Nowy Citroen C5 Aircross z silnikiem diesla o pojemności 1.5l i mocy 130 KM trafił do naszej redakcji. Samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów EAT8 o ośmiu przełożeniach a specyfikacja to wysoka wersja Shine.
Citroen C5 Aircross to najbardziej komfortowy SUV w swojej klasie. Producent osiągnął to m.in. dzięki zawieszeniu nowej generacji. Specjalne fotele z dwoma rodzajami pianki dodatkowo amortyzują nierówności. C5 Aicross jest znakomicie wyciszony – w standardzie oferuje przednią szybę z wyciszeniem akustycznym.
Auto jest niezwykle praktyczne i przestronne, m.in. dzięki dużemu rozstawowi osi (2.730 mm) czy trzem niezależnym fotelom z tyłu. Wyposażenie już w standardzie wyjątkowo bogate, a wersja Shine wręcz rozpieszcza kierowcę różnego rodzaju systemami ułatwiającymi jazdę.
Silnik 1.5 BlueHDi to niezawodna i oszczędna jednostka, która oferuje 300 Nm przy 1.750 obrotów, co oznacza, że pracuje większość czasu w dolnym zakresie obrotów i jest całkiem dynamiczne. Skrzynia EAT8 pracuje niezwykle płynnie, co współgra z komfortowym charakterem auta.
Citroen C5 Aircross z komfortowym zawieszeniem, bardzo stabilnie pokonuje zakręty. SUV Citroena osiągnął wysoki wynik w teście łosia, pokonując takie samochody jak Hyundai Tucson, Kia Sportage czy Toyota RAV4.
Podstawowa wersja z silnikiem benzynowym o mocy 130 KM kosztuje na dzień 22.08.2020 91.900 zł (cennikowa, co oznacza nie uwzględnia rabatów i promocji). Wersja, którą testujemy, to wydatek na poziomie 133.700 zł.
Dla kogo jest to samochód? Przede wszystkim dla tych wszystkich, którzy szukają przestronnego, praktycznego SUVa rodzinnego, który zapewni wygodną i komfortową jazdę. Jeśli w okolicy drogi roją się od dziur i nierówności a lubicie komfort i przyjemność z jazdy rozumianą jako ciszę i wygodę – w tej klasie nie ma nic lepszego.
Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi spędzi z nami najbliższy tydzień. Auto zdążyło od wczoraj przejechać ok. 200 kilometrów – miasto i trasa ekspresowa oraz drogi lokalne.
Macie pytania dotyczące C5 Aircrossa? Wpisujecie je w komentarzach pod tym artykułem.
Najnowsze komentarze