Ponad 150 tysięcy nowych samochodów sprzedały łącznie Citroen, DS Automobiles i Peugeot w Niemczech w ubiegłym roku. Tamtejszy rynek jest szczególnym wyzwaniem dla Francuzów. W tym niewielkim, 0,7-procentowym wzroście pomogły przede wszystkim nowe modele oraz uruchomienie usług car sharingu. Spośród tego 127.192 samochody to modele osobowe a 23.084 lekkie pojazdy dostawcze. Całościowy wzrost przekroczył więc wzrost rynku.
Peugeot utrzymał swój udział i lekko wzrósł
Najwięcej samochodów w Niemczech sprzedał Peugeot. Było to 78.844 pojazdy. Udział w całym rynku wyniósł 2,1%.
Citroen rośnie w siłę
Citroen odnotował z kolei 4% wzrost, dużo wyżej niż poziom rynku – 0,4%. Firma sprzedała 66.700 nowych samochodów, z czego 55.223 to wersje osobowe. Sprzedano 11.477 samochodów dostawczych. Największym zainteresowaniem cieszyły się modele C3 oraz C3 Aircross. W tym roku Citroen spodziewa się większego zainteresowania z powodu wprowadzenia modelu C5 Aircross.
DS z dużym wzrostem procentowym, ilościowo nadal niewiele
12,8% wzrostu odnotowała marka DS – dzięki wprowadzeniu modelu DS7 Crossback sprzedano zdecydowanie więcej samochodów niż rok wcześniej. Łącznie nabywców znalazło 3.732 samochodów.
źródło: Automobil Woche
Najnowsze komentarze