Na drugi etap składało się tylko 369,01 km, z czego jedynie 126,62 km, to jazda na czas, podzielona na trzy różne odcinki specjalne, z których każdy pokonywany był dwukrotnie. Oto skrótowy rozwój sytuacji w czołówce.
OS7: Santa Marina 1 – 26,51 km
Sebastien Loeb rozpoczął zamglony dzień od zwycięstwa na najdłuższej dziś próbie – Santa Marina 1. Drugi czas (+4,4) uzyskał Sebastien Ogier, któremu po piętach deptał Dani Sordo, dziś w o wiele lepszej formie, niż wczoraj. Dani okazał się wolniejszy od juniora Citroëna o niespełna sekundę.
Petter Solberg uzupełnił czołową czwórkę i Fordy musiały być zrozpaczone – Hirvonen był dopiero piąty, a Latvala szósty. W efekcie strat tego drugiego, Petter Solberg awansował do czołowej trójki w łącznej klasyfikacji! Dani Sordo z kolei zbliżył się na 3,2 sekundy do Mikko Hirvonena.
OS8: La Mussara 1 – 20,48 km
Fabryczne załogi Citroëna wygrały drugą dzisiejszą próbę. Sebastien Loeb okazał się o 1,1 sekundy szybszy od Daniego Sordo, a odcinkowe podium uzupełnił Petter Solberg. Wydarzeniem odcinka była kraksa Sebastiena Ogier – Francuz uderzył w ogrodzenie, zdemolował koło i w efekcie stracił ponad 15,5 minuty do Loeba. Sklasyfikowany z ostatnim czasem próby Ogier spadł na siedemnaste miejsce w generalce :-(
W efekcie Petter Solberg awansował na pozycję wicelidera, Dani Sordo przeskoczył Mikko Hirvonena i zdobył czwarte miejsce dające mu – na roboczo – 12 punktów, jeśli dowiezie je do mety. Dodajmy jednak, że Sordo tracił po tej próbie tylko 12,6 sekundy do Latvali…
OS9: Riudecanyes 1 – 16,32 km
Kończący przedpołudniową pętlę Riudecanyes 1 padł łupem Sebastiena Loeba. Siedmiokrotny już Mistrz Świata pokonał o 1,2 sekundy Daniego Sordo, który dołożył Latvali (piąty w wynikach próby) 6,5 sekundy i zbliżył się do niego w generalce na 6,1 sekundy.
Petter Solberg finiszował z trzecim czasem. Mr Hollywood stracił do Daniego Sordo tylko sekundę i w zapasie nad Hiszpanem zostało już tylko niecałe 20 sekund.
Sebastien Ogier narzekał na niewłaściwa pracę układu transmisyjnego. Zaowocowało to dopiero czternastym czasem i ponowną stratą w wysokości 56,1 sekundy.
OS10: Santa Marina 2 – 26,51 km
Po serwisowej przerwie załogi wróciły na Santa Marina, którą tym razem zapisał na swoje konto Dani Sordo. Hiszpan odzyskał pewność siebie i o 0,8 sekundy wyprzedził drugiego w wynikach Pettera Solberga. Odcinkowe podium uzupełnił Sebastien Ogier, w naprawionym Citroënie C4 WRC.
Szczęścia Olivera Quesnela dopełnił Sebastien Loeb, który był wprawdzie dopiero czwarty, ale stracił do Daniego niespełna 3 sekundy i wciąż zajmował pewną pierwszą pozycję w klasyfikacji generalnej.
Warto dodać, że Daniemu Sordo zostało już tylko 0,3 sekundy straty do zajmującego trzecią pozycję w generalce Latvali.
OS11: La Mussara 2 – 20,48 km
Fabryczne Citroëny C4 WRC ustrzeliły kolejny dublet na przedostatnim dziś odcinku La Mussara 2. Sebastien Loeb pokonał Daniego Sordo o 0,1 sekundy, dzięki czemu Hiszpan wskoczył do czołowej trójki w klasyfikacji generalnej. Ponieważ Dani wyprzedził o 2,7 sekundy Pettera Solberga, tym samym zbliżył się do drugiej pozycji w generalce na niespełna 14 sekund. Petter jednakże nie zamierza tanio sprzedać skóry – zapowiedział dziś, że jeszcze w tym roku zamierza wygrać rajd WRC, więc jeśli nie uda się to teraz, będzie to musiał zrobić w Wielkiej Brytanii.
Sebastien Ogier finiszował z czwartym czasem wyprzedzając Latvalę i Hirvonena. W Focusie tego ostatniego udało się naprawić turbosprężarkę, której awaria kosztowała Fina ponad 4 minuty straty na poprzednim odcinku.
OS12: Riudecanyes 2 – 16,32 km
Ostatnią próbę dnia wygrał Petter Solberg starający się uciec przed Danim Sordo, który stracił do Norwega 3 sekundy. Pomiędzy kierowcami walczącymi o drugie miejsce zmieścił się jeszcze Sebastien Loeb, o pół sekundy szybszy od Daniego Sordo.
Sebastien Ogier był piąty – o 1,2 sekundy uległ Jari-Mattiemu Latvali, który w łacznych wynikach tracił już ponad 10 sekund do Daniego Sordo, aktualnie na najniższym stopniu prowizorycznego podium. Ogier dzięki dobrej jeździe wbił się do najszybszej czternastki, ale od punktowanej dziesiątki dzieli go jeszcze praktycznie 4 minuty. Czy wystarczy jutrzejszych odcinków do dogonienia Kena Blocka?
To wszystko okaże się jutro, a dzisiejszą relację kończymy pierwszą dziesiątką klasyfikacji generalnej Rajdu Hiszpanii:
1. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, 2:40:01,9
2. Petter Solberg, Citroën C4 WRC, +0:00:44,4
3. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:01:01,3
4. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, +0:01:11,4
5. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:05:42,5
6. Matthew Wilson, Ford Focus WRC, +0:06:28,3
7. Frigyes Turan, Ford Focus WRC, +0:07:48,6
8. Henning Solberg, Ford Fiesta S2000, +0:09:50,3
9. Khalid Al Qassimi, Ford Focus WRC, +0:09:54,3
10. Ken Block, Ford Focus WRC, +0:13:20,9
…
14. Sebastien Ogier, Citroën C4 WRC, +0:17:21,0
KG
zdjęcia: Citroën Racing oraz oficjalna strona Pettera Solberga
Najnowsze komentarze