Przedsiębiorca FCA Poland S.A. z siedzibą w Bielsku-Białej powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Jeep Cherokee MY’ 2016-2017 (KL), zespół przenoszenia napędu (PTU) może umożliwiać względny ruch pomiędzy wielowypustem wejściowym mechanizmu różnicowego a wałem wyjściowym przekładni. Stan taki może być przyczyną zużywania się zębów wielowypustu wejściowego, co może spowodować utratę połączenia między przekładnią i mechanizmem różnicowym wewnątrz PTU. Jeśli tak się stanie, nie będzie możliwe przekazywanie napędu pomiędzy kołami przednimi i przekładnią, co spowoduje utratę mocy napędowej, gdy pojazd będzie poruszał się w trybie napędu na dwa koła oraz brak działania trybu P podczas postoju.
Kampanii naprawczej w Polsce podlega łącznie 19 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu przeprogramowania modułu sterującego zespołu napędowego i elektrycznego hamulca postojowego.
Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela FCA Poland S.A. (adres: ul. Grażyńskiego 141, 43-300 Bielsko-Biała; tel.: 00 800 0 426 5337).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).
źródło: UOKiK; zdjęcie: Wikipedia
Najnowsze komentarze