Ani jednego samochodu francuskiego nie ma na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Ale to nam niektórzy zarzucają brak obiektywizmu, a w zasadzie stronniczość. Nam, którzy już w nazwie wortalu dajemy wyraźnie znać, o czym piszemy. Widzę w naszym społeczeństwie coraz większą niezdolność do zrozumienia tekstu czytanego.
MOTOR nr 28 (3446) z 8.VII.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,9 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C-Elysee, C3, C3 Aircross, C3 Picasso, C4 Cactus, C4 SpaceTourer, ID, DS 3, DS 4, DS 5, 7 Crossback, 107, 208, 2008, 301, 308, 3008, 5008, Partner, Traveller, R5, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Koleos, Megane, Scenic, Talisman, Trafic, Twingo, Dokker, Duster, Logan, Sandero, Insignia, Mokka X
Renault 5 MOTOR zaliczył (na stronie 4.) do evergreenów, czy samochodów wiecznie młodych.
Osiem stron dalej MOTOR informuje o obniżce ceny na Clio IV Grandtour. Clio V nie będzie miało tej wersji nadwoziowej.
O tym, że silniki Grupy PSA napędzać będą Astrę po liftingu wspomniano krótko na stronie 13.
Na tej samej stronie znajdziecie dział Przyszłe premiery. Wspomniano w nim Peugeota 308, Dacię Sandero oraz Opla Mokkę X. Znalazły się tam też wzmianki o liftingach Astry i Insigni.
Motor zamieścił w tym tygodniu ranking przestronności modeli, oczywiście podzielonych na segmenty rynkowe. W zestawieniu nie zabrakło też samochodów francuskich. Nie będę się zagłębiał w szczegóły co do ich pozycji, ograniczę się jedynie do wymienienia interesujących nas modeli, które w rankingu się pojawiły. To:
– Citroëny C3, C-Elysee, C3 Aircross, C4 Cactus, C3 Picasso, C4 SpaceTourer, Berlingo;
– DS 3, 4, 5, 7 Crossback;
– Peugeoty 107, 208, 301, 308, 508, 2008, 3008, 5008, Partner, Traveller;
– Renault Twingo, Clio, Megane, Talisman, Captur, Kadjar, Koleos, Scenic, Espace, Trafic;
– Dacie Sandero, Logan, Duster, Lodgy, Dokker.
Renault Kadjar był jednym z pięciu modeli, których użyto do testów systemów rozpoznających ograniczenia prędkości. Francuski SUV poprawnie rozpoznał 16 na 21 ograniczeń. Opel Crossland poradził sobie z 15 ograniczeniami. Najlepiej wypadła Toyota Rav4 (18/21).
Na stronie 43.MOTOR opublikował wyniki ADAC dotyczące awaryjności vanów. Wymieniono tylko trzy samochody francuskie, z czego dwa, to kombivany! A gdzie liczne francuskie minivany? Wypadły za dobrze i dlatego nie pokazano ich wyników? W tabelce znajdziecie Renault Kangoo, Renault Scenic’a i Citroëna Berlingo.
Dacie Logan i Duster , a także Peugeot 301 i Renault Megane III, wszystkie z silnikami 1.6, znalazły się wśród najlepszych aut z silnikami benzynowymi w rankingu tygodnika MOTOR w dziale Używane. Całość tego materiału znajdziecie na stronach 44-49.
Renault Twingo III wspomniano w materiale poświęconym używanym Smartom. Trzecia generacja tego autka ma wiele wspólnego z francuskim modelem. O używanych Smartach możecie poczytać na stronach 50-53.
W dziale MOTOR Retro wspomniano Citroëna ID 19 i dwa jego nietypowe rozwiązania. To jednoramienna kierownica oraz klamki wewnętrzne otwierane przyciskiem.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze