Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 32/2008

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2008-08-09
w Wiadomości, Przeglad Prasy
Czas czytania 9 minut
27
A A
0

„Motor” nr 32 (2877) z 04.VIII.2008
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 1,80zł
Koszt 1 strony: 3,75 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić: nie zaszkodzi
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C5, 56, 205, 206, 207, 308, 404, 402, Koleos, Master, Sherpa, sportowe

Peugeot 408 – reklama

Zaczniemy nie od samochodów francuskich, ale od bliskiej nam również kwestii bezpieczeństwa. Stały czytelnik napisał do „Motoru” list, który opublikowano na stronie 4. Autor poruszył kwestię ESP w samochodzie uznając (co sugeruje tytuł listu), że jest ono zabójcze. Dlaczego? Otóż samochodem wyposażonym w układ stabilizacji toru jazdy człowiek ów nie mógł dynamicznie ruszyć, bo elektronika zdusiła mu silnik. Do kolizji na szczęście nie doszło. Sam autor wypowiedzi uznał, że może ESP i pomaga w 99% przypadków, ale czasem wręcz przeszkadza. „Motor” przytomnie odpowiedział, że to nie ESP, a ASR zadziałał ograniczając moc silnika, by maksymalnie wykorzystać przyczepność na skraju poślizgu. Jakie nasuwają się wnioski? Ludzie kupują samochody z różnymi układami nie mając pojęcia, za co który odpowiada. Po drugie – jak przyznaje sam autor listu – 99-procentowa skuteczność elektroniki, to dla niego za mało. Po trzecie – szkoda, że ów Czytelnik nie dostrzega awarii w działaniu myślenia u siebie (zainteresowanych odsyłam do „Motoru”, by przeczytali, dlaczego tak sądzę). I po czwarte wreszcie – lepiej zaczekać na ruchliwym skrzyżowaniu dłużej, niż mieć na sumieniu czyjeś zdrowie, a może i życie, Panie Stały Czytelniku „Motoru”.

A teraz wracamy już do samochodów francuskich. Renault Master w barwach Inspekcji Transportu Drogowego widnieje na kilku zdjęciach ilustrujących artykuł o „dymiących gratach” zamieszczony na stronach 8-9.

Dwa zdania na temat Renault Sherpa zamieszczono na stronie 10. Wy znacie już to auto z naszej publikacji z początków tygodnia.

0851 04 Wiadomości

Dwie strony dalej równie krótka notatka o planach Peugeota zaistnienia na rynku samochodów premium. Nie chodzi przy tym o wejście do świata luksusowych limuzyn, lecz o budowę aut z jak najszlachetniejszych materiałów, przy zachowaniu rozsądnego poziomu cen. Pierwszym takim samochodem ma być Peugeot 308 RC Z.

Francja jest drugim w Europie krajem pod względem najniższej średniej emisji dwutlenku węgla przez nowo sprzedawane samochody. Jej wynik, to 140,2 g/km. Lepsza okazała się tylko Portugalia, w której średnia emisja CO2 nowych aut wynosi 139,8 g/km. Francuzi przegrali więc najwyższy stopień podium tylko o 0,4 g/km. O Niemczech nic nie napisano, a Polska, to w ogóle pewnie poza Europą leży, bo u nas nowy samochód, to… Lepiej kupić Golf „trójkę”, albo BeeMkę, też „trójkę”, koniecznie co najmniej dwudziestoletnią i najlepiej, żeby miała nie więcej, niż 95 tys. km przebiegu. Tak mało używane auto przecież wręcz zasysa dwutlenek węgla, a nie go emituje ;-)
A swoją drogą – czy u nas wreszcie władze wezmą się za przepisy preferujące tych, którzy chcą dbać o środowisko? Na razie nasi włodarze raczej sami zatruwają atmosferę i nie chodzi mi o rządowe limuzyny, ale o to, co się dzieje z Polską :-(

Warto przeczytać!

peugeot urugwaj panie 2 Wiadomości

Kobiety potrafią – także zmienić koło. Peugeot promuje panie w Urugwaju

2025-11-11
renault master Wiadomości

Nowy Renault Master ponownie bezkonkurencyjny – „Best Large Van 2026” według Parkers

2025-11-10

Peugeot Polygon Concept – samochód przyszłości, który poznasz… w Fortnite! Mamy kod dostępu

2025-11-10

250 dziennikarzy z całej Europy obejrzało nowe Renault Twingo. Zielona ikona wraca na scenę!

2025-11-10

Wspomniany Koleos, to jedno z trzech aut, które postanowiono porównać w teście, a efekty zamieszczono na stronach 14-18. Czy Renault mógł wygrać z Fordem Kugą i Volkswagenem Tiguanem?

0832 02 Wiadomości

Porównano auta z dwulitrowymi silnikami wysokoprężnymi, przy czym ten w Koleosie rozwija największą moc w porównaniu – aż 150 KM. Volkswagen jest o 10 KM słabszy, a wynik Forda, to 136 KM. Do tego Renault jest najtańszy i wyposażony porównywalnie z Fordem, zaś za najwięcej opcji dopłacić trzeba – nie zgadlibyście ;-) – u Volkswagena. Mimo to porównanie wygrał właśnie Tiguan wyprzedzając Forda o 1 punkt i Koleosa o 5. Czy porównanie było całkowicie obiektywne? Sprawdźmy!

W Koleosie skrytykowano materiały wykończeniowe wnętrza (jak zwykle ekologiczne) oraz niezbyt dobre trzymanie foteli na boki. Reszta – bez zarzutu. Nawet bagażnik okazał się największy spośród wszystkich testowanych samochodów. Również hamulce oferują najwyższą skuteczność z prezentowanej trójki. Czemu więc Renault przegrał pojedynek?

0832 03 Wiadomości

Okazuje się otóż, że Koleos jest troszkę ciasny w środku. I jak na nogi oferuje sporo miejsca, nad głowami też nie jest źle, tak na szerokość „daje ciała”. Konkurenci oferują więcej cennych centymetrów. Również za wspomniane materiały wykończeniowe odebrano francusko-japońsko-koreańskiej konstrukcji sporo punktów.

Czy to jednak wystarczy do przegranej? Cóż – Koleos nie ma ESP w standardzie (oba auta z Niemiec je mają), ale ma czujniki cofania, których nie ma Ford. Dlatego oceny – gorsze o 1 punkt w obu kategoriach – za wyposażenie standard i wyposażenie komfort, uważam za niesprawiedliwe. Spore przegięcie pojawiło się też w kategorii zużycie paliwa – skoro różnica między Koleosem i Tiguanem wynosi łącznie 0,6 litra i przekłąda się na 3-punktową wygraną VW, to Ford lepszy od niemieckiego konkurenta o 2,6 litra powinien uzyskać o 13 punktów więcej, a nie tyle, co Renault!

No i kwestia gwarancji. Skoro Niemcy oferują na swoje produkty dwa lata, a Francuzi – trzy, to dwa punkty różnicy (na 30 możliwych) wydaje się mocnym nieporozumieniem. Dlatego odjąłbym Fordowi o Volkswagenowi po jakieś cztery punkciki.

0707 01 Wiadomości

Po takich korektach porównanie wygrałby Ford Kuga z dorobkiem 651 punktów. Drugie miejsce przypadłoby Koleosowi (640 punktów), a w ogonie ciągnąłby się Volkswagen Tiguan dzięki zebraniu 639 punktów. Jak więc widać – żadne z aut nie zostałoby (wg mnie) na miejscu przyznanym przez „Motor”. Ale to chyba nic dziwnego ;-)

Dwie kolejne strony (20-21) poświęcono na prezentację Peugeota 308 SW. Samochód w gruncie rzeczy przypadł do gustu Redaktorowi Czyżewskiemu. Autor skrytykował cenę zakupu (testowana wersja 1.6 HDi Premium Plus oznacza wydatek na poziomie niemal 88 tys. zł!) i dużą utratę wartości przy odsprzedaży (to pochodna wysokiej ceny, ale w zasadzie trudno przewidzieć, jak będzie wyglądał rynek samochodów używanych za 2-3 lata), ale także niezbyt funkcjonalną opcję siedmiu foteli na pokładzie. Cóż – to ostatnie wydaje się być najbardziej kontrowersyjną cechą, bo czy aby na pewno jest to wada?

0709 02 Wiadomości

Po stronie zalet 308-ki SW wymieniono przestronne i komfortowe wnętrze, dynamiczny silnik i dwa sposoby dostania się do przestrzeni z tyłu samochodu – bądź przez klasycznie unoszoną klapę, bądź jedynie przez otwieraną szybę.

Redaktorowi Czyżewskiemu spodobał się też szklany dach. Nie dziwię się – odkąd w samochodach koncernu PSA pojawiło się to rozwiązanie, jestem jego wielkim fanem.

Ogólnie tekst jest całkiem sympatyczny i należy się cieszyć, że coraz więcej dziennikarzy współpracujących z „Motorem” potrafi odnaleźć w samochodach francuskich ich zalety.

Na stronie 25. nowy dział w „Motorze” – Plus-Minus. Redakcja zamierza w nim prezentować pomysły ciekawe i nietrafione. I w pierwszym odcinku pojawił się – obok sześciu innych samochodów – nowy Citroën C5. Niestety dostał minusa ;-) za raczej średnio pomyślany uchwyt na butelkę/kubek – chowany w podłokietniku, w dodatku automatycznie się składający, gdy chce się coś w niego włożyć ;-)

0812 45 Wiadomości

Na stronie 39. pokazano kilka nowoczesnych jednostek napędowych. Silniki o niewielkiej pojemności potrafiące wygenerować całkiem imponującą moc zachowując przy tym ograniczony apetyt na paliwo. Nie mogło w tej gamie zabraknąć jednostki 1.6 opracowanej wspólnie przez PSA i BMW. Napisano, że tę jednostkę znaleźć można w Mini Cooperze S i Peugeotach 207 RC i 308, a więc chodzi o odmianę 175-konną.

Wśród doniesień sportowych informacja o urodzinach (5.VIII.) Colina McRae, legendy rajdów samochodowych, startującego swego czasu także w barwach Citroëna.

Obok (również na stronie 42.) relacje z wyścigów samochodowych, a w nich wzmianka (i zdjęcie Renault Megane) o sukcesie Karoliny Czapki wśród samochodów napędzanych silnikami mniejszymi, niż 3-litrowe.

Na stronie kolejnej zamieszczono relację z Lotos Baltic Cup. Pokazano zdjęcie Peugeota 206, którym startowali Paweł Hankiewicz i Agnieszka Wierzchowska. Wspomniano również o Michale Rechnio i Marku Bała, którzy jechali Citroënem Saxo.

Miłośnicy Peugeotów koniecznie muszą zajrzeć na stronę 45. Znajdą tam historię firmy Peugeot, oczywiście opierającą się głównie na informacjach motoryzacyjnych, ale przecież nie tylko. Pokazano (i wspomniano) wiele legendarnych pojazdów: model 56 z 1904 roku, 402-kę z połowy lat 30-tych., legendarną 205-tkę Turbo 16, czy raczej unikatowy dziś kabriolet oparty o Peugeota 404. Nie mogło zabraknąć również 206-tki CC.

I to już wszystko, co w tym tygodniu o samochodach francuskich napisał „Motor”.

Krzysiek Gregorczyk


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0851 04 Wiadomości0832 02 Wiadomości0832 03 Wiadomości0707 01 Wiadomości0709 02 Wiadomości0812 45 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Koleos206207PeugeotSportRenault308MeganeC5Master
Udostepnij10Tweet6Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15076 udostępnienia
    Udostepnij 6030 Tweet 3769
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2350 udostępnienia
    Udostepnij 940 Tweet 588
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6431 udostępnienia
    Udostepnij 2572 Tweet 1608
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4438 udostępnienia
    Udostepnij 1775 Tweet 1110

Testy samochodów

Dacia Jogger Eco-G
Testy

Dacia Jogger Eco-G 100 w teście długodystansowym. Na liczniku 30.000 km (opinia, wady, zalety, problemy)

autor Małgorzata Kozikowska
2024-06-08
renault captur esprit alpine 160 km edc 10 scaled Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur esprit Alpine mild hybrid TCe 160 automat. Ile pali, jakie ma zalety i wady?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-01-05
11. Pobudzajacy i slodki. Test Opla Mokki Wiadomości
Testy

Pobudzający i słodki. Test Opla Mokki. Wersja 1.2 130 KM

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-08-30
Renault Triber
Testy

Test: Jeździłam Renault Triber w Indiach. 7-osobowy minivan krótszy od Clio

autor Małgorzata Kozikowska
2024-07-28
10. Peugeot 3008 2.0 HDi test Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM – oszczędne auto z dieslem i pierwszy crossover Peugeot. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-12-31

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

Renault: kreatywność to podstawa naszych działań w promocji

Citroen Berlingo – wkrótce następca

Skąd się biorą używane części do samochodów? Ten rynek ma też swoją ciemną stronę

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz