Dacia Duster jest jedynym samochodem z grupy aut pozostających w kręgu naszych największych zainteresowań, jaki aktualny MOTOR pokazał na okładce aktualnego numeru. Może jednak w środku będzie jakoś lepiej? Sprawdźmy!
MOTOR nr 19 (3489) z 4.V.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C2, C3, C3 Aircross, 107, 206, 206+, 207, 307, Koleos, Duster, Grandland X
Pierwsza wzmianka o francuskiej motoryzacji pojawia się dopiero na stronie 8. MOTOR wspomniał tam, że Renault zmienia strategię w Chinach i będzie tam oferować wyłącznie samochody elektryczne.
Sprzedażna czerwono. Na stronach 8-9 MOTOR opublikował zestawienie marcowej sprzedaży nowych aut w Europie. Renault zajmuje miejsce ósme, Peugeot dziesiąte, Opel z Vauxhallem jedenaste, Dacia szesnaste, a Citroën siedemnaste. Spadki odnotowały wszystkie trzydzieści trzy marki. Ostatnie miejsce zajmuje Alpine. Pięć oczek wyżej sklasyfikowano markę DS Automobiles. W przypadku wyników skumulowanych za cały kwartał spadki dotknęły trzydzieści marek, trzy zanotowały wzrost. To Porsche, Lexus i właśnie DS Automobiles (+25,4%).
Citroëna C3 Aircross wspomniano w tekście poświęconym miejskiemu crossoverowi Toyoty (strony 10-11).
Wzmianka o marce Peugeot pojawiła się w teście Forda Kugi na stronach 12-17. Wśród rywali tego modelu wymieniono natomiast Opla Grandlanda X.
TANI W SERWISIE KOMPAKTOWY SUV
MOTOR postanowił sprawdzić ceny części zamiennych do kompaktowych SUV-ów. W tym gronie „naszych” reprezentują Dacia Duster oraz pierwsza generacja Renault Koleosa. Jak nietrudno się domyślić – koszyk wybranych przez MOTOR części okazał się najtańszy zarówno w przypadku benzyniaków, jak i diesli. Od dawna twierdzimy, że nie tylko zakup Dacii, ale także ich serwisowanie nie drenuje kieszeni właściciela. Pod uwagę wzięto Dustera z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 105 KM oraz ze 110-konnym dieslem. Ale w przypadku Koleosa z 2-litrowym 150-konnym dieslem będzie już wyraźnie drożej. To poziom zbliżony do wartości uzyskanych przez BMW X1, Audi Q3, czy aut japońskich. Ale już Koleos z 170-konnym benzyniakiem nie powinien Was zrujnować. Szczegółów szukajcie na stronach 26-29.
DIESEL O NIEWIELKIEJ POJEMNOŚCI SKOKOWEJ?
Czasy mamy kryzysowe, więc są ludzie, którzy chcą oszczędzać na przejazdach. Czy dobrym rozwiązaniem jest mały diesel? Cóż – to kwestia dyskusyjna. Bo taki silnik może wymagać bardziej kosztownej obsługi serwisowej od małego benzyniaka. Olej napędowy jest z reguły nieco droższy od benzyny, ale auto potrzebuje go mniej. MOTOR przejrzał rynek aut używanych (strony 36-41) i wskazał trochę propozycji, także francuskich. To silniki 1.4 HDi spotykane m.in. w Citroënach C1, C2, C3, czy Peugeotach 107, 207, 206, 206+ a nawet w kompaktowym 307. Były też spotykane w Fordach i Mazdach.
Ponieważ opisano silniki o pojemności skokowej 1.0-1.4, więc w zestawieniu nie znalazło się żadne auto z Grupy Renault.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze