Renault opublikowało wyniki finansowe za trzeci kwartał roku 2018. Firma dobrze radziła sobie w Europie, ale zanotowała spadki na rynkach zagranicznych i mocno odczuła zatrzymanie działalności w Iranie.
Grupa Renault sprzedała w trzecim kwartale 2018 roku 891.539 egzemplarzy samochodów na świecie, co oznacza wzrost o 2,9% w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Jest to całkiem dobry wynik biorąc pod uwagę spadek całego rynku na poziomie 2,4%. Renault odnotowało przychody w wysokości 11,5 miliarda euro (-6%). Spadek przychodów został podyktowany zmniejszeniem sprzedaży na rynkach wschodzących oraz wycofaniem się koncernu z Iranu.
Renault Group w Europie
Liczba rejestracji w Europie wzrosła o 8,6%, podczas gdy cały rynek wzrósł zaledwie o 0,8%. Najlepiej sprzedawały się pojazdy z segmentu B (Clio i Captur) oraz segmentu C: Megane oraz Duster. W segmencie pojazdów elektrycznych zanotowano wzrost sprzedaży modelu Zoe o 7%. Producent podwoił również sprzedaż Kangoo ZE.
Europejskie wyniki Renault mają związek m.in. z nową procedurą testów emisji spalin WLTP, która obowiązuje od 1 września tego roku. Nowe normy spowodowały z jednej strony opóźnienia w dostawach modeli wielu europejskich producentów, ale także wyprzedaże pojazdów nie objętych WLTP w salonach dealerskich. Nowe normy spowodowały gwałtowny wzrost sprzedaży w sierpniu a następnie duży spadek w kolejnym miesiącu.
Poza Europą
Przy spadku rynku o 3%, liczba rejestracji samochodów Grupy Renault poza Europą spadła o 2% razem z chińskimi firmami Jinbei i Huasong należącymi do spółki Renault z Brilliance. Z pominięciem tych producentów spadek wynosił 10,4%. W obu Amerykach liczba rejestracji wzrosła o 0,2%, mimo dużego spadku na argentyńskim rynku (-24,9%). W regionie Azji i Pacyfiku w trzecim kwartale 2018 roku nastąpił wzrost o 72%.
Grupa Renault doświadczyła spowolnienia rejestracji (-24,4%) w regionach Afryki, Bliskiego Wschodu, Indii, a także w Eurazji, gdzie spadek wyniósł 5,6%. Na region Afryki Bliskiego Wschodu w Indiach wpłynął głównie spadek w Indiach (-34,7%) oraz w Iranie ze względu na wstrzymanie działalności na tym rynku. W Rosji liczba rejestracji wzrosła o 5,0%, natomiast w Turcji sprzedaż spadła o 52,5%, podczas gdy rynek spadł o 51,3%.
Najnowsze komentarze