Mamy wtorek, a to znaczy, że czas na przegląd prasy. MOTOR ukazał się wczoraj, w nieco wyższej cenie, i na okładce prezentuje kilka aut, które pozostają w sferze naszych zainteresowań. To Peugeot 807, Renault Laguna II, Renault Scenic, a do tego jeszcze Fiat Freemont oraz Jeep Gladiator. Zapraszamy Was na stronniczy przegląd prasy.
MOTOR nr 45 (3672) z 06.XI.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,79 zł
Koszt 1 strony: niemal 10 groszy
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C8, Jumper, Jumpy, 106, 807, Boxer, Expert, Partner, Clio, Espace, Laguna, Master, Scenic, Duster, Combo, Corsa, Crossland, Grandland, Mokka, Movano, Vivaro
Nie mogłem sobie odmówić… Na stronach 4-5 MOTOR klęczy przed Škodą Superb nowej generacji i zachwyca się pokrętłami do regulacji temperatury, które mają wbudowane niewielkie ekrany i możliwość zmiany funkcji. Kiedyż to Renault oferowało coś podobnego? Jakoś też nie przeszkadza jedynemu tygodnikowi motoryzacyjnemu ukazującemu się w Polsce dźwignia automatycznej skrzyni biegów zlokalizowana przy kolumnie kierownicy, gdy w Renault podobało się to niespecjalnie…
Na stronach 6-9 MOTOR zamieścił materiał na temat kilku premier z tokijskiego salonu samochodowego. Wspomniał tam o konceptach Nissana Hyper Tourer oraz Hyper Force. Wy z naszych łamów wiecie, że japońska marka zrzeszona z Renault w Aliansie pokazała tam jeszcze inne koncepty: Hyper Adventure, Hyper Punk oraz Hyper Urban.
Zobacz naszą osobistą relację z Nissan Gallery w Jokohamie
Niedawno koncern Stellantis zaprezentował nowe wersje swoich aut użytkowych. Poświęciliśmy tematowi kilka tekstów. MOTOR wspomina o poszczególnych modelach na stronie 10. Pokazano Citroëny Berlingo, Jumpy i Jumper, Peugeoty Partner, Expert i Boxer, Ople Combo, Vivaro i Movano oraz Fiaty Doblo, Scudo i Ducato. Wspomniano też, że lifting otrzymały modele Vauxhalla.
Na kolejnej stronie temat lekkich aut użytkowych jest kontynuowany – MOTOR zamieszcza ranking najpopularniejszych modeli w Polsce i w Europie. Na naszym rynku króluje Renault Master, na trzecim miejscu jest Fiat Ducato, a dziesiątkę zamykają Opel Movano i Fiat Doblo. Jeśli chodzi o najpopularniejsze marki, to najwięcej aut tego typu sprzedaje w Polsce Renault, na trzecim miejscu jest Fiat, na ósmym Opel, a Top 10 zamykają Peugeot i Citroën.
Porównawczy test czterech pick-upów znajdziecie na stronach 16-. MOTOR postawił naprzeciwko siebie Forda Rangera, Jeepa Gladiatora, Toyotę Hilux oraz Volkswagena Amaroka. Jeep dysponuje najmocniejszą jednostką napędową, a Toyota, jako jedyna, nie ma pod maską V6-tki.
Nie będę się zagłębiał w szczegóły, ale napiszę jedynie, że porównanie wygrał Ford przed Volkswagenem, Toyota zajęła miejsce trzecie, a Jeepa sklasyfikowano na ostatniej pozycji.
Stronę 23. MOTOR poświęcił w tym tygodniu na test Opla Mokki 1.2 Turbo GS. Auto ma automatyczną ośmiobiegową przekładnię i kosztuje w opisywanej odmianie nieco ponad 130.000 zł. Oferuje niezłą przestronność, dobrze zestrojone zawieszenie oraz dobrą dynamikę. MOTOR krytykuje jednak wysoką cenę (trudno się dziwić), niezbyt szybki zestaw multimedialny oraz przeciętną widoczność do tyłu. W teście wspomniano też inne modele marki: Corsę, Crosslanda oraz Grandlanda.
Renault Clio można zobaczyć na zdjęciach opublikowanych na stronach 32-33.
Z kolei na stronie 34. na zdjęciu można dostrzec Peugeota 106.
Wśród najlepszych aut na początek MOTOR na stronie 37. pokazuje Dacię Duster, Fiata 500. Nissana Mikrę, Opla Corsę oraz Renault Clio.
Z kolei wśród aut starych, ale bezpiecznych na stronach 38- przedstawiono Renault Lagunę II, Renault Scenic’a II, Renault Espace IV i Peugeota 807 wspominając przy tym ostatnim także jego „rodzeństwo”: Citroëna C8, Fiata Ulysse i Lancię Phedrę.
W dziale Używane MOTOR – na stronach 42-45 – zaprezentował Fiata Freemont z przebiegiem nieco ponad 173 tys. km. Auto wypadło nieźle. Za wnętrze i jakość wykończenia zdobyło maksimum punktów. Za silnik, dynamikę i zużycia paliwa – 4 na 5 możliwych. Podobnie za pomysły udane i irytujące. Gorzej oceniono efekty przeglądu w serwisie oraz sytuację rynkową (po 3 oczka) oraz trwałość podzespołów (2 na 5). Ostateczna nota, to 3 na 5.
Wśród konkurentów wymieniono m.in. Mitsubishi Outlandera.
I to już wszystko, co tygodnik napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze..
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze