Peugeot 208 jest o 27% większy niż model sprzed 20 lat, pokazuje studium wykonane przez Direct Line. W tym samym czasie Nissam Micra poszerzyła się o 22%. Średnio samochody powiększyły swoje rozmiary o 17%. To może powodować zwiększone problemy z parkowaniem i korkami w miastach.
Auta rosną, ponieważ muszą być bardziej bezpieczne a klienci oczekują większej przestrzeni w środku. Zjawisku temu sprzyja również moda na SUVy. Jednak wzrostowi wielkości aut nie towarzyszy poszerzanie dróg ani miejsc parkingowych. Z tego powodu rośnie też ilość drobnych szkód, takich jak uszkodzenia kół od wjazdu na chodniki na wąskich ulicach czy obtarcia. Direct Line porównało rozmiary 20 najlepiej sprzedających się samochodów w 2018 roku z tymi w 1998 roku. 20 lat samochody miały średnio 1,66m szerokości, dzisiaj jest to średnio 1,94 metra.
Chociaż badania prowadzono w Anglii, zjawisko ciasnoty na parkingach, za wąskich ulic oraz szkód parkingowych występuje się w całej Europie. Większość nowych samochodów jest większa od poprzedników i chociaż różnice nie są zwykle duże, to ich suma powoduje wspomniane wyżej problemy. A kiedy któryś z producentów wypuszcza auto mniejsze, tak jak w przypadku Peugeot 508, naraża się na… krytykę ze strony części środowiska dziennikarzy motoryzacyjnych i opinii publicznej.
Najnowsze komentarze