• Najnowsze

Wystawa Alpine na Międzynarodowym Festiwalu Motoryzacji w Les Invalides – pomiędzy retrospektywą a przyszłością

2020-02-06
Dacia Sandero Stepway

Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio

2021-03-02

Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?

2021-03-02
Dacia Bigster

Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku

2021-03-02
New Nissan Qashqai Premiere Edition

Nowy Nissan Qashqai debiutuje na polskim rynku. Jaka cena?

2021-03-02
Citroen C4

Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?

2021-03-02
Peugeot 308 SW

Nowy Peugeot 308 SW na wizualizacji. Kombi z kłami drapieżnika

2021-03-02
Renault Arkana

Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte

2021-03-01

Citroën C3 Aircross i Renault Captur to dobre miejskie SUV-y. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2021

2021-03-01
Renault logo 2021

Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot

2021-03-01

Jakie są najdroższe płatne drogi na świecie? Autostrada A2 w Top 10

2021-03-01
wtorek, 2 marca, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Wystawa Alpine na Międzynarodowym Festiwalu Motoryzacji w Les Invalides – pomiędzy retrospektywą a przyszłością

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2020-02-06
w Alpine, Wiadomości
Czas czytania6min
18 1
0
21
UDOSTĘPNIEŃ
53
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio

Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?

Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku

W 2015 roku marka Alpine wybrała Międzynarodowy Festiwal Motoryzacji (FAI) na miejsce prezentacji samochodu Alpine Vision Gran Turismo.

W styczniu 2018 roku Alpine A110 otrzymało tytuł najpiękniejszego samochodu roku 2017.

W 2020 roku Alpine zaprezentowała na Festiwalu FAI swoje historyczne modele obok obecnej oferty i samochodów koncepcyjnych, by pokazać historię marki, która jest niewyczerpanym źródłem inspiracji.

Marka Alpine, obecna po raz trzeci na Międzynarodowym Festiwalu Motoryzacji w Les Invalides, zorganizowała wystawę modeli samochodów, które nie były dotąd prezentowane lub były mało znane szerszej publiczności. Znalazły się na niej prototyp A210, Alpine Vision Gran Turismo, A110 1800 Gp4 – 1972 w wersji fabrycznej, A110 SportsX, A110 „Berlinette” 1300 z 1971 roku oraz A110S.

Prototyp A210

W 1966 roku Alpine wprowadziła nowy prototyp z symbolem A210 przeznaczony wyłącznie do startów wyczynowych. Model był wykorzystany w latach 1966 – 1969 w 24-godzinnych wyścigach w Le Mans. W 1966 roku odniósł zwycięstwo z załogą Grandsire/Cella a w 1968 z załogą Andruet/Nicolas. Prezentowany egzemplarz Alpine A210 został wyprodukowany w 1967 roku. Jest wyposażony w silnik Renault Gordini typ 58 CI oraz skrzynię biegów Porsche. Jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h i została ustanowiona na prostej Hunaudières w 1969 roku. Samochód uczestniczył również 14 czerwca 1969 roku w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans prowadzony przez załogę Killy/Wollek. Model zastąpiła później nowa generacja przeznaczona do udziału w zawodach, oznaczona symbolami A440 i A441.

Alpine Vision Gran Turismo

Z okazji 15-lecia istnienia wyścigowej gry symulacyjnej Gran Turismo marka Alpine przygotowała swoją wizję gry. W 2015 roku na Międzynarodowym Festiwalu Motoryzacji zaprezentowała model Alpine Vision Gran Turismo w skali 1:1. W koncepcyjnym samochodzie przeznaczonym wyłącznie do jazdy wirtualnej można zobaczyć wiele elementów, które nawiązują do różnych istniejących modeli marki Alpine. Tył zdecydowanie przypomina Alpine, które ścigały się w Le Mans w latach 60., takie jak A210 i A220. Natomiast przód czerpie inspirację z nadwozia legendarnej Berlinette. Ten samochód koncepcyjny Alpine ma silnik V8 o mocy 450 KM, sekwencyjną skrzynię 7-biegową przenoszącą moment obrotowy 580 Nm. Maksymalna prędkość wynosi 320 km/h przy masie pojazdu 900 kg. Ten wyjątkowy samochód nie jest dostępny w sprzedaży.

Alpine A110 1800 Gp4 – 1972 w wersji fabrycznej

A110 w rajdowej wersji pojawia się po raz pierwszy w 1964 roku. Przeznaczony wyłącznie do startów w rajdach będzie bezwarunkowo królował na trasach wszystkich wielkich rajdów europejskich i afrykańskich w latach 1969-1972, odnosząc blisko 150 zwycięstw. W 1971 roku Ove Andersson zdobył dla Alpine Międzynarodowe Mistrzostwo Marek, a w 1973 roku Alpine A110 wywalczyło tytuł mistrza świata. Alpine prezentowane na wystawie FAI uczestniczyło w wielu rajdach. Zwycięzcy Rajdu Korsyki w 1972 roku, załoga Manzagol-Alessandri ukończyła w tym samym roku Critérium des Cévennes na drugiej pozycji. W 1974 roku prezentowane A110 startowało w Rallye Jeanne d’Arc, Rallye du Maine oraz w rajdzie Tour Auto.

W 1976 roku samochód napędzany silnikiem 1800 wypadł z trasy Rajdu Turenii. Potem niewielka grupa entuzjastów podjęła się odbudowy tego egzemplarza Alpine z zachowaniem jego cech z przeszłości. Prace rekonstrukcyjne, ukończone w 2018 roku, trwały 12 miesięcy i były prowadzone prawie codziennie. Samochód jest w pełni zgodny z oryginałem dzięki zastosowaniu oryginalnych części zamiennych. Odbudowane Gp4 uczestniczyło w rajdzie Tour Auto 2018 w Modena Cento-Ore oraz w historycznym Rajdzie Korsyki.

Alpine A110 SportsX

Model A110 jest niewyczerpanym źródłem inspiracji dla projektantów Alpine. Kolejnym tego dowodem jest Alpine A110 SportsX. Samochód jest efektem wspólnej pracy designerów i inżynierów Alpine. Stylistyczną inspiracją były rajdowe wersje A110 o poszerzonym i podwyższonym nadwoziu, a zwłaszcza A110 – zwycięzca Rajdu Monte Carlo z 1973 roku. Samochód A110 SportsX z poszerzonym o 80 mm nadwoziem i zwiększonym o 60 mm prześwitem nabiera nowego sportowego ducha. Jego specyfikacja techniczna odpowiada A110 w wersji Pure. A110 SportsX pozostaje wierne DNA Alpine ― to lekki i zwrotny samochód, który zapewnia wyjątkową przyjemność jazdy. Ten wyjątkowy model nie jest dostępny w sprzedaży.

Alpine A110 – 1971

W 1962 roku Alpine wprowadziło na rynek nowy model A110. Swoją wyścigową reputację model potwierdził, zdobywając Rajdowe Mistrzostwo Francji w 1968 roku, a w 1973 roku Rajdowe Mistrzostwo Świata. Alpine A110, zwane Berlinette, stało się kultowym modelem marki. Prezentowany podczas FAI egzemplarz to A110 1300 z 1971 roku. Zostało odrestaurowane przez właściciela w latach 1995 – 2004.

Dwumiejscowe Berlinette ma 5-biegową skrzynię i silnik rozwijający moc 103 KM przy masie pojazdu 705 kg. Nadwozie zbudowane jest z włókna węglowego i poliestru. Samochód jest lekki, kompaktowy i dynamiczny. To cechy, które staną się głównymi wyróżnikami marki Alpine, rozpoznawalnymi dziś w nowym A110.

Alpine A110S

Model A110S, zaprezentowany po raz pierwszy w 2019 roku podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans, zajmuje najwyższą pozycję w gamie A110. Nowe, pomarańczowe i karbonowe akcenty kolorystyczne podkreślają jego sportowy charakter. A110S jest wierne ponadczasowym cechom marki Alpine – jest lekkie, zwrotne i przyjemne w prowadzeniu. Nadwozie wykonane jest z aluminium, co zapewnia mu wyjątkową lekkość i trwałość, charakterystyczne dla wszystkich modeli A110. Natomiast ustawienia układu jezdnego sprawiają, że jest to samochód sportowy z niezwykłym potencjałem. Nowe sprężyny zawieszenia są twardsze o 50% i współpracują z odpowiednio utwardzonymi amortyzatorami. Rurowe stabilizatory poprzeczne są sztywniejsze o 100% i puste w środku dla zmniejszenia masy samochodu. A110S jest dwumiejscowym coupé z silnikiem umieszczonym centralnie z tyłu, który rozwija moc 292 KM przy niewielkiej masie 1.114 kg. Model A110S jest dostępny w sprzedaży od 66.500 euro.

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: A110A210AlpineAlpine Vision Gran Turismohistoriatargi motoryzacyjne
Udostepnij11Tweet4Udostepnij1
Poprzedni

Nowy Peugeot 2008 w Polsce! Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie ta cena

Następny

Citroen powtórzy historyczną wyprawę przez Saharę z 1922 roku

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroen powtórzy historyczną wyprawę przez Saharę z 1922 roku

15 lat sukcesów marki Dacia

Denis Le Vot Dyrektorem ds. Regionów, Sprzedaży i Marketingu Grupy Renault

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Kuba o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • 81 o Opel Polska ma nowego dyrektora, wcześniej był szefem Mitsubishi
    • Slawo o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Anonimowo o Nowy Nissan Qashqai debiutuje na polskim rynku. Jaka cena?
    • 81 o Nowe Renault Espace F1: odrodzenie szalonego minivana!
    • Anonimowo o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Anonimowo o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Łukasz o Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Anonimowo o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Michał o Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio
    • Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?
    • Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku
    • Nowy Nissan Qashqai debiutuje na polskim rynku. Jaka cena?
    • Polscy dziennikarze motoryzacyjni nie potrafią jeździć samochodami elektrycznymi?
    • Nowy Peugeot 308 SW na wizualizacji. Kombi z kłami drapieżnika
    • Nowe Renault Arkana już we Francji! Dostawy do dealerów rozpoczęte
    • Citroën C3 Aircross i Renault Captur to dobre miejskie SUV-y. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 09/2021
    • Renault zmienia logo! Marka idzie w kierunku retro tak, jak Peugeot
    • Jakie są najdroższe płatne drogi na świecie? Autostrada A2 w Top 10


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.