Peugeot od przeszło trzech lat niezmiennie kojarzony jest z innowacyjną koncepcją deski rozdzielczej – PEUGEOT i-Cockpit – na który składają się kompaktowa, sportowa kierownica, zegary w polu widzenia drogi oraz ekran dotykowy sterujący większością funkcji pokładowych.
Projektanci marki PEUGEOT począwszy od słynnego koncept cara ONYX mocno wyodrębniają także zewnętrzną tożsamość marki. Jednym z unikalnych wyróżników jest specyficzne malowanie nadwozia – dostępne w modelach Peugeot 208 GTi oraz 308 GTi – Coupe Franche.
Dwukolorowe malowanie Coupe Franche – czyli „proste cięcie” to nowy charakterystyczny znak rozpoznawczy modeli marki zarezerwowany dla najbardziej ekstremalnych wersji modeli PEUGEOT. Po raz pierwszy, styl ten przedstawiono na samochodzie koncepcyjnym Onyx w 2012 roku. Model łączył matowy czarny lakier ze szczotkowaną miedzią ukośnie zestawione na nadwoziu. Od tamtej pory Coupe Franche pojawiał się na modelach koncepcyjnych; Peugeot Exalt, Quartz, Fractal, 308 HYbrid R, a także na samochodach produkcyjnych – Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport oraz najnowszym Peugeot 308 GTi.
W modelu EXALT, jego Coupe Franche został poddany reinterpretacji dzięki niecodziennemu połączeniu surowego metalu z przypominającą fakturę skórę rekina tkaniną Shark Skin o optymalnych parametrach użytkowych.
W Peugeot 208 GTi, połączenie dwóch odmiennych powłok i dwóch kolorów – czerwonego i czarnego – jest unikalne i innowacyjne. Czarny matowy przód kontrastuje z oryginalnym odcieniem błyszczącej czerwieni w tylnej części auta tworząc już z zewnątrz niepowtarzalne wrażenie samochodu o sportowych osiągach.
W prototypie Fractal, Coupe Franche, łączy biel i matową czerń, które wzmacniają wizualną witalność samochodu.
Pierre-Paul Mattei – projektant Marki, powiedział: Coupe Franche może być traktowane jako tożsamość. Nie jest to przypadkowo zaprojektowane malowanie. W rzeczywistości, było ono częścią briefu podczas tworzenia modeli, w których zostało zastosowane. Symbolizuje ekstremalną, nowatorską osobowość naszych samochodów.
Malowanie nadwozia, Coupe Franche, która wyraża ultrasportowy charakter modeli GTi by Peugeot Sport podkreśla precyzyjne dostrojenie każdego elementu karoserii. Czarno-czerwone nadwozie dopełnia charakteru Nowego Peugeot 308 GTi z silnikiem 1.6 THP 270 KM, który od dwóch tygodni jest w polskiej ofercie producenta. Po raz pierwszy publicznie radykalny styl malowania i nowy znak rozpoznawczy sportowych modeli Peugeot będzie można podziwiać podczas Międzynarodowych targów Poznańskich od 31. marca na standzie Peugeot.
PEUGEOT
PEUGEOT, działający w niemal 160 krajach i dysponujący siecią ponad 10 tys. punktów obsługi klienta, łączy na całym świecie wysokie wymagania techniczne, klasę i emocje. W roku 2014 łączna światowa sprzedaż Marki wyniosła 1,635 miliarda samochodów. PEUGEOT umocnił swoją pozycję w Europie i Chinach, i kontynuował dynamiczny proces stałego wzbogacania wyposażenia swojej gamy modeli. Dzięki całkowicie odnowionej ofercie modeli o numerach kończących się na „8” PEUGEOT dysponuje najmłodszą gamą samochodów w swojej historii. Wysoki poziom jakości produktów i usług, wyrafinowany design, starannie dopracowane detale i unikalne doznania za kierownicą sprawiają, że jazda każdym PEUGEOT jest źródłem wyjątkowych emocji. Te atuty są najważniejszymi wartościami marki już od 125 lat, w ciągu których PEUGEOT sprzedał ponad 60 milionów samochodów.
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze