Na Circuit de Spa-Francorchamps najlepsi okazali się Pedro Lamy i Stephane Sarrazin.
Po zwycięstwie zespołu Marc Gene i Nicolas Minassian w wyścigu 1000 km de Monza, wspaniała serie kontynuują Pedro Lamy i Stephane Sarrazin. Ich Peugeot 908 wygrał trzy razy pod rząd: w 1000 km de Valencia, 1000 km du Nürburgring oraz 1000 km de Spa.
Peugeoty 908 dominowały na treningach, w kwalifikacjach pierwsze pole wywalczyli Marc Gene i Nicolas Minassian, zaś drugie Pedro Lamy i Stephane Sarrazin. Za samochodami Peugeot stanęła do wyścigu Lola niemiecko – czeskiej załogi Stefan Mücke i Jan Charouz.
Mimo drugiej pozycji faworytami wydawali się być Lamy i Sarrazin, którzy wykazali w poprzednich startach więcej doświadczenia (wygrali poprzednie dwa wyścigi). Gene i Minassian, doskonali podczas treningów (byli o krok od pobicia rekordu – pokonania magicznej granicy dwóch minut na okrążeniu toru), w zawodach nie zawsze prezentowali równą jazdę.
I rzeczywiście tak było i tym razem. Drugi na starcie Peugeot wyszedł na prowadzenie już na dziesiątym okrążeniu. Obie załogi uzyskały szybko dość wyraźną przewagę i wydawało się, że w takiej kolejności osiągną metę.
Niestety defekt zawieszenia sprawił, że Marc Gene i Nicolas Minassian musieli się wycofać…
Lamy i Sarrazin jechali spokojnie. Na pokonanie dystansu 1001,572 kilometrów, czyli 143 okrążeń potrzebowali 5 godzin 47 minut i 47,313 sekundy.
Drugie miejsce zajęli Emmanuel Collard i Jean-Christophe Boullion w Pescarolo – Judd, a trzecie Thomas Erdos i Mike Newton w Loli.
Zawody rozgrywane były w zmiennych warunkach atmosferycznych, wiele było też zdarzeń na torze i wyjazdów samochodu ratunkowego. Do szpitala odwieziono helikopterem Norberta Siedlera, ale na szczęście jego obrażenia nie były poważne (uraz nogi).
Następny wyścig z cyklu Le Mans Series – 1000 km de Silverstone – rozegrany zostanie w dniach 14 – 16 września.
Wyniki 1000 km de Spa:
1. Pedro Lamy i Stephane Sarrazin (Peugeot 908 HDi FAP) – 5:47.47,313 godz.
2. Emmanuel Collard i Jean-Christophe Boullion (Pescarolo – Judd) – strata 2 okr.
3. Thomas Erdo i Mike Newton (MG Lola EX264-AER) – 3 okr.
4. Harold Primat i Christophe Tinseau (Pescarolo – Judd) – 5 okr.
5. Miguel Amaral, Miguel Angel de Castro i Angel Burgueno (Lola B05/40-AER) – 6 okr.
6. Stephane Ortelli i Soheil Ayari (Saleen S7 – R) – 6 okr..
7. Fredy Lienhard, Didier Theys i Eric van de Poele (Lola B05/40 – Judd) – 7 okr.
8. Christophe Bouchut, Gabriele Gardel i Fabrizio Gollin (Aston Martin DBR9) – 7 okr.
9. Jerome Policand, Patrice Goueslard i Luc Alphand (Corvette C6.R) – 9 okr.
10.Antonio Garcia, Christian Fittipaldi (Aston Martin DBR9) – 9 okr.
Klasyfikacja Le Mans Series 2007:
1. Pedro Lamy i Stephane Sarrazin – 36 pkt.
2. Jean – Christophe Boullion – 26 pkt.
3. Emmanuel Collard – 22 pkt.
4. Marc Gene i Nicolas Minassian – 18 pkt.
5. Jan Charouz i Stephane Mücke – 15 pkt.
6. Harold Primat i Christophe Tinseau – 14 pkt.
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze