My szykujemy się do Świąt, a w Chinach Citroën obchodzi 95. urodziny. Tak naprawdę rocznica już minęła, w Polsce obchody odbyły się na przykład latem, ale w Państwie Środka zorganizowano te uroczystości później, by nadać specjalną rangę wprowadzeniu na rynek nowego modelu – Citroëna C3-XR.
Przedwczoraj, 21.XII. w Szanghaju (w Shanghai Oriental Sports Center) odbyła się wielka gala, na której pojawiło się półtora tysiąca gości, w tym dziennikarzy, dealerów, klientów, partnerów i VIP-ów, a imprezę zorganizowała spółka Dongfeng Citroën.
„Andre Citroën był prawdziwym wizjonerem i jego duch jest obecny w działaniach marki od 95 lat” – powiedziała Linda Jackson, prezeska marki Citroën. „95 lat, w czasie których tworzyliśmy samochody nowatorskie, wizjonerskie wręcz, z których wiele przeszło do legendy. Łączyliśmy kreatywność z technologią i tak zostało po dzień dzisiejszy. Teraz otwieramy nowy rozdział w historii Citroëna, marka zmienia swoje pozycjonowanie w koncernie PSA, będzie jeszcze bardziej odpowiadać na potrzeby klientów, ale wciąż będziemy oferować komfort, design i przyjazne, użyteczne technologie”.
Pod koniec września w paryskim salonie C_42 przy Polach Elizejskich zaprezentowano seryjną wersję modelu C3-XR. Następnie to auto pokazano w ubiegłym miesiącu na salonie w Kantonie w Chinach, a teraz ten produkowany w zakładzie w Wuhan samochód trafi do chińskich klientów. To pierwszy SUV w historii Dongfeng Citroën, ale pozwoli rozszerzyć gamę tej marki na chińskim rynku, gdzie tego typu samochody zdobywają coraz większą popularność. W ciągu jedenastu miesięcy bieżącego roku sprzedaż SUV-ów w Chinach wzrosła o 25% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Po wprowadzeniu C4L i C-Elysee jest to kolejny nowy samochód spółki Dongfeng Citroën. Ma on być ważnym narzędziem ofensywy w dalszym podboju chińskiego rynku. Nic więc dziwnego, że jego rynkową premierę połączono z obchodami 95. rocznicy powstania marki Citroën.
KG; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze