Teraz przyszedł czas, aby projektanci amatorzy oraz entuzjaści motoryzacji wypowiedzieli się na temat nadesłanych projektów i wybrali następcę projektu Flux, który wygrał ostatnią edycję konkursu.
W tym roku Peugeot dał młodym projektantom za zadanie wymyślenie modelu samochodu miejskiego przyszłości. Powinien on być zaprojektowany tak, aby można nim było jeździć po wielkich miastach przyszłości, eksponując akcenty XXI wieku. Projekty, zawierające charakterystyczne dla Peugeota akcenty stylistyczne, muszą spełniać cztery podstawowe kryteria: być przyjazne środowisku, mają zużywać mało paliwa, harmonizować z otoczeniem, realizować zasadę interaktywności.
Uczestnicy z 95 krajów nadesłali 2.500 projektów. Konkurs, (trwający krócej, bo tylko 11 miesięcy na wykonanie projektu), dał szansę projektantom z całego świata wyrażenia swojej wizji i stworzenia stylowych oraz innowacyjnych koncepcji.
Piąta edycja konkursu pozwoliła urzeczywistnić tym kreatywnym ludziom ich koncepcje auta poruszającego się w dużej metropolii przyszłości i nakreślić wizję miejskiej mobilności – bardziej wszechstronnej, praktyczniejszej, bardziej ekonomicznej, ale zarazem dającej więcej frajdy, bardziej zindywidualizowanej.
Trzydzieści projektów, które zobaczycie, ukazuje także zróżnicowanie kulturowe światowej społeczności. Od prostego projektu pod nazwą „Świat” rodem z Indii, po skomplikowany, pochodzący z Niemiec projekt o nazwie „Rugir”, aż po chiński „Oxo”.
Od 15 sierpnia 2008 internauci będą mogli zalogować się na stronie Peugeota (www.peugeot.com) i obejrzeć tych 30 projektów wybranych spośród wszystkich nadesłanych. Przez miesiąc będzie można oglądać wszystkie te koncepcje i wziąć udział w konkursie oraz wskazać tegorocznego zwycięzcę. Każdy internauta będzie mógł zagłosować, co da możliwość wygrania jednej z 20 konsol XBOX 360.
Do następnego etapu przejdzie 10 finalistów, a na ich projekty będzie można także głosować na stronie www.peugeot.com od 16 września. 2 października zostaną ogłoszone ostateczne wyniki konkursu. Stanie się to na Salonie Samochodowym w Paryżu. Nazwisko zwycięzcy ogłosi Jean-Phillippe Coltin, Dyrektor Generalny firmy Peugeot, a następnie wręczy mu statuetkę za zwycięski projekt.
Między październikiem 2008 a marcem 2009 projekt trafi do produkcji w skali 1:1. W kwietniu 2009 na Salonie Samochodowym w Szanghaju model zostanie oficjalnie zaprezentowany na stoisku Peugeota.
Tłumaczenie materiałów prasowych Peugeot Presse
Grzegorz Różycki
Najnowsze komentarze