Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Transportowy Dozór Techniczny zajmują się sprawą silników 1.2 PureTech koncernu Stellantis, występujących w samochodach marek Citroën, DS Automobiles, Opel i Peugeot. Chodzi między innymi o kwestię paska rozrządu.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów z Gdańska wystąpił do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wystąpił do UOKiK o wszczęcie działań, które mają na celu skuteczną ochronę praw konsumentów, którzy mają problem z silnikami 1.2 PureTech w samochodach marek Citroën, DS Automobiles, Opel i Peugeot. Chodzi o łuszczący się pasek rozrządu, którego degradacja może doprowadzić do zmniejszenia skuteczności hamowania lub całkowitej utraty hamulców, pogorszenia smarowania lub nawet całkowitego zatarcia silnika.
Zobacz więcej na temat silników 1.2 PureTech
“Powiatowy Rzecznik Konsumentów dla Powiatu Gdańskiego, występuje z prośbą o spowo-dowanie wnikliwego zbadania sprawy konsumenta Pana […] Konsument zakupił‚ samochód marki Peugeot 2008 z silnikiem PureTech i informuje, iż producent Peugeot byl dwukrotnie wezwany do ogólnopolskiej kampanii naprawczej pojazdów wyposażonych w silniki PureTech i i nie zapewnił skutecznych działań eliminujących wykryte wady konstrukcyjne w tych silnikach.” – czytamy w piśmie rzecznika. “W ocenie rzecznika konsumentów w/w działania mogą kształtują prawa i obowiązki konsumentów w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając ich interesy. Kserokopia dokumentacji sprawy w załączeniu”.
Do sprawy włączył się też Transportowy Dozór Techniczny – informuje właściciel Peugeota.
Zobacz: Oficjalny komunikat Stellantis dotyczący silników 1.2 PureTech
Problem może pojawiać się w samochodach wyposażonych w silniki 1.2 PureTech z turbosprężarką, które jeżdżą głównie na krótkich dystansach. Producent wprowadził co prawda zmiany – w tym nową specyfikację oleju, który jest teraz bardziej odporny na utratę właściwości oraz stosuje nowy rodzaj paska, ale robi to tylko w przypadku osób serwisujących się w ASO. Wielu klientów nadal nie ma świadomości, że należy regularnie kontrolować stan paska, częściej wymieniać olej i udać się do autoryzowanego serwisu w celu ewentualnej wymiany paska i czyszczenia jednostki napędowej.
Szczegółowe zasady postępowania przez ASO znajdziecie w naszym artykule tutaj. Jest to oficjalny komunikat producenta.
Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź artykuły o akcjach naprawczych.
Najnowsze komentarze