Wczoraj w Paryżu podpisano umowę, o której mówiło się już od miesięcy. Osoby niechętne francuskiemu przemysłowi motoryzacyjnemu udawały, że rozdzierają szaty, iż Chińczycy przejmują francuski koncern, ale to nie o to w porozumieniu chodzi. Co więcej – Francuzi są zadowoleni, bo dzięki dokapitalizowaniu swojej spółki liczą na jej dynamiczny rozwój. Rzućmy okiem na to, co stało się wczoraj w stolicy Francji.
Umowę sygnowali Pierre Moscovici, francuski Minister Gospodarki i Finansów, Philippe Varin, prezes PSA Peugeot Citroën, Xu Ping, prezes Dongfeng Motor Group, Robert Peugeot, przewodniczący i dyrektor generalny FPP, oraz Jean-Philippe Peugeot, prezes i dyrektor generalny Etablissements Peugeot Frères.
W uroczystości uczestniczyli Xi Jinping, Prezydent Chińskiej Republiki Ludowej, oraz François Hollande, Prezydent Francji. Głowa Państwa Środka aktualnie przebywa we Francji, gdzie prowadzi rozmowy z władzami Republiki na tematy gospodarcze – Francuzi bardzo chcieliby zmienić niekorzystny dla nich bilans w handlu zagranicznym z Chinami.
Na mocy podpisanej umowy zostanie wzmocniona i pogłębiona współpraca oraz partnerstwo pomiędzy PSA Peugeot Citroën, a Dongfeng Motor Group. Synergie produkcyjne szacuje się na około 400 milionów euro rocznie dla PSA osiągnięte w roku 2020. Wartość transakcji opiewa na 3 miliardy euro, przy czym po 800 milionów euro obejmą Dongfeng Motor Group oraz rząd francuski. W efekcie zmieni się struktura akcjonariatu – teraz po 14% będą miały Etablissements Peugeot Frères, FFP oraz DFG.
Dzięki podpisanej umowie Grupa PSA rozwija nawiązaną przeszło 20 lat temu współpracę z chińskim partnerem. Teraz będzie można:
– zwiększyć produkcję w Wuhan, fabryce będącej owocem spółki joint venture pomiędzy PSA i Dongfeng Motors; spółka DPCA zamierza produkować tam 1,5 miliona samochodów w roku 2020;
– stworzyć centrum badań i rozwoju w Chinach, które zajmie się rozwojem produktów i technologii na rzecz państw dynamicznie się rozwijających;
– utworzyć nowe joint venture w celu zwiększenia sprzedaży Citroënów, Peugeotów i aut marki Feng Shen (marka własna DPCA) na rynkach Azji Południowo-Wschodniej oraz innych rynkach wschodzących.
Umowa między PSA peugeot Citroen i Dongfeng stała się faktem
KG; zdjęcia: PSA
Najnowsze komentarze