Przedsiębiorca Citroen Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), że w samochodach marki Citroën Berlingo, pas bezpieczeństwa pasażera na przednim siedzeniu może go niewystarczająco przytrzymać w przypadku silnego uderzenia. Jeśli samochód jest wyposażony w dwa siedzenia pasażera z przodu, środkowe siedzenie może być używane bez żadnych ograniczeń.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 598 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją, aby nie korzystali z przedniego siedzenia do czasu rozpoczęcia drugiego etapu kampanii, polegającego na wykonaniu działań naprawczych. Klienci zostaną o tym poinformowani oddzielnym listem.
Informacji związanych z kampanią udziela Citroën Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 85).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100.000 zł.
źródło: UOKiK
Najnowsze komentarze