Francuski koncern PSA dostarczył we wrześniu więcej samochodów na europejski rynek niż jego niemiecki rywal, Volkswagen. Udział niemieckiej firmy spadł o ponad 23% z powodu wejścia w życie standardów WLTP. Ilość zarejestrowanych aut VAG, wliczając w to marki Audi, Seat, Skoda i Porsche spadła o 48%. Tymczasem spadek w PSA dla marek Peugeot, Citroen, DS, Opel, Vauxhall wyniósł zaledwie 7,7%, co pozwoliło Grupie wyjść na prowadzenie.
Europejski rynek samochodowy został zaskoczony poprzez wejście w życie nowej i bardziej wymagającej procedury certyfikacji pojazdów WLTP. To testy, które zastępują procedurę NEDC, mierzą nie tylko zużycie paliwa, ale również emisję CO2, pyłów zawieszonych oraz tlenków azotu. Niemiecki producent od dłuższego czasu boryka się ze spełnieniem tych wymagań. Volkswagen nie jest gotowy na normy. Wykorzystując trudności niemieckich konkurentów w homologacji swoich pojazdów, Grupa PSA przejęła wiodącą pozycję w sprzedaży. Udział Grupy w rynku wzrósł do 18,2%, wobec 15,8% dla Volkswagena.
„Realizacja nowych standardów została perfekcyjnie wykonana tam, gdzie inni dopiero próbowali postawić stopę” – mówił Maxime Picat, europejski dyrektor francuskiego producenta, w wywiadzie dla AFP.
Najnowsze komentarze