„Motor” nr 27 (3028) z 4.VII.2011
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: Berlingo, 508, Expert, Clio, Kangoo, Koleos, Laguna, Latitude, Megane, Scenic, Duster, Logan, Sandero
Citroëna Berlingo można dostrzec na małym zdjęciu ilustrującym zamieszczony na stronie 4. list czytelnika „Motoru” traktujący o niezachowywaniu bezpieczeństwa przy przejeżdżaniu przez przejazdy kolejowe.
Krótką notatkę poświęconą przekazaniu przez Peugeot Polska 117 samochodów (m.in. 508 i Expert) na potrzeby obsługi polskiej prezydencji w Unii Europejskiej zamieszczono na dole strony 6.
Z kolei o liftingu Renault Koleosa możecie poczytać na stronie 7. Dla porównania pokazano także dotychczasowy model.
Strona 8. z kolei przynosi newsa o tym, że Renault Megane RS Trophy pokonało Nordschleife na torze Nürburgring w rekordowym czasie 8 minut i 8 sekund. Tak naprawdę było to niecałe 8 sekund…
Na tej samej stronie marka Renault pojawiła się jeszcze raz – na szóstym miejscu tabelki przedstawiającej sprzedaż 10 najpopularniejszych marek wśród nowych samochodów w Polsce.
„Motor” postanowił sprawdzić, jakie auto okaże się ciekawszym wyborem w codziennym użytkowaniu – SUV, czy kombi tej samej marki. Na pierwszy ogień poszły dwie Dacie – Duster i Logan MCV, obie napędzane 105-konnymi benzynowymi silnikami 1.6 16v. Aby utrudnić zadanie wybrano wersje kosztujące podobne pieniądze: Dustera za 49.900 zł (a więc z napędem na wszystkie koła) i Logana za 46.550 zł w wersji Laureate z siedmioma miejscami na pokładzie.
Porównanie tych dwóch samochodów znajdziecie na stronach 20-21. Doceniono tam przestronne wnętrze obu aut, ale szczególnie ogromnego kombi, duży prześwit SUV-a i jego możliwości do jazdy poza asfaltem, sześciobiegową skrzynię Dustera i jego zdolność do komfortowego pokonywania nawet naprawdę zniszczonych dróg, a także naprawdę bogate, jak na tanią markę, wyposażenie Logana.
Ostatecznie padł remis. Moim zdaniem słusznie – te dwa auta celują w różnych klientów i trudno je porównać w bezpośredniej walce. Dodam, że mi podobają się obydwa – za niewygórowaną cenę otrzymujemy funkcjonalny samochód wyposażony we wszystko, co naprawdę potrzebne.
O paliwie z dodatkiem biokomponentów BIO 85 traktuje artykuł zamieszczony na stronach 42-43. W towarzyszącej mu tabelce wymieniono dostępne w Polsce samochody, które można tankować tym paliwem. Są wśród nich Renault Clio, Kangoo, Laguna, Latitude, Megane i Scenic oraz Dacia Duster i Sandero.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w aktualnym „Motorze”. Raczej szkoda pieniędzy.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze