„Van Ekstra” nr 3 (101) z III.2012
Stron: 56 (nie licząc okładki)
Cena: 6,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 11 groszy
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, Nemo, Bipper, Partner, Kangoo, Master, Megane, Duster, Logan, Sandero
Już na stronie 3. pojawiają się francuskie samochody – Renault Megane i Master uwidocznione na jednym ze zdjęć. Okazją ku temu jest materiał o wykorzystaniu telemetrii do szkoleń z ekojazdy, które prowadzi Szkoła Jazdy Renault. Też byliśmy na tej prezentacji, i potwierdzamy, że taka jazda ma sens.
Na następnej stronie znajdziecie zdjęcie ilustrujące materiał poświęcony specjalistycznym bagażnikom dachowym. Na fotografii owej pokazano trzy kombivany, w tym dwa francuskie: Peugeota Partnera i Renault Kangoo.
Trzy francuskie kombivany – Citroëna Berlingo, Peugeota Partnera i Renault Kangoo – wspomniano na stronach 30-31 przy okazji opisywania Mercedesa Citana, na Kangoo zresztą bazującego. Pojawiła się tam również wzmianka o mniejszych modelach – Citroënie Nemo i Peugeocie Bipperze.
Artykuł poświęcony Dacii Duster zasilanej LPG zamieszczono na stronie 36.
Znacznie większy materiał poświęcony Dacii Sandero, również zasilanej gazem, znajdziecie na stronach 40-41. Oceniono, że instalacja – jedna z lepszych w swojej klasie – dobrze spisuje się w Sandero, choć kultura pracy silnika „nie jest zachwycająca”. Summa summarum zakup Sandero z fabrycznie montowaną instalacją LPG, to dobry wybór, a wyższa cena powinna się zwrócić już po pokonaniu niespełna 30 tys. km.
Dacia Lagan w użytkowej wersji Van, a także zwykłe Logany MCV wspomniano w tekście „Flota na LPG” opublikowanym na stronach 47-48.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w marcowym wydaniu „Van Ekstra”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze