, jak i AUTO ŚWIAT, pokazuje na okładce kilka interesujących nas samochodów. To przede wszystkim Alfa Romeo Tonale, To III generacja Citroena C4, a także Renault Megane II. Sprawdźmy więc, w jakim świetle MOTOR pisze o tych, a być może i o innych pasjonujących nas samochodach.

 

MOTOR nr 07 (3582) z 14.II.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 6,2 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C4, C4 Picasso, C5 Aircross, DS 9, 107, Espace, Megane, GT X-Over, Duster, Logan, Sandero, Astra

 

I właśnie ubiegłotygodniowa premiera w postaci Alfy Romeo Tonale zdeterminowała treść pierwszego artykułu na łamach aktualnego wydania tygodnika MOTOR. W tekście wspomniano Alfę Romeo Stelvio, koncern Stellantis, a także Lancię Epsilon. Samo Tonale opisano na tyle, na ile było to możliwe z opublikowanych niedawno przez producenta danych. Całość znajdziecie na stronach 4-6.

Strona 8. przynosi krótką notatkę o wyprodukowaniu już dwóch milionów Dacii Duster, a także o planach wprowadzenia całkowicie elektrycznego modelu Alpine. Będzie nosił nazwę GT X-Over.

Toyota, Audi i BMW – oto trzy najczęściej kradzione marki samochodów w Polsce. Renault, jako jedyna marka francuska w pierwszej dziesiątce, zajmuje pozycję 7. Tak wynika z artykułu opublikowanego na stronach 8-9. Jeśli chodzi o konkretne modele, to w Top 10 nie ma żadnego francuskiego auta.

Na stronie 10. MOTOR opublikował wyniki plebiscytu Auto Lider 2022. W kategorii premiera motoryzacyjna trzecie miejsce zajęła Alfa Romeo Giulia GTAm. W grupie aut małych/miejskich najniższy stopień podium wywalczyła Dacia Sandero. W segmencie aut kompaktowych na trzeciej pozycji znalazł się Opel Astra. W klasie średniej triumfowała Alfa Romeo Giulia. Trzecią pozycję w segmencie aut klasy wyższej/luksusowych zajął DS 9! Drugie miejsce wśród miejskich SUV-ów i crossoverów zajął Jeep Renegade. W gamie crossoverów/SUV-ów klasy średniej na drugim miejscu sklasyfikowano Alfę Romeo Stelvio. Jeep Wranglem zwyciężył w segmencie duży SUV/auto terenowe. Alfa Romeo Giulia GTAm triumfowała w klasie samochodów sportowych i kabrioletów. Z kolei Citroën Berlingo nie miał sobie równych w klasie minivanów. W grupie samochodów elektrycznych trofeum powędrowało do Fiata 500.

Dość ciekawe, by nie napisać, że zaskakujące porównanie MOTOR opublikował na stronach 16-19. Z Citroënem C4 obecnej generacji porównał… Kię Ceed. Ideą było to, że za każde z tych aut w bogato wyposażonych wersjach trzeba zapłacić około 120.000 zł. Jak więc wypadł na tle koreańskiego rywala Citroën? Bo w obrębie własnej marki wypada dobrze – MOTOR przyznaje, że C4 w Europie sprzedaje się lepiej niż C5 Aircross, a wiadomo przecież, że ludzie wciąż szaleją na punkcie SUV-ów.

W porównaniu z Kią Citroën okazuje się nieco dłuższy i sporo wyższy. Owocuje to większą przestronnością i wygodniejszym wsiadaniem. MOTOR chwali za to zarówno fotele, jak i kanapę Ceeda uznając, że są lepiej wyprofilowane i zapewniają lepsze podparcie od tych z francuskiego modelu. Kia ma też minimalnie większy bagażnik.

Skrytykowano też masywną deskę rozdzielczą Citroena, która podobno przytłacza nadmiarem czarnych tworzyw. Pochwalono za to dostępność półek i schowków oraz prostą obsługę C4. Czy jednak kokpit Kii jest ciekawszy? Możecie to ocenić sami siadając w tych samochodach albo zaglądając na stronę 17.

Pochwalono prowadzenie Ceeda, ale okazuje się, że Citroena… pochwalono jeszcze bardziej. Francuski model zapewnia znakomity komfort nie tracąc na stabilności, choć skrytykowano rzekomo niekomunikatywny układ kierowniczy C4. Wyraźnie bardziej spodobał się też czterocylindrowy silnik koreańskiego samochodu, niż trzycylindrówka z Francji.

Ostatecznie Citroën przegrał to starcie, ale jedynie trzema punktami, z których dwa stracił za cenę zakupu. Z drugiej strony czy różnica 3.600 zł przy cenach rzędu 115.000 zł naprawdę powinna skutkować aż taką różnicą punktową?

Renault Megane pokazano na stronie 29. Na innym zdjęciu na tej samej stronie dostrzec można Citroëna Grand C4 Picasso. Z kolei fragment wnętrza C4 Picasso widać na małym zdjęciu zamieszczonym na stronie 30.

Drugą generację Dacii Logan MOTOR ocenił w dziale Używane na stronie 34. Auto wypadło naprawdę dobrze: złych ocen nie zanotowano, a poniżej średnio wypadły tylko jakość materiałów i komfort jazdy, hałas. Za przeciętne uznano wyposażenie, osiągi, wygląd i styl, zużycie paliwa oraz bezawaryjność. Nota powyżej średniej pojawiła się przy ocenie przestronności wnętrza, cenie zakupu, dostępności części i serwisu oraz kosztach serwisu. Należy to jednak rozumieć, jako zaletę, a nie że koszty serwisu są ponadprzeciętnie wysokie ;-) Ocenę bardzo dobrą MOTOR wystawił Loganowi za pojemność bagażnika oraz ceny części.

Redakcja szuka też tanich i oszczędnych samochodów dobrych w kryzysowych czasach. Na stronach 36-41 prezentuje 15 modeli. Pojawił się tam Peugeot 107 (oraz wzmianka o bliźniaczym Citroënie C1), którego pochwalono za ospałego, ale oszczędnego diesla 1.4 HDi, za niezła przestronność i wysoką trwałość. Serwisowanie jest proste i tanie, a do bolączek wspomnianego silnika należą wypalone podkładki pod wtryskiwaczami. W stawce pojawiły się też auta nieco większe. To na przykład II generacja Renault Megane, która jest wygodna, często dobrze wyposażona, a do tego tania. Wersja kombi będzie oczywiście bardziej praktyczna, a do tego – z uwagi na większy niż w hatchbacku rozstaw osi – przestronniejsza. Lepiej szukać wersji poliftingowych, a więc od 2006 roku. I raczej z silnikami benzynowymi. Inną ciekawą propozycją tygodnika MOTOR jest Citroën C4 Picasso I generacji. Funkcjonalny, wciąż świetnie wyglądający, wygodny, dobrze wykonany i najlepiej z dieslem. A jeśli potrzebujecie jeszcze większego samochodu, to proponują IV generację Renault Espace. Też najlepiej z benzyniakiem, ale i 2-litrowy diesel oferowany od roku 2006 jest dobrym wyborem.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 107Alfa RomeoAlpineAstraBerlingoC1C4C4 PicassoC5 AircrossCitroenDaciaDS 9DS AutomobilesDusterEspaceGiuliaGT X-OverJeepLanciaLoganMeganeMOTOROpelPeugeotRenaultRenegadeSanderoStellantisStelvioTonaleużywaneYpsilon
Udostepnij136Tweet85Udostepnij24
Poprzedni

Silnik 1.4 HDi stosowany w samochodach Citroën i Peugeot: oszczędny i niezawodny diesel

Następny

Jeździ Citroënem C5 na taksówce: „Z niemca czy japończyka wysiadałem po dłuższej trasie połamany”

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Jeździ Citroënem C5 na taksówce: „Z niemca czy japończyka wysiadałem po dłuższej trasie połamany”

Renault Arkana Samochodem Roku 2022 magazynu L'Argus

Nowy Fiat 500 wybrany Elektrycznym Samochodem Roku 2022 w Holandii

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Anonimowo - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • tomy - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Ekspert - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Ekspert zimowy - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Slawo - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • Robert - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • MIŚ - Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych


Aktualności ze świata motoryzacji

  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych
  • UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.