W Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego w Warszawie rozpoczęła się akcja Wyprawka młodego kierowcy. Każdy, kto pomyślnie zda egzamin na prawo jazdy, może odebrać specjalny pakiet na start. Patronat honorowy nad kampanią objęła Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a jej inicjatorem jest Goodyear.
Badania na temat bezpiecznej jazdy, przeprowadzone na zlecenie Goodyeara w 2014 roku, pokazały jednoznacznie, że należy wspierać młodych kierowców w kształtowaniu prawidłowych nawyków jazdy. Na podstawie zgromadzonych wyników została przygotowana „Biała Księga: Bezpieczeństwo na drogach. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego dla początkujących kierowców”[1]. Realizując założenia przedstawione w dokumencie, Goodyear zainicjował kampanię informacyjną, adresowaną do młodych kierowców w Polsce.
„Goodyear od lat angażuje się w działania na rzecz bezpieczeństwa. W tym roku, wspólnie z naszymi partnerami, postanowiliśmy wesprzeć osoby, które dopiero zostały kierowcami. Wierzymy, że ta akcja zachęci ich do dalszego doskonalenia umiejętności, ponieważ uzyskanie uprawnień do kierowania to dopiero początek drogi” – powiedziała Melania Popiel, dyrektor ds. komunikacji Grupy Goodyear Polska.
Zasady akcji są proste. Każdy, kto pomyślnie zda egzamin na prawo jazdy, może odebrać broszurę edukacyjną pt. „Ruszaj w drogę”. Zebrano w niej najważniejsze porady ekspertów na temat bezpiecznej jazdy, właściwego przygotowania kierowcy i samochodu do drogi, a także w przejrzysty sposób opisano zasady udzielania pierwszej pomocy. Broszura powstała przy współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Warszawie.
„Mamy nadzieję, że zainicjowana wspólnie z Goodyearem akcja zapewni bezpieczeństwo na drodze młodym kierowcom, jak i innym uczestnikom ruchu drogowego, oraz będzie dobrym wsparciem w pierwszych samodzielnych podróżach” – powiedział Dariusz Szczygielski, dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie.
Dopełnieniem broszury są gadżety oraz konkurs, w którym młodzi kierowcy mogą wygrać komplet opon. Wyprawka młodego kierowcy to pilotażowa edycja programu zainicjowanego przez Goodyear.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w 50 zakładach produkcyjnych w 22 krajach, zatrudniając 67 tys. pracowników. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.
źródło: Alert Media Communications
[1]Więcej informacji na temat „Białej Księgi” zatytułowanej „Bezpieczeństwo na drogach: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego dla początkujących kierowców” znajduje się na stronie http://www.goodyear.eu/pl_pl/media-and-promotions/news-items/articles/2014/10/biala-ksiega-goodyeara_164587.
Najnowsze komentarze