Kończy się – już jutro – Salon Samochodowy w Kantonie (Guangzhou), drugie co do wielkości motoryzacyjne targi w Chinach. Citroën prezentuje na swoim stoisku różne samochody, ale najważniejszym jest model C3-XR – pierwszy SUV opracowany wspólnie przez inżynierów francuskich i chińskich. To kolejny owoc współpracy w ramach przedsięwzięcia Dongfeng Citroën. W ubiegłym roku na chiński rynek trafiły modele C-Elysee i C4L. Teraz, w przyszłym miesiącu, na chińskie drogi wyjedzie C3-XR.
12. edycja Canton Motor Show trwa od 20. listopada i skończy się jutro. Citroën C3-XR w wersji prototypu, a w zasadzie w odmianie przedprodukcyjnej pojawił się już w kwietniu na Salonie w Pekinie. Potem, 30. września, zaprezentowano go w salonie przy paryskich Polach Elizejskich. Od dziesięciu dni można go już zamawiać u chińskich dealerów, a pierwsze dostawy zaplanowane są na grudzień bieżącego roku.
SUV-y są coraz chętniej wybieranymi samochodami w Chinach (szacuje się, że w roku bieżącym stanowić będą aż 17% sprzedaży w Państwie Środka), dobrze więc, że Citroën ma w tym segmencie ciekawą propozycję. Widać to także po wynikach – jak na razie chiński rynek wykazał tegoroczną dynamikę wzrostu na poziomie 10,5%. Citroën Dongfeng odnotował znacznie większy przyrost – o 18,5% – dzięki sprzedaniu 264.000 samochodów (dane na koniec października).
Złożyły się na to dobre wyniki sprzedaży wprowadzonego na rynek we wrześniu ubiegłego roku Citroëna C-Elysee, którego tegoroczna sprzedaż w ciągu dziesięciu miesięcy przekroczyła już 78.000 egzemplarzy, a także znakomite przyjęcie większego i lepiej wyposażonego C4L, którym w tym roku cieszy się już 56.000 nowych nabywców.
Sukcesywnie rozwija się też sieć dealerska – aktualnie Dongfeng Citroën dysponuje 456 punktami sprzedaży (o 20 więcej, niż na początku roku) i obejmuje 85% największych miast w Chinach.
Nie bez znaczenia był też udział chińskiego kierowcy Ma Qing Hua w barwach Citroëna w azjatyckich wyścigach WTCC, w tym w dwóch na terenie Chin – w Szanghaju i Makau. Wprawdzie Citroën C-Elysee WTCC, to autko jakby nieco inne, niż seryjny C-Elysee ;-) ale nie zmienia to faktu, iż ów sedan sprzedaje się w Państwie Środka bardzo dobrze i coraz lepiej.
Gama modelowa uzupełniona o SUV-a C3-XR z pewnością pozwoli na zwiększenie sprzedaży Citroëna na tym dynamicznym rynku.
KG; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze