2.973.000 sprzedanych samochodów – wzrost sprzedaży o 1,2%.
Wzrost sprzedaży w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i w regionie Indii i Pacyfiku.
Stabilny poziom sprzedaży w Chinach w skali roku z wyraźnym ożywieniem w czwartym kwartale.
W Europie sprzedaż Grupy wzrosła o 5,9% – do 1.864.000 samochodów, z wyraźnym przyspieszeniem w czwartym kwartale.
Sprzedaż modeli PEUGEOT wzrosła o 9,4% – do 1.056.000 samochodów rocznie, głównie dzięki doskonałym wynikom PEUGEOT 308 (+31%), z solidnym wsparciem PEUGEOT 2008 (+11%), którego sprzedaż rośnie już od trzech lat, i 208 (+10%). Modele 2008 i 308 plasują się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się samochodów w swoich segmentach w Europie. Największy wzrost uzyskano w Holandii (+25%, tj. o 10.500 samochodów więcej), w Hiszpanii (+24%, tj. +19.900 samochodów), we Włoszech (+21%, tj. +17.500 samochodów) i we Francji (+7%, tj. +23.900 samochodów).
CITROËN odnotował najwyższy poziom sprzedaży od 2012 r. – 731 tysięcy sprzedanych samochodów, co przekłada się na wzrost udziału w rynku o 3% w stosunku do poprzedniego roku, z wyraźnym przyspieszeniem w drugim półroczu (+6%). W skali roku Marka zwiększyła swoją sprzedaż o 5% (+7% w drugim półroczu). CITROËN odnotował wzrost sprzedaży na swoich najważniejszych rynkach, takich jak: Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy i Niemcy. Na ten doskonały wynik złożył się zarówno sukces samochodów osobowych Marki: C4 Cactus (82 tysiące sprzedanych samochodów), Nowego C1 (60 tysięcy samochodów), C4 Picasso (113 tysięcy samochodów), jak i dostawczych, a w szczególności nowego Berlingo, który jest liderem w swoim segmencie.
Marka DS sprzedała w tym roku 76,5 tysiąca samochodów. W czwartym kwartale uzyskała wzrost sprzedaży o 20,7% w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. Na tę dynamikę wpływ miały nowo wprowadzone modele (Nowy DS 5 w czerwcu, Nowy DS 4 i DS 4 Crossback w drugim półroczu), serie limitowane DS 3, a także rozwój sieci sprzedaży DS, która liczy obecnie w Europie 17 DS STORE i 78 salonów DS.
W Chinach i Azji Południowo-Wschodniej sprzedaż PSA Peugeot Citroën utrzymuje się na niemal stabilnym poziomie (-0,9%) –736 tysięcy samochodów.
W skali roku, na rynku chińskim zaznaczył się umiarkowany wzrost sprzedaży marek zagranicznych, niemniej Grupa odnotowała w czwartym kwartale skok o 8,9% w stosunku do 2014 r. i nadal koncentruje się na zapewnieniu rentowności sprzedaży.
Sprzedaż PEUGEOT w Chinach wzrosła o 6% do 408 tysięcy samochodów, dzięki czemu DongFeng Peugeot należy do najszybciej rozwijających się marek zagranicznych. Na wyniki te wpłynął w szczególności sukces Nowego PEUGEOT 408, którego sprzedaż odnotowała w 2015 r. wzrost o 68%, przekraczając poziom 107 tysięcy sztuk. Korzystne było również uruchomienie innowacyjnej platformy sprzedaży on-line, we współpracy z największymi chińskimi serwisami e-commerce. Warto również podkreślić nieustające powodzenie gamy SUV-ów PEUGEOT (3008 i 2008), które sprzedały się w ubiegłym roku w ilości ponad 110 tysięcy sztuk.
CITROËN sprzedał w tym regionie ponad 300 tysięcy samochodów. Wzrost był szczególnie intensywny w ostatnim kwartale roku – wyniósł ponad 10%. Na dynamikę tę złożył się sukces SUV-a C3-XR, który został wprowadzony do sprzedaży na początku roku, i już w tej chwili przekroczył zakładane cele (sprzedaż wyniosła 67 tysięcy sztuk). Również CITROËN C-Elysée ponownie okazał się bestsellerem Dongfeng Citroën (90 tysięcy sprzedanych samochodów). Trójbryłowa wersja Nowego C4, która została wprowadzona w październiku, odnotowała bardzo udany debiut (8 tysięcy sprzedanych samochodów). Uzyskane wyniki są efektem pracy doskonałej sieci sprzedaży Dongfeng Citroën, która zajęła pierwsze miejsce pod względem jakości obsługi klienta w badaniu JD Power 2015 CSI.
Chiny, w których sprzedano 21,5 tysiąca samochodów Marki, reprezentują 21% światowej sprzedaży DS. Marka odnotowała znaczny przyrost wydanych samochodów (+46%), co najlepiej świadczy o zamiłowaniu Chińczyków do luksusu à la française.
Region Bliskiego Wschodu i Afryki stanowi trzeci filar Grupy PSA Peugeot Citroën, która sprzedała tu 180,2 tysiąca samochodów i odnotowała wzrost o 6,4%.
Grupa umocniła jeszcze bardziej swoją pozycję w wielu krajach tego regionu: zajmuje pierwsze miejsce w Tunezji oraz drugie w Algierii i Maroku.
PEUGEOT odnotował wzrost o 2,3%, ze sprzedażą 117 tysięcy samochodów. Marka umocniła swoją pozycję w Algierii, Maroku, Tunezji, departamentach zamorskich Francji oraz Izraelu. Jej sprzedaż wzrosła znacząco w Turcji (+40%), Izraelu (+67%) i Maszreku (+26%), w szczególności dzięki wynikom uzyskanym przez PEUGEOT 208, 301 i 308.
CITROËN sprzedał w tym regionie 61,5 tysiąca samochodów (wzrost o 16,1%). Marka umocniła swoją pozycję w Algierii, Tunezji i Izraelu, dzięki znacznemu wzrostowi sprzedaży: w Turcji (+43%), Izraelu (+79%) i Tunezji (+29%), w szczególności po wpływem sukcesu C-Elysée, który jest bestsellerem CITROËNA w tych krajach.
Marka DS przyspiesza swoją ekspansję w tym regionie. Zapowiedziano już jej wejście na rynek Iranu, otworzone zostały nowe DS STORE w Ankarze i Tunisie. Ten ostatni jest pierwszy punktem sprzedaży marki w Afryce.
W Ameryce Łacińskiej i Eurazji sprzedaż Grupy cierpi na skutek niekorzystnej sytuacji gospodarczej. W regionach tych koncern koncentruje się na zapewnieniu rentowności sprzedaży i zwiększeniu udziału lokalnych dostawców dla tamtejszych zakładów produkcyjnych.
W Ameryce Łacińskiej PEUGEOT wprowadził w ubiegłym roku ważne nowości: PEUGEOT 2008, który pojawił się w sprzedaży w Brazylii oraz nowe PEUGEOT 308 i 408, których debiut na rynku argentyńskim i brazylijskim miał miejsce w ostatnim kwartale 2015 r.
Warto zauważyć, że w Meksyku sprzedaż PEUGEOT zwiększyła się o 34%, a w Chile o 4% i to pomimo 14-procentowego spadku na rynku.
Natomiast CITROËN sprzedał w Ameryce Łacińskiej 56,6 tysiąca samochodów. W listopadzie miał miejsce debiut rynkowy Nowego C3 AIRCROSS – małego crossovera, który doskonale wpisuje się w oczekiwania lokalnych klientów. Jest on produkowany w Brazylii, w zakładzie w Porto Real.
W regionie Indii i Pacyfiku Grupa odnotowała sprzedaż 23,8 tysiąca samochodów, dzięki wynikom PEUGEOT 2008, 308 i CITROËNA C4 Picasso. Ten 6,5-procentowy wzrost został wypracowany głównie w Korei i Japonii.
Maxime Picat, Dyrektor Generalny Marki PEUGEOT, powiedział: „Silny wzrost Marki w 2015 roku – w szczególności wyraźny w czwartym kwartale, w którym zwiększyliśmy naszą światową sprzedaż o 4,6% –- pokazuje, że PEUGEOT „wrócił do gry”. Stało się tak dzięki wprowadzeniu dynamicznych, wydajnych i innowacyjnych produktów. Sukces ten doskonale oddaje strategię i energię, jaką wkłada PEUGEOT w zdobycie pozycji najlepszego producenta, oferującego szeroką gamę modeli”.
Linda Jackson, Dyrektor Generalna marki CITROËN oświadczyła: „W 2015 roku, pomimo utrzymującej się trudnej sytuacji w Ameryce Łacińskiej i Eurazji, CITROËN zrealizował swoje cele, a jego łączna sprzedaż wyniosła 1,2 miliona samochodów. Nie tylko osiągnęliśmy najlepsze wyniki sprzedaży od 2012 roku, ale i uzyskaliśmy wzrost w regionach Bliskiego Wschodu, Afryki, Indii i Pacyfiku, a także odnotowaliśmy w czwartym kwartale 10-procentową progresję w Chinach. Do zdynamizowania sprzedaży przyczyniły się najnowsze debiuty rynkowe: Nowego C1, C4 Cactus czy C3-XR w Chinach. Dynamika ta wskazuje również na atrakcyjność naszego nowego pozycjonowania, które doskonale oddają samochody koncepcyjne: Aircross i Cactus M”.
Yves BONNEFONT, Dyrektor Generalny Marki DS, powiedział: „Rok 2015 był intensywny i bogaty w wydarzenia. Pozwolił nam na zbudowanie podwalin pod długoterminową strategię rozwoju, wraz z wprowadzeniem nowej identyfikacji Marki, zapoczątkowaniem procesu odnowy gamy i otwarciem nowych DS STORE i salonów DS na całym świecie. Obecnie wszystkie nasze modele są wyposażone w silniki łączące moc z wysoką wydajnością, automatyczną skrzynię biegów najnowszej generacji EAT6, a także nową ofertę mobilnych usług, dostępnych na wszystkich rodzajach smartfonów. Z ufnością patrzymy na rok 2016, w którym naszym celem będzie utrzymanie tej dynamiki rozwoju”.
PSA Peugeot Citroën
Grupa, posiadająca trzy marki oświatowej renomie – Peugeot, Citroën i DS – sprzedała w 2014 roku na świecie 3 miliony samochodów. Jest drugim co do wielkości europejskim producentem samochodów, a jej obroty w 2014 roku wyniosły 54 miliardy euro. Jest także europejskim liderem pod względem niskiej emisji CO2, wynoszącej w 2014 roku średnio 110,3 g/km. Grupa PSA Peugeot Citroën jest obecna na rynkach 160 krajów. Jej działalność obejmuje również finansowanie (Banque PSA Finance) oraz produkcję wyposażenia samochodowego (Faurecia).
Więcej informacji można uzyskać na naszej stronie internetowej: www.psa-peugeot-citroen.com
REGION |
MARKA |
Sprzedaż 2014 |
Sprzedaż 2015 |
% |
zmiana (%) |
Samochody gotowe |
|||||
Chiny & Azja Południowo-Wschodnia | Peugeot | 393 508 | 412 063 | 13,86% | 4,72% |
Citroën | 321 602 | 302 198 | 10,16% | -6,03% | |
DS | 26 978 | 21 479 | 0,72% | -20,38% | |
PSA | 742 088 | 735 740 | 24,75% | -0,86% | |
Eurazja | Peugeot | 23 765 | 6 538 | 0,22% | -72,49% |
Citroën | 19 198 | 5 374 | 0,18% | -72,01% | |
DS | 867 | 88 | 0,00% | -89,85% | |
PSA | 43 830 | 12 000 | 0,40% | -72,62% | |
Europa | Peugeot | 965 090 | 1 056 103 | 35,52% | 9,43% |
Citroën | 709 710 | 731 141 | 24,59% | 3,02% | |
DS | 86 044 | 76 733 | 2,58% | -10,82% | |
PSA | 1 760 844 | 1 863 977 | 62,70% | 5,86% | |
Indie-Pacyfik | Peugeot | 16 933 | 18 457 | 0,62% | 9,00% |
Citroën | 3 961 | 4 143 | 0,14% | 4,59% | |
DS | 1 456 | 1 189 | 0,04% | -18,34% | |
PSA | 22 350 | 23 789 | 0,80% | 6,44% | |
Ameryka Łacińska | Peugeot | 120 857 | 99 261 | 3,34% | -17,87% |
Citroën | 77 827 | 56 613 | 1,90% | -27,26% | |
DS | 1 185 | 1 204 | 0,04% | 1,60% | |
PSA | 199 869 | 157 078 | 5,28% | -21,41% | |
Afryka, Bliski Wschód | Peugeot | 114 513 | 117 093 | 3,94% | 2,25% |
Citroën | 52 936 | 61 472 | 2,07% | 16,13% | |
DS | 1 942 | 1 642 | 0,06% | -15,45% | |
PSA | 169 391 | 180 207 | 6,06% | 6,39% | |
Razem | Peugeot | 1 634 666 | 1 709 515 | 57,50% | 4,58% |
Citroën | 1 185 234 | 1 160 941 | 39,05% | -2,05% | |
DS | 118 472 | 102 335 | 3,44% | -13,62% | |
PSA | 2 938 372 | 2 972 791 | 99,99% | 1,17% | |
Samochody zmontowane |
|||||
Chiny & Azja Południowo-Wschodnia | Peugeot | 527 | 208 | 0,01% | -60,53% |
PSA | 527 | 208 | 0,01% | -60,53% | |
Afryka, Bliski Wschód | Peugeot | 0 | 0,00% | ||
PSA | 0 | 0,00% | |||
Razem | Peugeot | 527 | 208 | 0,01% | -60,53% |
PSA | 527 | 208 | 0,01% | -60,53% | |
Samochody gotowe + zmontowane |
|||||
Peugeot | 1 635 193 | 1 709 723 | 57,51% | 4,56% | |
Citroën | 1 185 234 | 1 160 941 | 39,05% | -2,05% | |
DS | 118 472 | 102 335 | 3,44% | -13,62% | |
PSA | 2 938 899 | 2 972 999 | 100,00% | 1,16% |
źródło: PSA Polska
Najnowsze komentarze