Potwierdzają się pogłoski o przewidywanej na brazylijskim rynku cenie Citroëna DS4, ostatniego jak na razie modelu tej gamy, który trafia do tamtejszych salonów. Auto oferowane będzie w jednej tylko wersji silnikowej oraz w jednej odmianie wyposażeniowej, ale na pokładzie znajdzie się już w standardzie naprawdę sporo elementów ułatwiających i uprzyjemniających podróżowanie tym samochodem.
Za napęd brazylijskich wersji Citroëna DS4 odpowiada znany w Europie, choć dostosowany do południowoamerykańskich potrzeb silnik 1.6 THP opracowany wspólnie przez PSA Peugeot Citroën oraz BMW Group. W Ameryce Południowej osiąga on moc maksymalną 165 KM (przy 6.000 obr./min.), zaś maksymalny moment obrotowy o wartości 240 Nm dostępny jest w zakresie od 1.400 do 4.000 obr./min. Już przy 1.000 obr./min. kierowca ma do dyspozycji 156 Nm, co oznacza, że jest to bardzo elastyczna i przyjemna jednostka napędowa. W Brazylii łączona jest ona z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów pozwalającą na ich ręczną zmianę sekwencyjną. W efekcie auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 8,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 212 km/h.
Auta są importowane do Ameryki Południowej z francuskich zakładów Citroëna. Brazylijscy klienci cieszyć się będą mogli z bogatego wyposażenia, które obejmuje m.in. panoramiczną przednią szybę, nawigację satelitarną MyWay z mapami kraju i 7-calowym ekranem 16/9, biksenonowe reflektory skrętne z funkcją dodatkowego statycznego doświetlania zakrętów, system śledzenia martwego pola, czy 18-calowe felgi. Zastosowano w tym samochodzie szereg elektronicznych elementów poprawiających bezpieczeństwo, jak choćby sześć airbagów, ABS, ESP, elektroniczny rozdział siły hamowania, system wspomagania hamowania awaryjnego, czy ASR. Na wspomniane felgi o wzorze Brisbane zakłada się opony Michelin Pilot Sport 3 w dość ekstremalnym rozmiarze 225/45. Do tego usportowionego wizerunku dochodzą jeszcze aluminiowe pedały we wnętrzu. Zastosowano klejone szyby o zwiększonej izolacji hałasu.
Klienci mogą się cieszyć także z zestawu audio przygotowanego przez Arkamys®, oczywiście obsługującego – poprzez Bluetooth® – telefony komórkowe: system przejmuje funkcję zestawu głośnomówiącego, czy z funkcji masażu w obu przednich fotelach – działa przez 6 minut, po czym następuje 4-minutowa przerwa, i tak do godziny czasu, później system jest dezaktywowany.
Standardem jest system wspomagania parkowania oceniający, czy wybrana luka pozwoli na zmieszczenie się w nią samochodem, a także układ Hill Assist, wspomagający proces ruszania pod górkę. Seryjnie oferowany jest oczywiście także tempomat wraz z ogranicznikiem prędkości.
W Brazylii Citroën DS4 objęty jest 3-letnią gwarancją mechaniczną i 12-letnią antykorozyjną. Klientów skuszą też zapewne stałe i oficjalnie publikowane ceny przeglądów, z których każdy można rozłożyć na trzy równe raty miesięczne.
Citroen
KG; zdjęcia: Citroën Brasil
Najnowsze komentarze