Na ostatni etap Rajdu Finlandii złożyły się cztery odcinki specjalne, w tym jeden przejeżdżany dwukrotnie. Oto relacja z tego, co działo się dziś w okolicach Jyväskylä.
OS20 Hannula
Niespełna kwadrans po 7:00 naszego czasu na trasę wyjechała pierwsza załoga. Mikko Hirvonen najwyraźniej postanowił zadbać o czysty przejazd, już nie ryzykował, bo zwycięstwo miał praktycznie w kieszeni. Z tego powodu zadowolił się szóstym miejscem, ale i tak wyprzedził Loeba – Francuz finiszował dopiero jako dziewiąty tracąc do Fina 3,5 sekundy. Najszybciej Hannulę pokonał Jari-Matti Latvala, który był szybszy od drugiego w wynikach Daniego Sordo o 2,3 sekundy.
Sebastien Ogier wywalczył czwarty czas próby i zmniejszył stratę do Rantanena o 2,8 sekundy. No ale nie było przecież gdzie szaleć – OS20 miał raptem 10,82 km długości.
Conrad Rautenbach zakończył ten odcinek z dziesiątym czasem.
OS21 Myhinpää 1
Słynna Myhinpää, przejeżdżana dziś dwa razy, przy pierwszym przejeździe należała zdecydowanie do Citroënów. Najszybszy był Sebastien Loeb, drugi czas – słabszy od wyniku Francuza o 1,3 sekundy – wywalczył Dani Sordo, a oesowe podium uzupełnił Sebastien Ogier. Hirvonen stracił do Loeba 9,4 sekundy, ale Sebastien i tak starał się za wszelką cenę dowieźć drugie miejsce – o pierwszym przestał marzyć już wczoraj. Latvala jednak walczył dalej i Dani odzyskał do Fina tylko 0,7 sekundy.
Sebastien Ogier, wciąż marzący o piątej pozycji w generalce, odrobił do Rantanena 10,1 sekundy i zbliżył się do piątego miejsca na 4,6 s.
Conrad Rautenbach finiszował z dziewiątym czasem.
OS22 Myhinpää 2
Powtórny przejazd przez ten słynny odcinek zakończył się sporą kraksą Conrada Rautenbacha. Citroën kierowcy z Zimbabwe wypadł na zakręcie z drogi, uderzył w drzewo i o dalszej jeździe nie mogło być mowy. Na szczęście załodze nic się nie stało.
OS wygrał Latvala odskakując od drugiego na mecie Sordo o kolejne 1,8 sekundy. Loeb uzupełnił odcinkowe podium odzyskując 0,3 sekundy z przewagi Hirvonena, ale to wciąż było za mało…
Sebastien Ogier dzięki piątemu czasowi i siódmemu miejscu Rantanena zbliżył się do Fina na 0,6 sekundy, więc walka o piątą lokatę w generalce rozstrzygnąć się miała podczas ostatniej próby.
OS23 Ruuhimäki
A ostatnia próba nie poszła po myśli Francuza :-( Owszem – wyprzedził on Metti Rantanena pozwalając się wyprzedzić jedynie Latvali, ale świetnie jadący po swoich drogach Fin stracił do Ogiera tylko 0,3 sekundy! W efekcie zabrakło juniorowi Citroëna dokładnie tyle, co kiedyś Loebowi w Nowej Zelandii – 0,3 sekundy.
A skoro już jesteśmy przy Loebie – Francuz zakończył fińskie zmagania z czwartym czasem pokonując szóstego na mecie Hirvonena o 0,7 sekundy i musiał się zadowolić drugim miejscem w łącznej klasyfikacji. Dani Sordo był siódmy, stracił do zwycięskiego na tej próbie Latvali 2,3 sekundy i niestety nie wdrapał się na podium, na którym znajdował się przez długi czas trwania rajdu.
Wśród juniorów pewnie prowadzący od początku Martin Prokop nie pozwolił sobie wydrzeć zwycięstwa i w Finlandii świętował zdobycie mistrzowskiego tytułu w JWRC. Stało się tak nie tylko dzięki dzisiejszej wygranej, ale i wskutek tego, że mający w tej chwili pozycję wicelidera Michał Kościuszko, nie wystartuje w kolejnej próbie – RACC Rally. Nikt inny w stawce juniorów nie jest w stanie odebrać Martinowi tytułu.
I na koniec nieoficjalna jeszcze klasyfikacja końcowa Rajdu Finlandii:
1. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, 2:50:40,9
2. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, +0:00:25,1
3. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, +0:00:49,9
4. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:01:06,1
5. Matti Rantanen, Ford Focus WRC, +0:04:18,2
6. Sebastien Ogier, Citroën C4 WRC, +0:04:18,5
7. Jari Ketomaa, Subaru Impreza WRC, +0:05:07,5
8. Matthew Wilson, Ford Focus WRC, +0:06:33,6
…
14. Martin Prokop, Citroën C2 S1600, +0:26:22,2
…
16. Kalle Pinomäki, Renault Clio R3, +0:27:17,7
…
18. Michał Kościuszko, Suzuki Swift S1600, +0:29:43,1
Niebawem zamieścimy oficjalny porajdowy komunikat Citroën Racing.
KG
Najnowsze komentarze