PSA Peugeot Citroën wraz ze swoimi chińskimi partnerami ma wiele powodów do radości. Po znakomitym pierwszym kwartale 2013 roku, kiedy to sprzedaż w Państwie Środka wzrosła rok do roku o 31%, do poziomu 142.000 sztuk, przy jednoczesnym wzroście całego tamtejszego rynku o 17,5%, francuskie samochody sprzedają się coraz lepiej.
W maju DPCA (spółka joint venture pomiędzy PSA Peugeot Citroën i koncernem Dongfeng) sprzedała 46.134 samochody, co stanowi wzrost w ujęciu rok do roku o 31%. W tym samym czasie chiński rynek wzrósł jedynie o 12,4%. W efekcie Francuzi pod rękę z Chińczykami zbliżają się do uzyskania czteroprocentowego udziału w tamtejszym rynku nowych aut.
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku sprzedaż DPCA wzrosła o ponad 32% w stosunku do analogicznego okresu troku ubiegłego, do 232.960 samochodów, gdy ogólnorynkowy wzrost wyniósł 16,4%.
Znakomicie został przyjęty Citroën C4L, na którego zdecydowało się już przeszło 15.000 klientów. Należy się spodziewać dalszych wzrostów jego sprzedaży, bo w maju wprowadzono do oferty najbardziej oczekiwaną wersję silnikową 1.8.
Świetnie sprzedaje się również Peugeot 3008 – w przeciągu pięciu miesięcy kupiło go ponad 21.000 Chińczyków!
Wpływ na te wyniki ma z pewnością także China Tech Centre, dział badawczo-rozwojowy PSA zlokalizowany w Szanghaju. Zatrudnieni tam specjaliści mieli duży wpływ na dostosowanie C4L i 3008 do potrzeb i oczekiwań klientów zza Wielkiego Muru.
Dążąc do sięgnięcia po pięcioprocentowy udział w chińskim rynku nowych aut, PSA Peugeot Citroën zamierza w drugiej połowie roku wprowadzić do oferty dwa kolejne „zlokalizowane” modele: Citroëna C-Elysee i Peugeota 301, w tak lubianych w Chinach trójbryłowych nadwoziach. Będą one produkowane w trzeciej już fabryce w Wuhan, która ruszy latem bieżącego roku.
Druga spółka joint venture (więcej zachodni inwestor branży motoryzacyjnej mieć w Chinach nie może), CAPSA, w drugiej połowie bieżącego roku uruchomi w Shenzhen produkcję Citroëna DS5. Trudno powiedzieć, ile aut będzie opuszczało bramy tego zakładu, ale zdolności produkcyjne tejże fabryki sięgną 200.000 samochodów rocznie po jej pełnym uruchomieniu.
KG
Najnowsze komentarze