Sprzedaż Grupy Renault na całym świecie wyniosła 1.133.667 pojazdów w pierwszej połowie 2023 roku, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z pierwszą połową 2022 roku. W Europie sprzedaż Grupy wzrosła o 24% na rynku, który wzrósł o 17%.
Marka Renault odnotowała wzrost o 12%, sprzedając ponad 772.000 pojazdów w pierwszej połowie 2023 roku. W Europie marka Renault zwiększyła sprzedaż o 21% do 503.242 egzemplarzy, powracając na podium jako druga najlepiej sprzedająca się marka i numer jeden we Francji. Sprzedaż marki Dacia wzrosła o 24% do ponad 345.000 sztuk w pierwszej połowie 2023 roku, dzięki sukcesowi jej gamy.
Marka Alpine również potwierdziła swój wzrost: przy ponad 1800 sprzedanych pojazdach jej rejestracje wzrosły o 9%. Ostatnie sześć miesięcy upłynęło pod znakiem udanych premier dwóch limitowanych serii: Alpine A110 San Remo 73 i Alpine A110 R Le Mans.
Tworząca wartość polityka sprzedaży Grupy nadal koncentruje się na najbardziej dochodowych kanałach – sprzedaży klientom prywatnym, wersjach z najwyższej półki i segmencie C. Sprzedaż klientom indywidualnym stanowi 65% sprzedaży w pięciu głównych krajach Grupy w Europie. Na markę Renault przypada ponad jedna na dwie sprzedaże do klientów prywatnych w Europie.
Dacia zajmuje 2. miejsce na europejskim rynku samochodów osobowych, notując wzrost o 29% w porównaniu z pierwszą połową 2022 roku. Ze 138.978 sprzedanymi egzemplarzami Dacia Sandero odnotowała wzrost o 23,5% w porównaniu z pierwszą połową 2022 r. i pozostaje najlepiej sprzedającym się pojazdem dla klientów prywatnych w Europie.
W segmencie C w Europie marka Renault odnotowała wzrost o 42% w porównaniu z pierwszą połową 2022 r. dzięki sukcesowi modeli Arkana, Austral i Megane E-TECH electric: Renault Arkana odnotowało prawie 42.000 sprzedaży, z czego 55% stanowiły wersje E-TECH. Renault Austral odnotowało prawie 40 000 sprzedaży, z czego 65% stanowiły wersje hybrydowe, a 60% wersje z najwyższej półki.
Renault Megane E-TECH electric odnotowało ponad 23.000 sprzedanych egzemplarzy, z czego ponad 70% sprzedaży przypadło na wersje z najwyższej półki, a 80% na wersje z najmocniejszym silnikiem. Megane E-TECH electric jest najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym w segmencie C we Francji.
Grupa Renault kontynuuje ofensywę elektryfikacji:
Sprzedaż zelektryfikowanych samochodów osobowych marki Renault wzrosła o 18%, stanowiąc obecnie 37% sprzedaży samochodów osobowych marki w Europie. Pojazdy w 100% elektryczne stanowią 11% sprzedaży samochodów osobowych w Europie.
Dacia Jogger Hybrid 140, która jest dostępna na rynku od stycznia 2023 r., stanowi ponad 25% miksu sprzedaży. Dacia Spring, pojazd w 100% elektryczny, odnotował ponad 27.000 sprzedaży w Europie w pierwszej połowie roku i pozostaje jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów elektrycznych dla klientów prywatnych w Europie.
Portfel zamówień Grupy w Europie stanowi 3,4 miesiąca sprzedaży na koniec czerwca 2023 roku. Przez cały rok utrzymywałby się powyżej docelowego poziomu 2 miesięcy, nawet przy spadku rynku o 30% w porównaniu z 2019 rokiem.
Najnowsze komentarze