Maj był najsłabszym miesiącem pod względem sprzedaży nowych samochodów w bieżącym roku, ale nie była to jakaś wielka słabość ;-) Zarejestrowano nad Wisłą 31.367 nowych samochodów, czyli blisko 18,74% całej tegorocznej ilości. Przypomnijmy mniej biegłym w matematyce, że średnia z pięciu miesięcy, to 20%, a więc spadek nie był jakiś ogromny.
Jak na tle rynku wypadły samochody francuskie?
Najlepiej radzi sobie Renault. Dla marki sygnowanej rombem, czy też – jak chcą Francuzi – diamentem, był to z kolei najlepszy miesiąc bieżącego roku, jak dotychczas. 2.251 nowych aut, to o 167 samochodów więcej, niż w kwietniu. Dzięki takiemu wynikowi po pięciu miesiącach marka Renault przekroczyła poziom 10.000 nowo zarejestrowanych samochodów, dokładnie mając ich 10.045. Oznacza to, że po pięciu miesiącach do Renault należy 6,00% polskiego rynku, a biorąc pod uwagę jedynie wyniki z maja – jest to 7,18%. Zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i narastająco od początku roku, Renault zajmuje szóste miejsce pod względem popularności na polskim rynku.
Niezmiennie najpopularniejszym modelem w gamie Renault w Polsce jest Clio – w maju zarejestrowano 594 egzemplarze (drugi miesięczny wynik w tym roku), a łącznie przez pięć miesięcy – 2.878. Kolejne miejsca zajmują Master (430 i 2.178 od początku roku), Megane (407; 1.713), Captur (218; 957), Trafic (189 – najlepszy miesięczny wynik w tym roku; 647), Kangoo (91 – najlepszy miesięczny wynik w tym roku; 361), Fluence (85, tyle samo, co w styczniu; 341), Scenic (75; 375), Espace (50; 58), Laguna (25; 119), Kadjar (14; 25) i Koleos (7; 44). Do tego w statystykach występuje Maxity – po jednym zarejestrowanym w styczniu i lutym.
Dziewiątą najpopularniejszą marką samochodową jest Peugeot, choć jeśli weźmiemy pod uwagę jedynie majową liczbę rejestracji, to spada on na miejsce dziesiąte. Piąty miesiąc bieżącego roku zaowocował 1.152 rejestracjami (6.493 od początku roku), co przekłada się na 3,67% udziału rynkowego w maju i 3,88% za wyniki skumulowane od stycznia do maja włącznie. Niestety w stosunku do wyników kwietniowych maj okazał się miesiącem słabszym o 138 samochodów.
Niezmiennie najchętniej wybieranym modelem Peugeota w Polsce jest kombivan Partner, dla którego maj był drugim najlepszym miesiącem od początku roku. Zarejestrowano 297 egzemplarzy tego aut (1.373 od początku roku). Kolejne miejsca zajmują Boxer (206; 1.056), 208 (128; 1.000), 308 (119; 703), 508 (110; 689), 2008 (99; 553), 3008 (62; 386), 301 (61; 467), Expert (36; 109), 5008 (22; 121), RCZ (9; 28) i Bipper (3; 8).
Do pierwszej dziesiątki w ujęciu całorocznym wbiła się też Dacia. Wprawdzie w maju zajmuje pozycję o oczko niższą, ale spójrzmy prawdzie w oczy – rumuńska marka należąca do Grupy Renault osiągnęła w krótkim czasie spektakularny sukces, tym bardziej, że przez prasę motoryzacyjną nie była rozpieszczana, oj, nie była… W maju 2015 roku zarejestrowano nad Wisłą 1.112 nowe Dacie i był to najsłabszy tegoroczny miesiąc tej marki, acz spadek względem kwietnia wyniósł jedynie 56 samochodów. Od początku roku na polskie drogi wyjechało 6.339 nowych Dacii. W efekcie w maju marka wykroiła dla siebie 3,55%, a od początku roku 3,79% polskiego rynku.
Na pozycji lidera zmian nie ma – króluje tam Duster z wynikiem 411 egzemplarzy zarejestrowanych w maju i 2.592 od początku roku. Kolejne miejsca zajmują Dokker (293 – drugi wynik w tym roku; 1.410 w ciągu pięciu miesięcy), Sandero (168; 999), Logan (151; 805) oraz kompaktowy, ale przestronny minivan Lodgy (89; 533).
Poza pierwszą dziesiątką (na razie – myślę, że nowa strategia przyniesie efekty już wkrótce) jest Citroën. Maj i tutaj był najsłabszym tegorocznym miesiącem, bowiem zarejestrowano w Polsce tylko 832 nowe samochody z szewronami (czternaste miejsce pod względem popularności zarówno w maju). Od początku roku było ich 4.857 (również czternaste miejsce w rankingu), co przekłada się na udziały rynkowe odpowiednio 2,65% i 2,90%.
Wciąż jedynym samochodem Citroëna, który w tym roku przekroczył barierę 1.000 egzemplarzy jest Berlingo. W maju zarejestrowano 240 egzemplarzy tego kombivana, a od początku roku jest to już 1.262 sztuki. Na kolejnych miejscach sklasyfikowano Jumpera (122; 575), C4 Picasso (101; 612), C4 Cactusa (81; 464), C-Elysee (76; 343), C3 (54; 293), C3 Picasso (37; 250), C5 (37; 199), C4 (28; 228), Nemo (14; 136), Jumpy (15; 55), DS4 (12; 112), DS5 (6; 75), C4 Aircrossa (4; 89), DS3 (4; 86) i C1 (1; 77). W statystykach znajduje się też zarejestrowany w marcu jeden egzemplarz C8.
na podstawie danych CarMarket
KG
Najnowsze komentarze