Pomimo niepewności panującej w branży motoryzacyjnej na rodzimym rynku, Alfa Romeo zamknęła pierwszy miesiąc 2024 roku udziałem na poziomie 1,4%, podobnie jak w styczniu 2023 roku, umacniając swoją pozycję na rynku krajowym. I ponownie w styczniu włoska marka współtworząca koncern Stellantis zanotowała największy wzrost (+4%) w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy w kanale klienta prywatnego, rosnąc o 22% w porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku.
Tonale w dalszym ciągu błyszczy w segmencie premium C-SUV, wchodząc na podium z o 41% większym wolumenem w porównaniu z tym samym miesiącem 2023 roku. Co więcej, w styczniu model przekroczył granicę 6%, plasując się na drugim miejscu w rankingu sprzedaży. Sukces najwyższej w gamie wersji hybrydowej typu Plug-in o mocy 280 KM z napędem na wszystkie koła Q4 z pewnością przyczynił się do doskonałych osiągów handlowych Tonale, autentycznego połączenia technologii i stylu „Made in Italy”, które na nowo definiuje standardy Sportività Efficiente.
Rozwojowi marki towarzyszą doskonałe wyniki Stelvio i Giulii, które zanotowały znaczny wzrost w kanale dystrybucji do klientów prywatnych, odpowiednio o 15% i 26% w porównaniu do stycznia 2023 roku. Nowe wersje Quadrifoglio obu modeli stanowią doskonałą syntezę technicznych wyrafinowanie i technologia, uzupełniając nową gamę Alfa Romeo.
Styczniowe wyniki potwierdzają pozytywny trend marki: tylko w ubiegłym roku Alfa Romeo prawie podwoiła wolumeny, przy wzroście rejestracji o ponad 80% w porównaniu do roku 2022.
Te liczby mają jeszcze wzrosnąć wraz z wprowadzeniem na rynek nowej Alfy Romeo Milano, nowego, w 100% elektrycznego samochodu kompaktowego marki, będącego czystym wyrazem DNA szlachetnego włoskiego sportu. Prezentacja zaplanowana jest na 10. kwietnia w Mediolanie, rodzinnym mieście marki, i zaznaczy powrót globalnej włoskiej marki do segmentu B, najważniejszego we Włoszech i Europie, a także potwierdzi zaangażowanie Alfy Romeo w zrównoważoną mobilność.
Raffaele Russo, Country Manager Alfa Romeo we Włoszech powiedział: „Umocnieni niezwykłym rokiem 2023 rozpoczęliśmy nowy rok w najlepszy możliwy sposób, kontynuując z determinacją nasz plan działania. Dane styczniowe potwierdzają duży entuzjazm, z jakim nagradzają nas klienci. Przed nami rok pełen wyzwań, ale jestem pewien, że wraz z zespołem i wspólnie z dealerami oficjalnej sieci sprzedaży stawimy im czoła z taką samą śmiałością i szybkością działania, jak w latach ubiegłych, stawiając satysfakcję klienta na pierwszym miejscu i oferując im coraz atrakcyjniejsze modele oraz usługi posprzedażowe premium”.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze