Zespół BWT Alpine F1 wprowadza dziś serię zmian organizacyjnych w swoich zespołach technicznych, w ramach których przyjmie nowe, oparte na trzech filarach podejście. W zespole utworzono trzy wyspecjalizowane stanowiska techniczne: dyrektora technicznego w zakresie wydajności, dyrektora technicznego od aerodynamiki i dyrektora technicznego w dziedzinie inżynierii, zastępując tym samym dotychczasową pojedynczego dyrektora technicznego w strukturze zespołu.
Decyzja zapadła po okresie rozczarowujących wyników w Mistrzostwach Świata Formuły 1 FIA, gdzie zespół spadł z czwartego miejsca w mistrzostwach w 2022 r. na szóste w 2023 r., tracąc kilka kluczowych celów w swoich ambicjach, aby znaleźć się na czele stawki.
Zespół powołał Joe Burnella na dyrektora technicznego w dziedzinie inżynierii, Davida Wheatera na dyrektora technicznego w zakresie aerodynamiki i Ciarona Pilbeama na dyrektora technicznego odpowiedzialnego za osiągi (wydajność). Cała trójka będzie ściśle ze sobą współpracować i ze skutkiem natychmiastowym podlegać szefowi zespołu Bruno Faminowi.
Jeśli chodzi o jednostkę napędową, zespołem technicznym w Viry kieruje dyrektor techniczny odpowiedzialny za silniki, Eric Meignan, który kontynuuje prace nad projektem PU na rok 2026.
Zespół może również potwierdzić rozpoczęcie kadencji dyrektorów operacyjnych Johna Woodsa w Enstone i Audrey Vastroux w Viry-Chatillon, aby kontynuować rozwój fabryk stojących za projektem Formuły 1.
Dyrektor techniczny BWT Alpine F1 Team Matt Harman i szef aerodynamiki Dirk de Beer zdecydowali się opuścić zespół, aby szukać nowych wyzwań. Zespół dziękuje Mattowi i Dirkowi za ich wysiłki w zespole i życzy im wszystkiego najlepszego w przyszłych przedsięwzięciach.
Bruno Famin, dyrektor zespołu, powiedział: „Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie tych zmian organizacyjnych, ponieważ wyraźnie widzimy, że nie jesteśmy tam, gdzie chcemy ani nie musimy być pod względem poziomu wydajności i nadszedł czas, aby zrobić kolejny krok pod względem organizacji i ludzi. Nowa trójfilarowa struktura z trzema dyrektorami technicznymi, z których każdy specjalizuje się w różnych obszarach, zapewni lepszą pracę i współpracę w naszych obszarach technicznych oraz przyczyni się do zapewniania wydajności od fabryk po tor wyścigowy. W pełni ufam zdolnościom Joe, Davida i Ciarona do ścisłej współpracy, aby zapewnić zespołowi odpowiednią wydajność i ulepszenia, których potrzebuje. Na koniec chciałbym podziękować Mattowi i Dirkowi za ich wysiłki w ciągu ostatnich kilku lat w zespole i życzyć im wszystkiego najlepszego w kolejnym rozdziale ich kariery”.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Alpine
Najnowsze komentarze