Grupa PSA przygotowała prawdziwą ofensywę modeli hybrydowych marek Peugeot, Citroen i DS. Pierwszym pojazdem, który trafi na rynek jeszcze w tym roku, będzie DS 7 Crossback E-Tense.
Zgodnie z planem na nachodzące lata, Grupa PSA jeszcze do końca 2020 koncern skupiający marki Peugeot, Citroen i DS będzie miał kilka nowych modeli hybrydowych i elektrycznych, a przez kolejne pięć lat, elektryfikacja oferty będzie postępować. DS Automobiles pójdzie jeszcze o krok dalej niż siostrzane marki. Producent zapowiedział, że od roku 2025 każdy nowy model DS będzie w 100% elektryczny, co oznacza, że nie wprowadzi do swojej oferty żadnych nowych silników benzynowych i diesli.
„DS wyprzedza inne marki, które muszą zachować nieco większą elastyczność, jeśli chodzi o bardziej tradycyjne formy napędu” – powiedział Martin Gurney, odpowiedzialny za sprzedaż flotową i rynek wtórny marek Peugeot, Citroen i DS w Wielkiej Brytanii.
DS 7 Crossback E-Tense – hybrydowy SUV 4×4
Elektryczne modele nie są nowe w ofercie Grupy PSA. W europejskiej gamie koncernu znajdują się m.in. elektryczny Peugeot Partner, Citroen Berlingo, a także miejski Peugeot Ion i Citroen C-Zero, ale w tym roku liczba pojazdów z silnikami elektrycznymi zostanie rozszerzona. Pierwszym modelem zgodnym ze strategią elektryfikacji będzie DS 7 Crossback E-Tense, którego będzie można zamówić już wiosną tego roku.
Elegancki SUV jest napędzany benzynową jednostką PureTech o pojemności 1,6 litra, która została powiązana z dwoma silnikami elektrycznymi. Hybrydowy napęd będzie zasilał wszystkie koła. Model dysponuje łączną mocą 300 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm. DS 7 Crossback zostanie wyposażony akumulator o pojemności 13,2 kWh, który umożliwi przejechanie do 50 km na jednym ładowaniu oraz rozpędzenie pojazdu do maksymalnych 135 km/h wyłącznie za pomocą silników elektrycznych. Ładowanie baterii trwa w przypadku tego modelu od 2 godzin (z gniazda 32A, ładowarką 6,6 kW) do 8 godzin ze standardowego domowego gniazdka.
Drugim modelem objętym procesem elektryfikacji Grupy PSA, który trafi do sprzedaży w tym roku, będzie DS 3 Crossback E-Tense, czyli całkowicie elektryczna wersja awangardowego crossovera o czarującym wnętrzu. Samochód jest napędzany jednostką o mocy 136 KM i potrafi pokonać maksymalny dystans ponad 300 km według cyklu WLTP. Aby naładować 80% akumulatora wystarczy 30 minut. DS 3 Crossback E-Tense trafi do europejskich salonów w trzecim kwartale 2019 roku, w Polsce ma pojawić się pod koniec roku.
W 2019 roku Grupa PSA wprowadzi do salonów model Peugeot 3008 SUV Hybrid4, który będzie wyposażony w taki sam napęd, jaki wykorzystano w DS 7 Crossback. W salonach pojawi się hybrydowa wersja 508, marka spod znaku lwa zaplanowała również debiut całkowicie elektrycznej wersji 208. Zmiany nie ominą Citroena, który na początku przyszłego roku dołączy do swojej gamy hybrydową wersję SUV-a C5 Aircross.
Czy klienci będą zainteresowani hybrydami? „Moje oczekiwania, a na pewno te krótkoterminowe dla hybrydowych pojazdów typu plug-in są tym, co opisałbym jako” skromne, ale jeśli nie sprzedam tych skromnych ilości, nie będzie to żądnym zmartwieniem. Jeśli sprzedamy więcej, będę zadowolony. Na początku będzie to zatem stosunkowo niewielka część wszystkich modeli” – mówi Gurney. – „To nie jest prognoza sprzedaży ani zobowiązanie do produkcji, ale wyobrażam sobie, że sprzedamy w tym roku od 1800 do 1900 nowych 508 na lokalnym rynku. Wersja hybrydowa typu plug-in, jak sobie wyobrażam, stanowiłaby mniej niż 10% sprzedaży, ale nigdy nie mów nigdy” – dodaje.
Najnowsze komentarze