„Auto Świat” przy swoim logo pisze, że jest „całkiem nowy”, ale ja tak nie uważam – znowu dominuje na jego okładce samochód niemiecki, a francuskie, choć się pojawiły, to na naprawdę maleńkich zdjęciach i trudno uznać, że zmieniło się cokolwiek poza szatą graficzną pisma, i to raczej w środku. Co więcej – na pierwszy rzut oka tygodnik sprawia wrażenie mniej przejrzystego, ale to z pewnością głównie kwestia przyzwyczajenia.
„Auto Świat” nr 35 (985) z 25.VIII.2014
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C-Elysee, C4 Picasso, Xsara Picasso, 5008, Clio, Espace, Megane, Scenic, Duster, Logan, Sandero, sportowe
Bolid Red Bull Racing z silnikiem Renault pojawił się na zdjęciu opublikowanym na stronie 11.
Na prawdziwy materiał poświęcony samochodowi francuskiemu natraficie dopiero w połowie numeru, w zasadzie na stronie inaugurującej drugą jego część (27.). To krótki test Renault Megane Coupe 1.2 TCe 130 Bose Editon. Takie auto oznacza wydatek rzędu 74.000 zł i ma naprawdę bogate wyposażenie. O stylu już nawet nie wspominam, bo to się u Francuzów dostaje gratis ;-)
Redaktor Kamiński co nieco sobie dworuje z tego auta, twierdząc, iż do tak wyglądającego samochodu silnik z takimi osiągami („setka” w 9,7 sekundy) nie przystoi. Ciekawe, czy to samo napisałby np. o Volkswagenie Scirocco (naprawdę piękne auto, jak na Volkswagena!) 1.4 TSI 122, który przyspiesza do setki dokładnie w takim samym czasie (przynajmniej wg internetowej strony producenta).
Na szczęście później Autor dodaje, że silnik Meganki i tak dostarcza sporo przyjemności z jazdy, bo równomiernie rozwija moc. Zaletą jest też niezbyt może miękkie, ale za to dobrze tłumiące nierówności drogi zawieszenie. Pochwalił też precyzję jazdy po krętych drogach, ale za to doszukał się pewnego braku bezpośredniości układu kierowniczego.
Samochód oceniono na cztery z pięciu możliwych do uzyskania gwiazdek.
Porady co do tego, kiedy warto myśleć o instalacji gazowej znajdziecie na stronach 28-31. Wspomniano tam też modele dostępne z fabrycznymi instalacjami LPG, w tym Citroëna C-Elysee oraz Dacie Duster, Logan MCV i Sandero.
Fragment Renault Clio można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 32.
W dziale Z drugiej ręki znajdziecie porady, jakiego vana/minivana kupić, jeśli dysponujecie określoną kwotą. W cenie do 10.000 zł polecają trzy modele, w tym dwa francuskie: Renault Scenic’a i Citroëna Xsarę Picasso. Jeśli macie dwa razy więcej, to możecie poszukać albo nowszego Scenic’a, albo Espace, choć piszą też o innych modelach. Gdy do dyspozycji jest 30.000 zł, to rozejrzyjcie się za Citroënem C4 Picasso, albo Espacem – w obu przypadkach sugerują wersje Grand. Klientom z budżetem rzędu 50.000 zł zaproponowano m.in. Peugeota 5008.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 35/2014
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze