„WRC magazyn rajdowy” nr 2 (65) z II.2007
Stron: 68 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 11,7 grosza
Warto kupić? tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: C2 R2, C4 WRC, Saxo VTS, Xsara WRC, 206, 306, 908, Clio Sport, Megane Sport
Niemal 8 złotych za rajdowy magazyn „WRC”, to niemała kwota, ale czego się nie robi, by poczytać o tak wspaniałych autach. Tym bardziej, że podwójne zwycięstwo Citroëna C4 WRC w Rajdzie Monte Carlo jest do tego znakomitym pretekstem.
I praktycznie od Citroëna się zaczyna. Już we wstępniaku Naczelnego – Grzegorza Krajewskiego – pojawiły się miłe słowa pod adresem czerwonej rajdówki z szewronami. Strony 4-5, to zdjęcia tej rajdówki – głównie detali wnętrza, które jeszcze mało kto miał możliwość na żywo oglądać. Nie zabrakło zdjęcia kierownicy, kokpitu, czy tarcz hamulcowych. Dwie strony formatu niemal A4 naprawdę dobrych zdjęć – uczta dla oka, a czerwień zupełnie nie przeszkadza. Dobrze, że nikt nie chce zdekomunizować Citroëna ;-)
Na stronie 7. krótki, acz zastanawiający artykuł Co dalej z Peugeotem? To prawda – Peugeot Polska nie ogłosił na razie żadnych planów sportowych na bieżący rok, a przecież kończy się już styczeń! Być może – jak dywaguje gch – jest to zgodne z polityką francuskiej centrali, która z rajdów się praktycznie wycofuje. Owszem – powstała 207ka S2000 (cieszy się ogromnym zainteresowaniem), jest wyścigowa 908ka, ale to jakby trochę za mało. A już na krajowym podwórku rajdowym wygląda to tragicznie – czy zniknie jedyny „markowy” puchar w tej dyscyplinie?
Na 10. stronie „WRC” raport z Janner Rally. Pisaliśmy o tej imprezie przy okazji publikacji poświęconej występowi w tym rajdzie Piotrka Maciejewskiego i Piotrka Kowalskiego, a konkretnie – wynikom prologu, gdzie Piotrkowie wypadli nadzwyczaj dobrze. Jechali oczywiście Citroënem C2 R2. Ostatecznie uplasowali się na szóstym miejscu w klasie A6. Polskie załogi we francuskich samochodach wypełniły zresztą drugą połowę pierwszej dziesiątki dość szczelnie – na miejscu 7 rajd ukończyła załoga Puszkiel/Konury w Peugeocie 206 XS. Tuż za nimi w takim samym samochodzie uplasowali się Piątkowski z Banachem, którzy wyprzedzili załogę Bednarski/Rechnio w Citroënie Saxo VTS.
Kolejna strona przynosi wieści z obozu Gigi Gallego, który – jak dobrze wiemy – będzie w tym roku startował Citroënem Xsarą WRC z PH Sport. Nie dalej, jak wczoraj pisałem o testach, jakie zaliczył Latający Włoch w siedzibie Citroën Sport.
Na stronie 12. „WRC” znajdziecie informacje o Peugeocie 908 HDi FAP. Dużo tam nie napisano, ale miło, że w ogóle. Wszak „WRC” jest magazynem rajdowym, a 908ka, to auto stworzone do długodystansowych wyścigów. Podaliśmy i my trochę szczegółów na jego temat.
Krótka wzmianka o przejściu Xaviera Ponsa z Citroëna do Mitsubishi znajduje się również na stronie 12.
Na następnej stroniczce kilka krótkich notatek wartych odnotowania. Pierwsza, to informacja o przyznaniu Sebastienowi Loebowi orderu Kawalera Legii Honorowej. Pisaliśmy o tym na początku roku. Ciut niżej informacje o startach Daniela Carlssona w Xsarze Kronosa i o jego nowym pilocie – Denisie Giraudecie. Pisaliśmy o tym. m.in. wczoraj.
Sześciostronicowy artykuł na temat tegorocznego Rajdu Monte Carlo znajdziecie na stronach 16-21. Oczywiście nie zabrakło tam zdjęć ekip Citroëna (m.in. tych, które i my pokazaliśmy).
Na stronach 28-29 podsumowanie tego, kto i czym zamierza jeździć w polskich rajdach w nadchodzącym sezonie. Francuskich autek jak na lekarstwo – jedynie do Citroënów C2 R2 przymierza się coraz więcej chętnych. Niewykluczone, że za kierownicą takiego samochodu zasiądzie Darek Poloński. Oczywiście Citroënami C2 R2 dysponują już Piotrek Maciejewski i Grzesiek Grzyb, a i Radek Typa jest w trakcie budowy takiego auta. To miło – jest szansa, że się trochę zacytryni na polskich OSach.
Fotkę rajdowego Peugeota 306 znajdziecie na stronach 36-37 przy prezentacji sylwetki Jakuba Wysockiego.
Zdjęcia Xsary WRC Sebastiena Loeba odnajdziecie za to na stronie 41. w artykule o zmianach w regulaminie Rajdowych Mistrzostw Świata.
A na koniec – przegląd najmocniejszych aut dostępnych na polskim rynku dla „normalnych” ludzi. Warto rzucić okiem na stronę 56., gdzie zaprezentowano Renaulta Clio Sport i Renaulta Megane Sport. Pierwsze z nich można kupić już za 88,6 tys. zł otrzymując w zamian 197 KM produkowanych przez dwulitrowy silnik wolnossący zawieszony wraz z nadwoziem na bezkompromisowych, twardych elementach. Według Redakcji „WRC” auto daje dużo radości z jazdy. Z kolei Megane Sport kosztuje minimum 105,5 tys. zł i jest ekstremalnie twardo zawieszone. Dysponuje 225 KM i 6,5-sekundowym przyspieszeniem do „setki”. Moc produkuje dwulitrowy silnik z turbosprężarką.
Zazwyczaj nie zajmujemy się reklamami i ogłoszeniami, ale tym razem zrobimy mały wyjątek – gdyby ktoś z Was chciał kupić używane auto rajdowe, bądź takie o zacięciu sportowym, to powinien zajrzeć na strony 64-65. Znalazło się tam parę ciekawych aut francuskich, niektóre za naprawdę niewielkie pieniądze.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze