Peugeot 4007 to SUV, ktĂłrym moĆŒna przemieszczaÄ siÄ zarĂłwno w mieĆcie jak i w terenie. Bardzo ciekawa propozycja.Â
DziÄki poĆÄ czeniu atutĂłw tych dwĂłch producentĂłw samochodĂłw, âterenĂłwkaâ Peugeota charakteryzuje siÄ innowacyjnym, zintegrowanym ukĆadem przeniesienia napÄdu sterowanym elektronicznie, mocnym silnikiem diesla 2.2 HDi FAP najnowszej generacji, wysokim poziomem przyczepnoĆci do drogi, znamiennym dla sedanĂłw Marki, nie pomijajÄ c dynamicznego i starannie wyposaĆŒonego wnÄtrza.
4007-ka to bogato wyposaĆŒony samochĂłd o kocich ksztaĆtach, ktĂłry bez wzglÄdu na obrany kierunek zapewnia codzienne przygody i to przy ogromnym poszanowaniu walorĂłw Ćrodowiska naturalnego.
Amatorzy pojazdĂłw kategorii SUV bÄdÄ zachwyceni 4007-kÄ , ktĂłra speĆnia ich gĆĂłwne oczekiwania poprzez wyrĂłĆŒniajÄ cy siÄ i dostojny wyglÄ d, wysokÄ i bezpiecznÄ pozycjÄ za kierownicÄ â jest to samochĂłd dajÄ cy wraĆŒenie siĆy oraz ĆÄ czÄ cy dobrÄ przyczepnoĆÄ do drogi z komfortem.
WiÄkszoĆÄ klientĂłw wykorzystujÄ cych SUV-a do codziennej jazdy bÄdzie zadowolona z energicznego silnika, przyjemnego prowadzenia oraz parametrĂłw Ćrodowiskowych.
4007: oczywiĆcie Peugeot
4007-ka, jako nowa koncepcja uzupeĆniajÄ
ca istniejÄ
cÄ
gamÄ, po 1007-ce posiada emblematowe oznaczenie Peugeota:
4 – oznacza przynaleĆŒnoĆÄ do Ćredniej gamy wyĆŒszej Peugeot.
00 – uĆŒyte po raz pierwszy przy 1007-ce podwĂłjne zero wyraĆșnie okreĆla oryginalny i wyrĂłĆŒniajÄ
cy siÄ samochĂłd w uzupeĆnieniu klasycznej gamy.
7 – precyzuje czas powstania na Ćonie obecnej gamy.
Styl
Peugeot 4007 bezsprzecznie podkreĆla swojÄ
przynaleĆŒnoĆÄ do Marki poprzez rasowy i koci styl.
PrzĂłd pojazdu, zaprojektowany przez Centrum Stylu Peugeot, podkreĆla sportowy charakter i siĆÄ samochodu. 4007-ka wyposaĆŒona w okazaĆÄ
kratÄ wlotu powietrza, harmonizujÄ
cÄ
z obecnym stylem samochodĂłw Marki, wyraĆŒa gotowoĆÄ do podboju swoich ulubionych terenĂłw â drĂłg oraz ĆcieĆŒek.
Dynamiczny aspekt pojazdu podkreĆla przedni pas nadwozia, ktĂłry zawiera reflektory przeciwmgielne oraz chromowane wykoĆczenia wlotĂłw powietrza. Sportowy charakter odzwierciedla elegancjÄ i wyrafinowany styl Marki.
Reflektory z gĆadkiego szkĆa, w ksztaĆcie migdaĆĂłw, nachodzÄ
na znacznych rozmiarĂłw bĆotniki, tworzÄ
c ĆÄ
cznik pomiÄdzy bĆotnikami a profilowanÄ
pokrywÄ
silnika, ktĂłra nadaje 4007-ce dostojnego i silnego aspektu. DuĆŒy znak Peugeot, umieszczony na szczycie pokrywy silnika podkreĆlony jest przez otaczajÄ
ce go ĆŒebra wlotu powietrza.
BĆotniki samochodu o wyraĆșnie zarysowanych ksztaĆtach, ĆwiadczÄ o jego mocy. Szerokie nadkola, aluminiowe felgi oraz podwyĆŒszony przeĆwit wyraĆŒajÄ potencjaĆ dynamiczny 4007-ki bez wzglÄdu na obranÄ drogÄ.
WysmukĆy profil 4007-ki nadaje jej sportowego wyglÄ du, zwĆaszcza poprzez aerodynamicznÄ liniÄ dachu. Chromowane listwy wokĂłĆ szyb oraz dodatkowe osĆony w dolnej czÄĆci nadwozia nadajÄ pojazdowi aspektu âz gĂłrnej pĂłĆkiâ.
Styl tylnej czÄĆci pojazdu podkreĆlajÄ przeĆșroczyste, rubinowe ĆwiatĆa o ekskluzywnym ksztaĆcie. Umieszczone pod tylnÄ szybÄ , otaczajÄ one czÄĆÄ wykonanÄ ze szczotkowanego aluminium o oryginalnym ksztaĆcie, na ktĂłrej znajduje siÄ chromowany lew, bÄdÄ cy symbolem Marki.
Linia bagaĆŒnika dzieli tylne ĆwiatĆa na dwie czÄĆci i biegnie w dĂłĆ nadwozia wyznaczajÄ c dwustopniowy sposĂłb otwierania tylnych drzwi pojazdu â za pomocÄ dolnej unoszonej czÄĆci typu âhobbyâ oraz gĂłrnej oszklonej czÄĆci. Zarysowana w ten sposĂłb tylna osĆona wspĂłĆgra z silnym i eleganckim aspektem 4007-ki.
Sportowy i wyrafinowany charakter 4007-ki odnajdujemy rĂłwnieĆŒ w dopracowanym wnÄtrzu.
Czarna deska rozdzielcza, pokryta warstwÄ soft, przywoĆuje na myĆl zarazem prosty i dynamiczny styl. OkrÄ gĆe i gĆÄboko osadzone zegary zestawu wskaĆșnikĂłw oraz ich wskazĂłwki nawiÄ zujÄ do Ćwiata motoryzacji. Umieszczone miÄdzy dwoma zegarami kontrolki awaryjne oraz wielofunkcyjny ekran wyĆwietlajÄ wszystkie niezbÄdne podczas jazdy informacje z wykorzystaniem minimalnej przestrzeni.
Pazur Peugeot odcisnÄ Ć swoje piÄtno rĂłwnieĆŒ w harmonijnym wnÄtrzu pojazdu, wykoĆczonym w czarnym kolorze, zwĆaszcza na poziomie siedzeĆ i poszycia drzwi. Gramatura deski rozdzielczej jest identyczna jak w przypadku gĂłrnego obicia, a emblematy wykonane z materiaĆu, dobrane do obicia siedzeĆ, zostaĆy umieszczone nad podĆokietnikami w drzwiach.
Obite trzema rodzajami materiaĆĂłw siedzenia, o doskonaĆym wykoĆczeniu przywoĆujÄ na myĆl sportowy styl. Podobnie, jak siedzenia pokryte skĂłrÄ , ktĂłrych szwy dodajÄ nutki ekskluzywnoĆci.
Wymiar przyjemnoĆci
SUV Peugeot o dĆugoĆci 4,64 m oraz szerokoĆci 1,80 m wyrĂłĆŒnia siÄ wysokoĆciÄ (1,67 m), ale przede wszystkim przeĆwitem (176 mm), co umoĆŒliwia mu jazdÄ po nieutwardzonych traktach.
PiÄciodrzwiowa 4007-ka zachwyca rodziny swoimi wymiarami oraz strukturÄ umoĆŒliwiajÄ cÄ przewĂłz maksymalnie siedmiu osĂłb. Ponadto moduĆowy bagaĆŒnik moĆŒe mieÄ pojemnoĆÄ aĆŒ do 510 dm3 pod pĂłĆkÄ (norma VDA) przy konfiguracji piÄciu miejsc, a nawet w wyjÄ tkowych przypadkach 1.686 dm3 przy dwĂłch miejscach siedzÄ cych.
DziÄki przesuwanej dolnej czÄĆci bagaĆŒnika, ktĂłra moĆŒe utrzymaÄ Ćadunek o wadze 200 kg, prĂłg przestrzeni bagaĆŒowej jest usytuowany zaledwie 600 mm nad ziemiÄ .
Wzorcowa konstrukcja
4007-ka jest owocem wspĂłĆpracy pomiÄdzy PSA Peugeot CitroĂ«n i Mitsubishi Motors Corporation.
Stalowa konstrukcja noĆna zostaĆa wykonana przez Mitsubishi Motors Corporation. Ten typ konstrukcji przeszedĆ testy w zakresie bezpieczeĆstwa oraz wĆaĆciwoĆci terenowych i stanowi podstawÄ wiÄkszoĆci nowych SUV-Ăłw na rynku.
DuĆŒo pracy poĆwiÄcono na uzyskanie sztywnej w zakresie wĆaĆciwoĆci jezdnych, a zarazem elastycznej w niektĂłrych miejscach konstrukcji, ktĂłra pochĆonie siĆÄ uderzenia i zapewni bezpieczeĆstwo pasaĆŒerom. Ponad 20% konstrukcji zostaĆo wykonane ze stali o duĆŒej wytrzymaĆoĆci.
PodĆuĆŒnice ramy o oĆmiokÄ
tnym przekroju rĂłwnieĆŒ przyczyniajÄ
siÄ do rozĆoĆŒenia siĆy uderzenia. Zatem, podczas zderzenia czoĆowego, podĆuĆŒnica przejmie siĆÄ uderzenia, ktĂłra nie rozĆoĆŒy siÄ na tyĆ, minimalizujÄ
c w ten sposĂłb koszty naprawy.
Konstrukcja oparta na trzech âwspornikachâ, ĆÄ czÄ ca tylnÄ czÄĆÄ przedniej podĆuĆŒnicy z centralnÄ czÄĆciÄ deski rozdzielczej pozwala na rozĆoĆŒenie siĆy wywoĆanej zderzeniem czoĆowym w trzech kierunkach.
Wzmocnienia drzwi chroniÄ pasaĆŒerĂłw w przypadku zderzenia bocznego, podobnie jak pochĆaniacze siĆy uderzenia (paddings) rozmieszczone na poziomie drzwi.
PoniewaĆŒ samochĂłd ma napÄd na cztery koĆa i oczywiĆcie jest wyĆŒszy niĆŒ inne tradycyjne pojazdy, jego konstrukcja byĆa badana dla zapewnienia ârĂłwnowagi uderzeniaâ w przypadku kolizji z innymi pojazdami. IstotnÄ uwagÄ poĆwiÄcono na skutecznÄ ochronÄ uĆŒytkownikĂłw 4007-ki przy zmniejszeniu ryzyka obraĆŒeĆ dla pasaĆŒerĂłw innych samochodĂłw.
Silnik zostaĆ wyposaĆŒony w ukĆad napÄdowy zamontowany poprzecznie. Linia podĆuĆŒnic sĆuĆŒÄ cych jako podpora czÄĆci mechanicznych jest wzmocniona poprzez ĆrodkowÄ podĆuĆŒnicÄ pod silnikiem. PodkĆadki hydrauliczne zwiÄ zane z zestawem sworzni umoĆŒliwiajÄ redukcjÄ wibracji silnika.
Aluminiowy dach, wykonany przy uĆŒyciu najnowszych rozwiÄ zaĆ technicznych sprawia, ĆŒe gĂłrna czÄĆÄ samochodu jest lĆŒejsza o 5 kg, a jego Ćrodek ciÄĆŒkoĆci jest obniĆŒony o 4 mm.
UkĆad elektryczny typu âfull CANâ jest taki sam, jak zastosowany w licznych pojazdach gamy Peugeot.
Dla zachowania przeĆwitu i korzystania z wystarczajÄ cego zasiÄgu, zbiornik paliwa o pojemnoĆci 60 litrĂłw zostaĆ sprytnie podzielony na dwie czÄĆci, umieszczone po obu stronach przekĆadni i poĆÄ czone pompÄ transportowÄ , co pozwala na wykorzystanie caĆego dostÄpnego paliwa.
Zawieszenie
Konstrukcja samochodu charakteryzuje siÄ ukĆadem zawieszenia najnowszej generacji, charakterystycznym dla SUV-Ăłw oraz przystosowanym do wykorzystywania samochodu zarĂłwno do jazdy po drodze, jak i do rozrywki.
4007-ka zostaĆa wyposaĆŒona w cztery koĆa o niezaleĆŒnym zawieszeniu.
Zawieszenie przednie charakteryzuje siÄ kolumnami typu pseudo Mc Pherson, poĆÄ czonymi z drÄ ĆŒkiem stabilizatora o Ćrednicy 22 mm.
Zawieszenie tylne wielowahaczowe, obejmuje belkÄ skrÄtnÄ z drÄ ĆŒkiem stabilizatora o Ćrednicy 20 mm.
UkĆady jezdne zostaĆy zaprojektowane przez Mitsubishi Motors Corporation i dostosowane do oczekiwaĆ klientĂłw europejskich, zwĆaszcza w zakresie tylnego zawieszenia.
Ich zastosowanie stanowiĆo przedmiot wspĂłlnej pracy obu grup. InĆŒynierowie Peugeot, jako eksperci w zakresie wĆaĆciwoĆci jezdnych pojazdu, chcÄ c jak najlepiej dostosowaÄ silnik 2.2 HDi 115 kW do nadwozia skupili swoje wysiĆki na czterech punktach: opony, hamowanie, ukĆad kierowniczy i podwozie.
SzczegĂłlnÄ pracÄ wykonano we wspĂłĆpracy z producentami opon, aby zaoferowaÄ 18-calowÄ felgÄ (225/55 R18) dostosowanÄ do drogi (typ âsummerâ opony letnie). Aby umoĆŒliwiÄ wykorzystanie samochodu w czasie wolnym opracowano 16-calowÄ felgÄ (215/70 R16) o cechach charakterystycznych âmud and snowâ (bĆoto i Ćnieg,), ktĂłra poprawia zdolnoĆÄ jezdnÄ w warunkach zĆej przyczepnoĆci.
W zakresie hamowania oraz w celu uzyskania lepszej skutecznoĆci ukĆadu hamulcowego, moĆŒliwoĆci regulowania siĆy oraz jego wydajnoĆci, Peugeot zdecydowaĆ siÄ zamontowaÄ na przednich tarczach wentylowanych dwutĆokowe zaciski. MajÄ
one ĆrednicÄ 294 mm i szerokoĆÄ 24 mm.
Tylne tarcze majÄ
ĆrednicÄ 302 mm.
Pojazd zostaĆ wyposaĆŒony w hydrauliczny ukĆad kierowniczy sprzÄĆŒony z pompÄ o zmiennej sile wspomagania, w zaleĆŒnoĆci od prÄdkoĆci obrotowej silnika. Jego parametry uzgodniono wraz z koncepcjÄ opon, w celu wywoĆania oczekiwanego od samochodu Marki wraĆŒenia. Jego liniowoĆÄ, dokĆadnoĆÄ oraz wywaĆŒenie sprawiajÄ , ĆŒe Ćatwo siÄ do niego przyzwyczaiÄ, a jego prowadzenie jest prawdziwÄ przyjemnoĆciÄ .
Wreszcie dla uzyskania stabilnoĆci nadwozia wykorzystano wiedzÄ Peugeot, co w przypadku 4007-ki daje wraĆŒenie prowadzenia podobne do hatchbacka, przy zachowaniu wysokiego poziomu komfortu i wielofunkcyjnoĆci samochodu.
Resory oraz amortyzatory tylnego zawieszenia zostaĆy rozmieszczone w inny sposĂłb â amortyzatory sÄ teraz oddzielone.
UkĆad przeniesienia napÄdu sterowany elektronicznie
4007-ka zostaĆa wyposaĆŒona w innowacyjnÄ
przekĆadniÄ 4×4 âon demandâ.
Sterowana elektronicznie, z mokrym sprzÄgĆem, umieszczonym powyĆŒej tylnego mostu napÄdowego, rozdziela moment obrotowy pomiÄdzy przednie i tylne osie, w celu zapewnienia optymalnej zdolnoĆci jezdnej. Technologia ta zostaĆa opracowana przez Mitsubishi Motors Corporation, znanego specjalistÄ w dziedzinie zintegrowanych przekĆadni.
PrzekĆadnia funkcjonuje w nastÄpujÄ
cy sposĂłb: skrzynka rozdzielcza umieszczona przy wylocie skrzyni biegĂłw, przesyĆa za pomocÄ
wzdĆuĆŒnego waĆu napÄdowego moment obrotowy do zawieszenia tylnego. Kalkulator wykorzystuje w czasie rzeczywistym parametry otrzymane z innych kalkulatorĂłw pojazdu, takich jak moduĆ ASC/ABS, kalkulator silnika oraz dane z zegarĂłw na desce rozdzielczej. PrÄdkoĆÄ pojazdu, kÄ
t skrÄtu koĆa kierownicy, rĂłĆŒnica prÄdkoĆci obrotu kĂłĆ przednich i tylnych oraz poziom przyĆpieszenia sÄ
brane pod uwagÄ w celu okreĆlenia wartoĆci momentu obrotowego, ktĂłry naleĆŒy przesĆaÄ do zawieszenia tylnego.
W zaleĆŒnoĆci od tych danych oraz obranej przez kierowcÄ strategii jazdy kalkulator uruchomi elektronicznie tylne mokre sprzÄgĆo z wiÄkszÄ
lub mniejszÄ
intensywnoĆciÄ
.
Wytworzone pole magnetyczne o zmiennej sile uruchamia sprzÄgĆo tylnej przekĆadni, umoĆŒliwiajÄ
c w ten sposĂłb dokĆadne przekazanie momentu obrotowego na tylne koĆa.
Elektryczny ukĆad sterowania wspĂłĆpracuje stale z innymi kalkulatorami i rĂłwnieĆŒ przesyĆa najwaĆŒniejsze informacje do innych systemĂłw pokĆadowych. OtrzymujÄ c informacjÄ o zastosowanym momencie obrotowym na tylnym zawieszeniu, system kontroli stabilnoĆci jazdy (ACS) dostosuje w czasie rzeczywistym regulacjÄ kĂłĆ przednich i tylnych, zwiÄkszajÄ c w ten sposĂłb ich wydajnoĆÄ.
Ponadto, ten elektryczny ukĆad sterowania, jest o tyle korzystny, ĆŒe nie wymaga przeprowadzania ĆŒadnych czynnoĆci obsĆugowych.
Zintegrowany ukĆad napÄdu na ĆŒÄ danie
Kierowca moĆŒe wybraÄ za pomocÄ
dĆșwigni, ktĂłra znajduje siÄ pomiÄdzy dwoma przednimi siedzeniami, trzy tryby napÄdu:
NapÄd na przednie koĆa (2WD)
Tryb ten jest przeznaczony na asfaltowe nawierzchnie, gdy kierowca nie obawia siÄ utraty przyczepnoĆci (sucha droga). Pojazd funkcjonuje z napÄdem na przednie koĆa, co umoĆŒliwia mniejsze zuĆŒycie paliwa.
NapÄd na cztery koĆa (4WD)
Odpowiada normalnemu i bieĆŒÄ
cemu wykorzystaniu pojazdu, rozĆoĆŒenie momentu obrotowego na tylne i przednie zawieszenie jest sterowane za pomocÄ
komputera. Zapewnia to optymalne trzymanie siÄ drogi bez wzglÄdu na warunki przyczepnoĆci. W tym wypadku wiÄkszÄ
wagÄ przypisuje siÄ przednim koĆom, gdyĆŒ przy stabilnej prÄdkoĆci (80 km/h) na suchej nawierzchni 85% zdolnoĆci jezdnej zapewnia przednie zawieszenie. Tylne koĆa bÄdÄ
bardziej doceniane w przypadku gwaĆtownego hamowania lub Ćliskiej nawierzchni.
NapÄd na cztery koĆa z wĆÄ
czonym reduktorem (Lock)
Coraz czÄĆciej wykorzystywany w warunkach ograniczonej przyczepnoĆci napÄd na cztery koĆa charakteryzuje siÄ znacznym rozĆoĆŒeniem momentu obrotowego na tylne koĆa w porĂłwnaniu do trybu 4WD. WystÄpuje to zwĆaszcza przy maĆej prÄdkoĆci, gdzie 50% dodatkowego momentu obrotowego zostaje rozdzielone na tyĆ w stosunku do trybu automatycznego 4WD.
Silniki
4007-ka wejdzie na rynek z silnikiem diesla 2.2 HDi najnowszej generacji, bÄdÄ cym owocem czwartej fazy wspĂłĆpracy pomiÄdzy grupÄ PSA Peugeot CitroĂ«n, a Ford Motor Company. DoĆÄ czy on do wspĂłlnej i z sukcesem rozwijanej gamy HDi od momentu podpisania umowy o wspĂłĆpracy w 1998 roku.
Ten 4-cylindrowy silnik, o pojemnoĆci skokowej 2178 cm3, osiÄ
ga maksymalnÄ
moc 115 kW przy 4.000 obr./min., zatem okoĆo 156 KM CEE, przy maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm przy 2.000 obr./min.
Jest to ewolucja silnika 2.2 HDi 125 kW z podwĂłjnÄ
sekwencyjnÄ
turbosprÄĆŒarkÄ
, ktĂłry pojawiĆ siÄ niedawno w modelach 407 i 607. WyposaĆŒony w turbosprÄĆŒarkÄ Honeywell Turbo Technology o Ćrednicy 52 mm bÄdzie on napÄdzaĆ 4007-kÄ.
Przypomnijmy, ĆŒe silniki 2.2 HDi wpisujÄ siÄ w politykÄ âdownsizingâ oraz wysokich parametrĂłw Ćrodowiskowych. Celem jest uzyskanie dynamiki i przyjemnoĆci prowadzenia pojazdu, na poziomie charakterystycznym dla pojazdĂłw z silnikami o wiÄkszej pojemnoĆci skokowej, przy jednoczesnym zachowaniu optymalnych poziomĂłw zuĆŒycia paliwa oraz emisji CO2.
Ambitne wyzwanie zakoĆczyĆo siÄ sukcesem dziÄki zastosowanym w tych silnikach rozwiÄ zaniom technologicznym.
Komora spalania ECCS
Silniki 2.2 HDi zostaĆy wyposaĆŒone w caĆkiem nowÄ komorÄ spalania. W stosunku do poprzedniej generacji, charakteryzuje siÄ ona zredukowanym stopniem sprÄĆŒania (16,6 w stosunku do wczeĆniejszych 18) oraz wiÄkszÄ ĆrednicÄ (25%), ktĂłra przyczynia siÄ do ograniczenia proporcji paliwa w kontakcie ze Ćciankami, co zmniejsza iloĆÄ nieprzepalonego paliwa. Efekt ten otrzymano za pomocÄ specjalnie skonstruowanego tĆoka (wykonanego z aluminium o duĆŒej wytrzymaĆoĆci mechanicznej i termicznej). Ćrednica ta umoĆŒliwia rĂłwnieĆŒ znaczne zmniejszenie krÄ ĆŒenia powietrza w komorze spalania (SWIRL), co ogranicza straty ciepĆa na Ćciankach. Ta 115 kW wersja jest ponadto wyposaĆŒona w rozdzielacz wlotu o zmiennym SWIRL, co umoĆŒliwia polepszenie tych parametrĂłw.
Zmiany te wpĆywajÄ na mieszankÄ powietrza z paliwem, co poprawia znacznie wydajnoĆÄ silnika oraz przyczynia siÄ do bardziej cichego spalania.
Common rail 3-ciej generacji o ciĆnieniu 1.600 barĂłw
System spalania ECCS jest powiÄ
zany z systemem wtrysku typu common rail Bosha trzeciej generacji, ktĂłrego ciĆnienie osiÄ
ga 1.600 barĂłw (1.350 w przypadku pierwszej generacji).
To zwiÄkszone ciĆnienie wtrysku powiÄ
zane z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, z gĆowicÄ
o 7 otworach 135 ÎŒm, umoĆŒliwia zwiÄkszenie liczby wtryskĂłw (aĆŒ do 6 na cykl). WiÄ
ĆŒe siÄ to z duĆŒÄ
dokĆadnoĆciÄ
rozpylania oleju napÄdowego. Spalanie jest wĂłwczas bardziej zĆoĆŒone i jednolite z zastosowaniem zoptymalizowanej mieszanki powietrza i oleju napÄdowego, co ogranicza szkodliwe emisje u ĆșrĂłdĆa.
Ćrodowisko naturalne
Nowe silniki 2.2 HDi powinny sĆuĆŒyÄ jako przykĆad w zakresie poszanowania Ćrodowiska naturalnego.
PowiÄ
zanie komory spalania ECCS z ciĆnieniem 1.600 barĂłw w wersji 115 kW umoĆŒliwia redukcjÄ emisji rzÄdu 30% w stosunku do poprzedniej generacji.
Silnik jest zatem zgodny z nowymi normami emisji spalin tzn. Euro IV.
Jest on oczywiĆcie powiÄ
zany z technologiÄ
FAP grupy w jej ostatniej generacji z dodatkowym filtrem.
KompaktowoĆÄ
W porĂłwnaniu do wczeĆniejszej generacji wysokoĆÄ bezwzglÄdna silnika jest mniejsza o 4 cm. Znaczna zwartoĆÄ silnika umoĆŒliwia najwiÄkszÄ prostotÄ adaptacji oraz poprawÄ ochrony uĆŒytkownikĂłw (zwĆaszcza pieszych).
Akustyka i wibracje
Opatentowany blok silnika o podwĂłjnych Ćciankach, wykonany bezpoĆrednio w zakĆadzie odlewniczym, umoĆŒliwia poprawÄ parametrĂłw akustycznych silnika o 3dB (co ma znaczenie dla klientĂłw w zakresie percepcji dĆșwiÄkĂłw).
Dwa waĆki wyrĂłwnowaĆŒajÄ
ce, obracajÄ
ce siÄ w przeciwnych kierunkach, zapewniajÄ
duĆŒÄ
wytrzymaĆoĆÄ na wibracje.
WĆaĆciwoĆci tĆumiÄ
ce poduszek silnika oraz zoptymalizowane podwĂłjne koĆo zamachowe umoĆŒliwiajÄ
filtrowanie wibracji.
Przepustnica o bardzo krĂłtkim czasie reakcji, w ukĆadzie dolotowym, wĆÄ
cza siÄ w chwili zatrzymania pojazdu, w celu unikniÄcia wibracji silnika w tej fazie jego pracy.
CzynnoĆci obsĆugowe
DwuczÄĆciowy zbiornik oleju o duĆŒej pojemnoĆci pozwala na wymianÄ oleju co 20.000 km.
RĂłwnieĆŒ paski rozrzÄ
du i osprzÄtu zostaĆy tak zaprojektowane, aby uniknÄ
Ä koniecznoĆci ich wymiany podczas caĆego okresu eksploatacji pojazdu.
Oferta
Dla osiÄ
gniÄcia przyjemnoĆci z jazdy i jak najlepszego wykorzystania maksymalnego momentu obrotowego 380 Nm dostÄpnego juĆŒ na najniĆŒszym biegu (2.000 obr./min.), silnik ten, o wysokim momencie obrotowym zostaĆ zestawiony z rÄcznÄ
skrzyniÄ
biegĂłw z szeĆcioma przeĆoĆŒeniami âAisinâ.
W rezultacie, od 1.250 obr./min.) moment obrotowy wynosi 250 Nm, a przy
1.500 obr./min.) osiÄ
ga 300 Nm, czyli prawie 80 % maksymalnej wartoĆci. Zakres uĆŒytkowej mocy silnika jest waĆŒny, poniewaĆŒ przy 3.000 obr./min.) kierowca dysponuje wciÄ
ĆŒ 90% maksymalnego momentu obrotowego.
ZespĂłĆ ten charakteryzuje siÄ dynamicznymi parametrami, ktĂłre sÄ
zbliĆŒone do wynikĂłw osiÄ
ganych przez sedany z wyĆŒszego segmentu Ćredniego marki Peugeot:
– przyĆpieszenie od 0 do 100 km/h: 9,9 s
– przyĆpieszenie od 0 do 1000 m: 31,8 s
– przyĆpieszenie od 80 do 120 km/h na 5 biegu: 9,3 s
Te parametry drogowe pozwolÄ 4007-ce wyrĂłĆŒniaÄ siÄ na tle konkurencyjnych pojazdĂłw, do ktĂłrych naleĆŒÄ kompaktowe SUV-y.
UkĆad wydechowy tego silnika jest wyposaĆŒony w filtr czÄ steczek (FAP) najnowszej generacji. DziÄki jego elektronicznemu sterowaniu, zastosowaniu dodatku, ktĂłry umoĆŒliwia zmniejszenie temperatury spalania sadzy oraz âoĆmiokÄ tnemuâ ksztaĆtowi filtra czÄ stek, jego czynnoĆci obsĆugowe naleĆŒy wykonywaÄ co 180.000 km. Peugeot potwierdza w ten sposĂłb swojÄ pozycjÄ lidera w zakresie tej technologii.
BezpieczeĆstwo
OprĂłcz zintegrowanej przekĆadni i wytrzymaĆej konstrukcji, 4007-ka wykorzystuje najnowsze technologie w zakresie ochrony pasaĆŒerĂłw w przypadku zderzenia lub w zakresie omijania przeszkĂłd na drodze.
ASC (UkĆad stabilizacji toru jazdy – Active Stability Control) stanowi podstawowe wyposaĆŒenie 4007-ki. System ten poprawia stabilnoĆÄ pojazdu, sterujÄ c hamowaniem i kaĆŒdorazowo regulujÄ c moc dostarczanÄ do kaĆŒdego z kĂłĆ. UkĆad elektryczny pozwala utrzymaÄ pojazd na wybranym przez kierowcÄ torze jazdy, przy kontroli nadsterownoĆci i korygowaniu podsterownoĆci podczas skrÄtu kĂłĆ lub w warunkach zĆej przyczepnoĆci.
NaleĆŒy podkreĆliÄ, ĆŒe w stosunku do klasycznego hatchbacka, przekĆadnia 4WD, poĆÄ czona z ukĆadem ASC, pozwala rĂłwnoczeĆnie sterowaÄ momentem obrotowym przesyĆanym na tylne koĆa, co zwiÄksza skutecznoĆÄ systemu stabilizacji toru jazdy.
Do tego, oprĂłcz ABS doĆÄ cza rĂłwnieĆŒ system antypoĆlizgowy, ktĂłry kontroluje trakcjÄ i poprawia zdolnoĆci jezdne oraz zachowanie pojazdu w fazie przyĆpieszania, skrÄtu i jazdy po wzniesieniach.
W zakresie bezpieczeĆstwa pasywnego 4007-ka jest wyposaĆŒona w szeĆÄ poduszek powietrznych: dwie z przodu, dwie boczne i dwie poduszki kurtynowe.
Dwie przednie poduszki powietrzne napeĆniajÄ
siÄ w dwĂłch fazach w zaleĆŒnoĆci od siĆy uderzenia. Poduszka pasaĆŒera moĆŒe zostaÄ odĆÄ
czona za pomocÄ
kluczyka stacyjki poprzez wyĆÄ
cznik umieszczony w schowku, np. w przypadku zamontowania fotelika dzieciÄcego na przednim fotelu pasaĆŒera. Kontrolka na desce rozdzielczej przypomina pasaĆŒerom o wyĆÄ
czeniu tej poduszki.
Boczne poduszki powietrzne znajdujÄ
siÄ w oparciach przednich siedzeĆ. ChroniÄ
one klatkÄ piersiowÄ
oraz gĂłrnÄ
czÄĆÄ ciaĆa w przypadku zderzenia bocznego.
Poduszki powietrzne kurtynowe chroniÄ
gĆowy pasaĆŒerĂłw rzÄdĂłw 1 i 2 w przypadku zderzenia bocznego.
Dla bezpieczeĆstwa dzieci, 4007-ka oferuje punkty mocowania fotelika typu Isofix dla trzech miejsc w drugim rzÄdzie siedzeĆ. W przypadku odpiÄcia pasa bezpieczeĆstwa podczas jazdy, rozlega siÄ sygnaĆ dĆșwiÄkowy, ktĂłremu towarzyszy informacja w zestawie wskaĆșnikĂłw.
Wysoki poziom wykoĆczenia cechujÄ reflektory wyposaĆŒone w ĆŒarĂłwki ksenonowe, ktĂłre wytwarzajÄ ĆwiatĆo o dobrych parametrach. Wraz ze spryskiwaczami reflektorĂłw, wyposaĆŒenie to zapewnia wysoki poziom bezpieczeĆstwa, waĆŒny podczas jazdy po zmroku.
Ponadto, dziÄki wysokiej pozycji prowadzenia, charakterystycznej dla pojazdĂłw typu SUV, oraz szerokiemu polu widzenia, podczas jazdy kierowca bÄdzie czuĆ siÄ bezpiecznie. PasaĆŒerowie rĂłwnieĆŒ skorzystajÄ z tej podwyĆŒszonej pozycji i panoramicznego widoku na drogÄ, ktĂłry zapewnia duĆŒa powierzchnia przeszklona nadwozia 4007-ki.
ModuĆowoĆÄ i wielofunkcyjnoĆÄ
4007-ka moĆŒe pomieĆciÄ aĆŒ do siedmiu osĂłb, dziÄki trzeciemu rzÄdowi siedzeĆ, ktĂłre skĆadajÄ siÄ tworzÄ c podĆogÄ bagaĆŒnika. Te dwa sprytnie rozmieszczone dodatkowe siedzenia mogÄ zmieniaÄ pozycje przy uĆŒyciu trzech taĆm: jednej odblokowujÄ cej, drugiej rozkĆadajÄ cej, trzeciej ponownie skĆadajÄ cej fotele. PasaĆŒerowie, ktĂłrzy usiÄ dÄ na rozkĆadanej kanapie skorzystajÄ podobnie jak inni pasaĆŒerowie z zagĆĂłwkĂłw oraz pasĂłw bezpieczeĆstwa.
Siedzenia w drugim rzÄdzie sÄ podzielone w proporcji 40/60 i mogÄ przesuwaÄ siÄ na odlegĆoĆÄ 80 mm. DodatkowÄ funkcjÄ jest moĆŒliwoĆÄ automatycznego zĆoĆŒenia kanapy. Dwa przyciski umieszczone z prawej i z lewej strony bagaĆŒnika umoĆŒliwiajÄ elektryczne odblokowanie kanapy, ktĂłra automatycznie skĆada siÄ do pozycji portfelowej, za pomocÄ zestawu sprÄĆŒyn.
Istnieje rĂłwnieĆŒ moĆŒliwoĆÄ rÄcznego zĆoĆŒenia jednej czÄĆci kanapy, przy uĆŒyciu dwĂłch uchwytĂłw umiejscowionych po dwĂłch stronach siedzeĆ.
Te manewry majÄ na celu uĆatwienie dostÄpu do dwĂłch chowanych siedzeĆ lub udostÄpnienie dodatkowej powierzchni do zaĆadunku.
Tak moduĆowy bagaĆŒnik oferuje wyjÄ
tkowÄ
objÄtoĆÄ!
Przy caĆkowicie przesuniÄtym 2 rzÄdzie objÄtoĆÄ bagaĆŒnika wynosi 1.686 dm3 (normy VDA).
W bardzie konwencjonalnej konfiguracji, gdy drugi rzÄ
d znajduje siÄ na miejscu, objÄtoĆÄ bagaĆŒnika pod pĂłĆkÄ
wynosi 463 dm3. MoĆŒe ona osiÄ
gaÄ nawet 510 dm3, kiedy dziÄki prowadnicom kanapa jest maksymalnie wysuniÄta do przodu.
Gdy w samochodzie znajduje siÄ siedem osĂłb, pojemnoĆÄ bagaĆŒnika za siedzeniami 3 rzÄdu wynosi 184 dm3.
DwuczÄĆciowo otwierany bagaĆŒnik jest Ćatwy do zaĆadowania. Dolna uchylana czÄĆÄ drzwi bagaĆŒnika wytrzymuje obciÄ ĆŒenie do 200 kg. DziÄki pĆaskiej podĆodze i z powodu braku progu zaĆadowczego ciÄĆŒkie przedmioty poĆoĆŒone na tej czÄĆci mogÄ byÄ Ćatwo wsuniÄte do bagaĆŒnika.
Zapasowe koĆo znajduje siÄ pod nadwoziem dla zachowania wiÄkszej objÄtoĆci bagaĆŒnika. Manewr zmiany koĆa jest dziÄki temu uproszczony, zwĆaszcza gdy w bagaĆŒniku znajdujÄ siÄ bagaĆŒe.
Zdejmowana elastyczna siatka pozwala osĆoniÄ zawartoĆÄ bagaĆŒnika.
ModuĆowe i sprytnie zaprojektowane wnÄtrze 4007-ki umoĆŒliwia zatem wielofunkcyjne korzystanie z pojazdu.
Sprytnie rozmieszczone liczne schowki
DostÄpne w 4007-ce liczne schowki sÄ efektem troski o jak najlepsze zagospodarowanie wnÄtrza pojazdu.
W gĂłrnej i dolnej czÄĆci deski rozdzielczej znajdujÄ
siÄ dwa schowki. GĂłrny schowek moĆŒe byÄ zamykany na klucz, a wnÄtrze dolnego jest klimatyzowane.
MaĆy zamykany schowek zostaĆ umieszczony w gĂłrnej czÄĆci konsoli centralnej, a w niewielkim schowku przy dachu zmieĆci siÄ para okularĂłw. Za lampkÄ
sufitowÄ
znajduje siÄ wnÄka, w ktĂłrej moĆŒna schowaÄ kartÄ parkingowÄ
lub bilety umoĆŒliwiajÄ
ce wjazd na autostradÄ. Uchwyty na napoje zostaĆy zamontowane po stronie kierowcy oraz pomiÄdzy przednimi siedzeniami. Poszycie drzwi rĂłwnieĆŒ zostaĆy wyposaĆŒone w szeroki schowek, w ktĂłrym zmieĆci siÄ nawet 0,5-litrowa butelka.
Ćrodkowy podĆokietnik, z moĆŒliwoĆciÄ
regulacji wzdĆuĆŒnej 65 mm, jest podzielony na dwie czÄĆci. Dolna czÄĆÄ wyposaĆŒona w gniazdo zasilajÄ
ce 12 V, pomieĆci aĆŒ do 10 pĆyt CD, gĂłrna umoĆŒliwia natomiast przechowywanie âpod rÄkÄ
â maĆych przedmiotĂłw takich, jak np. telefon komĂłrkowy.
W Ćrodkowy podĆokietniku z tyĆu pojazdu rĂłwnieĆŒ znajdujÄ
siÄ dwa uchwyty na napoje.
Komfort na pokĆadzie
SzczegĂłlnÄ uwagÄ poĆwiÄcono komfortowi akustycznemu, zwĆaszcza pod wzglÄdem izolacji akustycznej silnika, co pozwoliĆo na zaproponowanie oferty charakterystycznej dla tej gamy pojazdĂłw i tego typu silnika.
PasaĆŒerowie 4007-ki korzystajÄ z automatycznej klimatyzacji, wyposaĆŒonej w filtr przeciwpyĆkowy oraz gwarantujÄ cej temperaturÄ wewnÄ trz kabiny pomiÄdzy 18, a 32°C.
WyposaĆŒenie multimedialne
Dla zapewnienia komfortu i przyjemnoĆci z jazdy, pojazd zostaĆ wyposaĆŒony w sprzÄt audio i telematykÄ najnowszej generacji.
W zaleĆŒnoĆci od wersji, w 4007-ce znajduje siÄ radioodtwarzacz CD/MP3 lub radioodtwarzacz mp3 ze zmieniarkÄ
na 6 pĆyt CD. We wszystkich samochodach znajduje siÄ szeĆÄ gĆoĆnikĂłw (4 o Ćrednicy 16 cm i 2 gĆoĆniki wysokotonowe), o ĆÄ
cznej mocy 140 W (35 W RMS).
W opcji istnieje moĆŒliwoĆÄ wyboru systemu hi-fi o wysokich parametrach âRockford Fosgateâ, o maksymalnej mocy 650 W. Dla uzyskania wiernego odtwarzania dĆșwiÄkĂłw, osiem gĆoĆnikĂłw zostaĆo rozmieszczonych w kabinie, a w bagaĆŒniku umieszczono gĆoĆnik basowy. Wraz z nim, pojazd jest wyposaĆŒony w materiaĆy tĆumiÄ ce, ktĂłre znajdujÄ siÄ w poszyciu drzwi i redukujÄ wibracje oraz wszystkie zakĆĂłcenia mogÄ ce negatywnie wpĆywaÄ na odbiĂłr dĆșwiÄkĂłw.
W opcji znajduje siÄ rĂłwnieĆŒ nawigacja z kolorowym 7-calowym ekranem dotykowym. Zintegrowany dysk twardy o pojemnoĆci 30 GB zawiera mapy Europy (NAVTEQ), oraz 10 GB wolnego miejsca pozwalajÄ cego na zgromadzenie okoĆo 2.000 piosenek w skompresowanym formacie ATRAC3 plus (128k).
Sterowana procesorem 400 MHz i 720 MIPS RENESAS NAVICORE nawigacja rĂłwnieĆŒ zostaĆa wyposaĆŒona w funkcje audio z czytnikiem CD/DVD, trzyzakresowym radiem (FM/LW/MW) oraz wzmacniaczem 4 x 35 W.
Wspomaganie parkowania tyĆem jest powiÄ
zane z systemem nawigacji. Dla uĆatwienia manewrĂłw, po wĆÄ
czeniu biegu wstecznego dwa urzÄ
dzenia dziaĆajÄ
wspĂłlnie:
Kamera cofania: montowana nad tablicÄ
rejestracyjnÄ
kamera przesyĆa kolorowy obraz do ekranu nawigacji. DziÄki widocznym na obrazie punktom, ktĂłre umoĆŒliwiajÄ
okreĆlenie granicy tylnego zderzaka, oraz ukĆadowi kierowniczemu pojazdu kierowca moĆŒe bezpiecznie wykonywaÄ manewry parkowania.
Czujniki przeszkĂłd: 4 czujniki przeszkĂłd, wbudowane w tylny zderzak umoĆŒliwiajÄ
wykrycie przeszkody w odlegĆoĆci jednego metra. OstrzegajÄ
one kierowcÄ o znajdujÄ
cych siÄ w pobliĆŒu przedmiotach ze wskazaniem odlegĆoĆci od nich za pomocÄ
sygnaĆu dĆșwiÄkowego (przerywanego, a nastÄpnie ciÄ
gĆego jeĆli przeszkoda znajduje siÄ w odlegĆoĆci ok. 20 cm) oraz symbolu wyĆwietlanego na panelu informacyjnym wielofunkcyjnego ekranu (migajÄ
cy, a nastÄpnie staĆy przy odlegĆoĆci mniejszej niĆŒ 20 cm od przeszkody). Funkcja ta moĆŒe byÄ wyĆÄ
czona za pomocÄ
przycisku znajdujÄ
cego siÄ na desce rozdzielczej.
Zestaw gĆoĆnomĂłwiÄ cy Bluetooth stanowi wyposaĆŒenie rĂłwnieĆŒ dostÄpne w opcji. System ten umoĆŒliwia bezprzewodowe poĆÄ czenie z telefonem komĂłrkowym. WyposaĆŒony w funkcjÄ rozpoznawania gĆosu w 5 jÄzykach (francuski, angielski, niemiecki, wĆoski i hiszpaĆski) umoĆŒliwia przeprowadzanie rozmĂłw telefonicznych w samochodzie, dziÄki mikrofonowi umieszczonemu w suficie oraz gĆoĆnikom radioodtwarzacza. GĆĂłwne funkcje (odbiĂłr oraz zakoĆczenie poĆÄ czenia, regulacja gĆoĆnoĆci, itd.) umoĆŒliwiajÄ polecenia gĆosowe lub uĆŒycie przyciskĂłw znajdujÄ cych siÄ na kierownicy.
PasaĆŒerowie tylnych siedzeĆ mogÄ korzystaÄ z zamontowanego w suficie odtwarzacza DVD z rozkĆadanym 9-calowym ekranem, ktĂłry moĆŒe stanowiÄ uzupeĆnienie oferty 4007-ki. Opcja ta umoĆŒliwia odtwarzanie pĆyt DVD lub podĆÄ czenie konsoli do gier. Jest ona dostarczana z zestawem 2 bezprzewodowych sĆuchawek oraz pilotem.
WyposaĆŒenie samochodu moĆŒe stanowiÄ rĂłwnieĆŒ sekwencyjny, otwierany elektrycznie dach z przeĆșroczystego szkĆa.
DostÄpne kolory
CaĆa gama Peugeota 4007 jest dostÄpna w oĆmiu kolorach, zaleĆŒnie od kraju przeznaczenia, podobnie jak w przypadku opisywanego powyĆŒej wyposaĆŒenia.
Kolory matowe:
BiaĆy antarktyczny
Kolory metaliczne:
Szary Cool Silver
Niebieski BajkaĆ
BeĆŒowy Barkhane
Szary Garrigue
Kolory perĆowe:
Czarny perĆowy
Szary Pilbara
Niebieski Istria
ĆčrĂłdĆo: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze