Wiadomości

40.000 zamówień na Jeepa Avengera. Sukces projektu Stellantis

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-26
Historia

Citroën 11 Commerciale. „Załadujesz 2 cielęta o wadze 100 kg lub 6 owiec”

autor Tomasz Nowicki
2023-09-29
Wiadomości

Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25
Copyright Alex Rank @ Continental Productions
Wiadomości

Citroën ogłasza wielką promocję. Rabaty prawie 50.000 zł!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.

autor Tomasz Nowicki
2023-09-24
Wiadomości

Citroën 2CV coraz droższy. Ile kosztuje dzisiaj używana kaczka? Przegląd ofert

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22
Wiadomości

Stellantis dostał nagrodę za wdrożenie procesu regenerowania części i podzespołów. Używane w modzie

autor Tomasz Nowicki
2023-09-26

Najnowsze komentarze

  • dCi - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Natan - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Grzech - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

W obszarze niezabudowanym bardziej niebezpiecznie

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-19
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 4 minut
38 2
A A
0

Pomimo tego, że do większości wypadków dochodzi w obszarze zabudowanym (70%), to kiedy mają miejsce poza tym terenem, traci w nich życie więcej osób. W co piątym ginie człowiek, podczas gdy w wypadku w strefie zabudowanej w co dwudziestym*. Gdzie kierowcy powinni zachowywać szczególną ostrożność i na co zwracać uwagę?

Być może niektórzy, przyglądając się tragicznym statystykom, mogą pomyśleć, że takie zdarzenia mają miejsce na autostradach czy drogach szybkiego ruchu. Jednak wystarczy spojrzeć na dane związane z rodzajem dróg, na których dochodzi do największej liczby wypadków i okazuje się, że to drogi jednojezdniowe dwukierunkowe, a dwie główne przyczyny to nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu i niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – wyjaśnia Adam Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Po pierwsze znaki

W przypadku znaku „ustąp pierwszeństwa” kierowca musi albo zatrzymać się – jest do tego zobowiązany, jeśli przez skrzyżowanie właśnie przejeżdżają pojazdy poruszające się po drodze uprzywilejowanej, lub zachować ostrożność i upewnić się, że może bezpiecznie kontynuować jazdę. Co oznacza w tym przypadku zachować ostrożność? Prowadzący samochód musi zwolnić i jechać na tyle wolno, aby skutecznie sprawdzić, czy nie zbliża się auto, które ma pierwszeństwo i mieć czas na zatrzymanie. W praktyce często oznacza to, że kierowca powinien stanąć na linii warunkowego zatrzymania, aby móc następnie bezpiecznie włączyć się do ruchu.

Po drugie zasady

Ogólne zasady ruchu mówią, że na skrzyżowaniach, przy których nie znajduje się ani sygnalizacja świetlna, ani znaki drogowe, obowiązuje zasada prawej ręki. Zgodnie z nią należy ustąpić pierwszeństwa kierowcy nadjeżdżającemu z prawej strony. Konsekwencją nieustąpienia pierwszeństwa przejazdu często jest bardzo niebezpieczne w skutkach uderzenie boczne. Towarzyszy mu wyzwolenie ogromnej energii zagrażającej życiu uczestników zdarzenia. Kierowca i pasażer narażeni są na uderzenie przez odkształcone i zdeformowane drzwi samochodu – mówi Adam Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Po trzecie wolniej

Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu. Warto pamiętać, że droga hamowania na mokrej powierzchni wydłuża się średnio o 60%. Podczas deszczu samochód może również wpaść w poślizg, tak samo jak na oblodzonej jezdni – przypomina Adam Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

* policja.pl

Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault to pierwsza markowa szkoła doskonalenia techniki jazdy Renault na świecie. Szkoła działa na terenie Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy Tor Modlin. W jej ofercie znajdują się szkolenia dla klientów indywidualnych i flotowych pomagające unikać ryzyka drogowego, a także kursy jazdy defensywnej i ekonomicznej dla każdego typu samochodów. Szkolenia mogą być wsparte warsztatami z psychologiem ruchu drogowego oraz kursem z zakresu pierwszej pomocy. Szkoła dysponuje torem szkoleniowym wyposażonym w 2 place treningowe i 4 płyty poślizgowe o łącznej powierzchni 3.900 m² (płyta poślizgowa podstawowa, duża płyta poślizgowa + szarpak, okrąg poślizgowy oraz wzniesienie z płytą poślizgową; przeszkody automatyczne, kurtyny wodne programowalne, wyświetlacze prędkości).

Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault jest członkiem Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego i Polskiego Stowarzyszenia Motorowego Ośrodków Doskonalenia Techniki Jazdy.

Szczegóły: szkolabezpiecznejjazdyrenault.pl

 

 

źródło: Renault Polska

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Renault 21 – samochód, którego dzisiaj ze świecą szukać. A szkoda!

2023-09-29

Jak nie dać się oszukać. Co należy sprawdzić kupując używany samochód?

2023-09-28

Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

2023-09-28

Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

2023-09-28
Tagi: bezpieczeństwoporady i serwisRenaultSzkoła Bezpiecznej Jazdy Renault
Udostepnij14Tweet9Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3574 udostępnienia
    Udostepnij 1430 Tweet 894
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1802 udostępnienia
    Udostepnij 721 Tweet 451
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1356 udostępnienia
    Udostepnij 542 Tweet 339
  • Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

    3824 udostępnienia
    Udostepnij 1530 Tweet 956

Testy samochodów

Dacia Sandero Stepway: test opinia
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 90 KM – najtańszy crossover na rynku. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-04-20
Renault - testy i opinie

Renault Talisman 1.6 150 KM – biznesowa limuzyna na nową drogę życia. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-07-07
Renault - testy i opinie

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 160 KM EDC Intens – SUV godny uwagi z automatem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-30
Peugeot Rifter
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 130 KM – zimowa jazda nowym kuzynem Berlingo i Combo. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-02-05
Renault - testy i opinie

Test: Renault Clio 1.5 dCi 95 KM 2010 – zimny zimowy test małego i oszczędnego samochodu dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-03-11

Najnowsze komentarze

  • dCi - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Natan - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Grzech - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

Zobacz też

Nowa kolekcja okularów Alpine

Szef Dacii ostrzega: wejście Euro 7 może wywindować ceny samochodów. LPG zostaje!

Renault Espace IV to było coś, ale i tak byś chyba nie kupił nowego MPV. To dlaczego narzekasz?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.