Peugeot przez lata przyzwyczaił nas do dobrze wyglądających, komfortowych i funkcjonalnych modeli segmentu D. Począwszy od 405, kończąc na 508 I generacji zawsze na rynek trafiał model śmiało rywalizujący z klasowymi konkurentami. W przypadku drugiej generacji 508 Peugeot postanowił wyraźnie zmienić charakter modelu, czyniąc z niego przede wszystkim produkt bardzo atrakcyjnie wizualny o sportowym wręcz charakterze z elementami znanymi do tej pory z marek premium.
508 pierwszej odsłony był klasycznym i eleganckim w formie samochodem – w jego przypadku priorytetem było przestronne wnętrze i rozsądna cena. Produkowany od 2018 roku 508 drugiej generacji ponownie dostępny był jako dostojny liftback i kombi. Tym razem pierwszeństwo miał design, nowy model miał przede wszystkich dziełem sztuki użytkowej. Drzwi pozbawiono ramek, linię dachu poprowadzono nisko. Te wszystkie zmienne dzięki którym 508 II wygląda doskonale znalazły swój oddźwięk we wnętrzu.
Kabina jest szeroka i wygodna z przodu i nieco ciaśniejsza z tyłu. O ile na przednich, wybornych fotelach dogodną pozycją znajdzie każdy kierowca, o tyle na tylnej kanapie tylko dwie osoby o wzroście do 180 cm będą zadowolone. W trójkę jest już niewygodnie. Projekt deski rozdzielczej jak i jakość użytych materiałów to istny popis możliwości Peugeota – materiały i staranność montażu są z innego świata, względem poprzednika nie ma żadnego porównania.
Obsługa rozbudowanych multimediów wymaga chwili przyzwyczajenia, później wszystko odbywa się intuicyjnie. Lista dodatków jest niezwykle obszerna. Do dyspozycji możemy mieć klimatyzację automatyczną, automatyczną ośmiostopniową przekładnię, aktywny tempomat, szereg systemów bezpieczeństwa, panoramiczne okno dachowe, skórzaną tapicerkę, doskonałe nagłośnienie i inne. Na chwilę obecną zdecydowanie za wcześnie na wieści o ewentualnych problemach natury elektronicznej czy brakach jakościowych – także wytrzymałość tekstyliów pozytywnie zaskakuje, nawet egzemplarze z imponującymi przebiegami wyglądają nienagannie.
Początkowo 508 II serwował ciekawą gamę silników diesla. Poza wystarczającym tylko do spokojnej jazdy 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM bardzo krótki oferowano także 2.0 BlueHDi 163-177 KM, niestety większy i najbardziej poszukiwany diesel zniknął z oferty w 2020 roku. Trwałość jednostek trzeba zdecydowanie ocenić pozytywnie, oczywiście losowo przytrafiają się problemy z nieszczęsnym aplikatorem AdBlue. Silniki benzynowe to wyłącznie doładowane konstrukcje z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Najsłabszy z nich – trzycylindrowy 1.2 PureTech o mocy 130 KM jest nieco za słaby, zupełnie wystarczające parametry oferuje za to 1.6 PureTech o mocy 180-225 KM, to jednostka o dobrych opiniach, mocno zmodernizowana względem problematycznego 1.6 THP, która póki co sprawuje się bez większych perturbacji. Rozsądnie traktowana potrafi także zaskoczyć zużyciem paliwa poniżej 7 litrów na sto kilometrów.
W ofercie 508 II znajdziemy także warianty hybrydowe, które poza katalogową oszczędnością dadzą nam także mnóstwo radości i niemal sportowe emocje. Rozsądniejsze wydają się hybrydy o mocy 180-225 KM, jednak to topowy wariant także hybrydowy o mocy 360 KM z napędem 4×4 pobudza emocje.
Rzecz jasna o wynikach spalania deklarowanym w producenckim folderze możemy zapomnieć, realne wartości spalania w ruchu miejskim oscylują wokół 5-8 litrów, spokojna podróż poza miastem również. Z drugiej jednak strony korzystając z możliwości zespołu napędowego z powodzeniem podwoimy wynik spalania.
Peugeot 508 II jest to produkt skrojony dla wymagającego klienta, kierowcy ceniącego piękno formy i znakomite wnętrza – z tego 508 drugiej generacji wywiązuje się z naddatkiem, zaskakując przy tym niską utratą wartości. Jest to auto z nieco innych czasów, gdy księgowi trochę odpuścili a projektanci mieli okazję popuścić wodze fantazji.
Używane egzemplarze zaczynają się od 70 tysięcy złotych. Sprawdź oferty używanego 508 teraz.
Najnowsze komentarze