Peugeot 508 pojawił się w 2019 roku i z miejsca wzbudził zachwyt swoim wyglądem. Producent zastosował w nim nowe rozwiązania i materiały, które pokazały, że marka aspiruje do klasy premium. Samochód spotkał się z dobrym przyjęciem wśród dziennikarzy, jednak moment jego wprowadzenia nie był najlepszy. Segment, w którym zadebiutował Peugeot 508 kurczył się na rzecz nadwozi typu SUV i crossover.
Zobacz: Test Peugeot 508 kombi z oszczędnym dieslem blueHDi
I zapewne z tego powodu Peugeot podjął decyzję o niekontynuowaniu tego projektu w przyszłości. Samochód będzie dostępny jeszcze przez pewien czas w sprzedaży i nadal można go zamawiać, jednak już dzisiaj wiadomo, że jest to ostatni model w rodzinie 508.
Dlaczego warto kupić Peugeot 508 II?
Takiego auta już niestety nie będzie. Sylwetka jest niska, drapieżna, dynamiczna. Wśród zalet tego auta, oprócz wglądu można wymienić szeroki dostęp dynamicznych i oszczędnych silników. Dostępna jest m.in. hybrydowa wersja o mocy 360 KM, najwyższa seryjna moc w samochodzie Peugeot jak do tej pory. 508 ma też piękne, unikalne wnętrze. Wady to m.in. mniejsza niż oczekiwana ilość miejsca na tylnej kanapie w wersji liftback. Niektóre egzemplarze miały też problem z jakością deski rozdzielczej, w której pojawiały się dźwięki z okolic osłony głośnika centralnego.
Zobacz: Test Peugeot 508 PSE o mocy 360 KM – szybki, zwinny i hybrydowy
Dzisiaj cena nowego Peugeot 508 zaczyna się w konfiguratorze marki od 142.400 zł brutto. W tej cenie kupimy samochód z automatyczną skrzynią biegów i 130-konną benzyną w kolorze ciemno niebieskim.
Jak Peugeot 508 sprzedawał się w Europie?
Rok |
Sprzedaż |
Uwagi |
2021 |
22000 |
estymacja |
2020 |
29011 |
|
2019 |
41329 |
Jak widać z powyższej tabelki w 2019, premierowym roku, zainteresowanie klientów było spore. Później przyszła pandemia COVID-19 i rynek stanął. Spadało też zainteresowanie tego typu nadwoziami. W 2021 roku sprzedaż spadła do poziomu około 22 tysięcy egzemplarzy.
Zobacz: Test Peugeot 508 Czytelnika – przejechałem nim 10 tysięcy kilometrów i podoba mi się coraz bardziej
Koniec sedanów i liftbacków
Wszyscy producenci idą w stronę nadwozi typu SUV oraz crossover. Zapewniają one wyższą prowizje a więc większe zyski, są też modne wśród klientów. Peugeot 508 to jeden z ostatnich przedstawicieli tego segmentu i jeden z niewielu naprawdę świetnie wyglądających aut w tej klasie.
Peugeot nie podał jeszcze daty zakończenia produkcji, można oczekiwać że będzie to się działo wraz z kończeniem życia kolejnych generacji aktualnych modeli. Można oczekiwać, że zamawiać da się go do końca roku lub nieco dłużej.
Możemy spodziewać się, że Peugeot 508, szczególnie z dieslem, będzie bardzo popularny na rynku wtórnym. Cóż, szkoda że trzeba się rozstać. Dla nas było to jedno z najpiękniejszych aut, jakie Peugeot kiedykolwiek oferował.
Najnowsze komentarze