Ocenia się, że w początkach wieku tylko niespełna połowa klientów Renaulta była w pełni usatysfakcjonowana z działań koncernu, wliczając w to zarówno sprzedaż, jak i serwis posprzedażny. W roku ubiegłym takie zadowolenie głosiło już niemal 2/3 klientów (66,1%).
Wiceprezes ds. jakości w Renault, Yann Vincent, wyraził nadzieję, że w tym roku odsetek całkowicie usatysfakcjonowanych klientów sięgnie 69%. Aby to osiągnąć, koncern zapowiada kolejną akcję kontrolną o niespotykanym zasięgu – anonimowi kontrolerzy mają w tym roku sprawdzić obsługę u blisko 3,5 tysiąca dealerów i subdealerów firmy!
Oznacza to ni mniej, ni więcej, tylko skontrolowanie pracy ponad 80 tysięcy osób, w tym około 70 tysięcy serwisantów i ponad 10 tysięcy sprzedawców w przeszło dwudziestu pięciu krajach na całym świecie!
Dla porównania – podczas ubiegłorocznej akcji skontrolowano 415 salonów i 900 serwisów w jedynie pięciu europejskich krajach.
Renault zamierza awansować do grupy trzech najlepiej ocenianych przez klientów firm motoryzacyjnych. I – uprzedzając Wasze komentarze – muszę napisać: chodzi o program wdrażany od niedawna, a więc w praktyce – samochody od rocznika 2005 wzwyż… W starszych może się zdarzać więcej problemów, ale za to serwisanci powinni być milsi ;-)
KG
Najnowsze komentarze